Gå til innhold

Maks 512 MB MMC i Nokia 6230i?

Anbefalte innlegg

Leste på nokia.no om 6230i, og kom over dette punktet:

32 MB internminne og støtte for minnekort på opptil 512 MB – bruk telefonen som en digital lagringsenhet

Betyr det at telefonen bare støtter maks 512 MB minnekort? Når 1024 MB koster snaue 200 mer enn 512 er jeg ikke i tvil om hva jeg vil kjøpe, men det blir litt teit hvis det ikke fungerer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv 512. Når Nokia sier at den takler max 512, så rekner jeg med at det funker.

Men for all del, prøv med 1024, og så finner du fort ut om det funker eller ikke.

Vel, 512 er litt i minste laget for meg, og da er det teit å kjøpe mobil og minnekort for å teste :) Får ringe Nokia og høre...

Lenke til kommentar

Ikke skyld på meg om kortet ikke fungerer, men;

Nokia har veldig mange ganger (6600, 7610, osv osv osv) informert om at xx MB er øvre grense. Dette har vært feil hver eneste gang, og vi har vel hittill ikke sett noen nokia med grense på antall mb på kortet.

Hvorfor de da skriver det vet jeg ikke, men de har vel en grunn.

Lenke til kommentar
6230i støtter maks 512mb.

Etter en påstand får man ofte et argument, et bevis eller en kilde. Har du noen av delene?

Nokia sin spesifikasjonsside kan være en kilde, men dog ser jeg bort ifra denne, da den har en tendens til å lyve om dette. Les min forige post.

Lenke til kommentar

Vel, en mail fra Nokia er alltid informativ og god :roll:

De skal ha for raskt svar, da det bare tok 20 min etter åpningstid før svaret lå i innboksen min, men det hjelper lite når de svarer som politikere...

Har ikke mailen her, men innholdet var av følgende karakter:

Nokia anbefaler sine kunder å kun bruke Nokias egne minnekort for å garantere kvaliteten på produktet. De kan ikke tilby brukerstøtte dersom man bruker uorginale deler. Nokia sine minnekort er pr idag å finne i en maksstørrelse på 128 MB.

:thumbdown:

En kollega av meg har 6230, og er interessert i det samme. Han hadde funnet et forum hvor noen hadde brukt et GB-kort uten problemer, så det går mest sannsynlig an. Bestilte i alle fall telefonen og minnekort idag, så jeg kan komme tilbake med en bekreftelse når det kommer inn :)

Lenke til kommentar
Har lest specs på komplett den støttet opptil 512 mb.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308499&cks=SER

Jo, takk for opplysningen, men jeg har vel alt påpekt at dette er begrensningen Nokia selv opererer med, så da er det ikke så rart at komplett sier det samme :)

Poenget er at jeg ikke klarer å vri hjernen min rundt til å komme på en fornuftig teknisk forklaring på en slik begrensning - det er derfor jeg spør. Hadde jeg ikke hatt peiling på slikt i det hele tatt hadde jeg sikkert tatt til takke med det Nokia oppgir...

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest, så fungerer det med GB MMC i 6230i, men den vil rapportere feil ledig i hoved-menyen på hva som er ledig, mens når man går i galleriet, vil den opplyse riktig. Uansett hva den viser, vil det allikevel være ledig plass selvom man lagrer over 512MB på 1GB kort på nokia. Det er ingen reell begrensning (ps: det med visningsfeil gjelder 6230 som alle vet er mye eldre modell enn 6230i, så mulig den viser riktig på 6230i, siden visningsproblemet på gamle 6230 løste seg enkelt med en firmware oppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 6230 med 1gig minnekort, fungerte utmerket godt!! Ble faktisk litt borskjemt hehe... nå som jeg har 6680 med 256mb minne så savner jeg faktisk den minne plassen... bare går opp venter på at det skal komme et større RS MMC Dual Voltage :)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at mobilene kan bli litt ustabile hvis man har for stort minnekort.

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var på et forum. Mobilen var helt fin i 2-3 uker, men så låste den seg, og nektet å lese av minekortet. Det funket av og til hvis han skrudde den av og på ;)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at mobilene kan bli litt ustabile hvis man har for stort minnekort.

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var på et forum. Mobilen var helt fin i 2-3 uker, men så låste den seg, og nektet å lese av minekortet. Det funket av og til hvis han skrudde den av og på ;)

Dette er jo ikke nødvendigvis et resultat av størrelsen på minnekortet, men kan like gjerne være kompabilitet med selve minnekortet. Men det er greit å vite. Har selv betilt et Kingston-kort, og de pleier å være veldig kompatible med det meste. La oss håpe Nokia ikke er så sær :)

Lenke til kommentar
vel.. på 6230 sa de at den maks støttet 256.. men funket fint med 512.. så hvofor skulle det egentlig ikke gå med 1024 ?

Det du vill merke mest er vel responstiden til minnekortet.

Blir sørpetregt med stort kort..

etter egen erfaring

For no tull hehe...

jeg hadde som jeg skrev lengere opp 1gig i min 6230, og tlf fungerte utmerket godt, ble overhode ikke tregere. Eneste gangen den var "treg" var når tlf hadde vært slått av og på igjen, og man skulle spille musikk, da gikk den igjennom hele minnekortet for å finne musikkfilene, men det var kun den første gangen etter man skrudde på tlf, resten funka bra!

Bare å kjøpe 1gig kort, jeg kan ihvertfall anbefal det! Det er vel også kanskje viktig å nevne at man burde ha den nyeste software for at det skal funke optimalt. Jeg mener jeg hadde V5.24, har vel kanskje kommet en nyere nå?? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...