Gå til innhold

Ødelagt 6600 GT? Plutselig all grafikk rar.


Grape

Anbefalte innlegg

Jeg har et GF 6600 GT. Satt og spilte Far Cry. Plutselig blir all grafikk rar og kantete. Masse små trekanter, og all slags farger. Etter dette funker ingen 3D-spill.

Jeg får fram litt grafikk i Counter Strike Source, men masse rare trekanter der også, og rare farger. Har prøvd å formatere og innstallere windows på nytt, samt nye drivere, ingenting hjelper. Hva kan det være?

Rett og slett ødelagt kort?

Det funker fint i Windows faktisk, utenom spill....

:cry:

Jeg er CS-avhengig...buhu...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok takk for svar.

Noe fare for at det kan ha blitt ødelagt av dette?

Neida, veldig sjeldent at det skjer..

Kortet har det nok bra, men ro ned på spillinga (noe jeg tipper du kommer til å gjøre :p) til du får ny kjøler.

 

Som allerede sagt; har du lite vifter på kabinettet, så prøv med noen vifter som drar ut den varme lufta.

Lenke til kommentar

Har vært overklokket en gang for et par mnd siden bare for å teste.

Men alltid kjørt på normalt, pluss dette har aldri skjedd før Far Cry kom på banen...

Kjørte max på alt i grafikk, gikk smooth lenge til det da ble for varmt :hrm:

Men jeg har alltid syns det har vært veldig varmt kabinett, og cpu'en min ligger nesten på 50grader...syns det er høyt.

Altså...ny cpu vifte og skjermkortkjøler...

Lenke til kommentar

Hmm...problemet er der enda.

Har hatt pcen avslått i over en time med kabinettet åpent.

Startet Source som aldri har krevd så mye skjermkort egentlig, og grafikken er fortsatt klikket...og nå er ikke skjermkortet varmt enda heller :cry:

Damn you Far Cry! :mad:

Lenke til kommentar

Ingen sjangs at far cry har herpa kortet ditt altså...å så tilfelle hadde det skjedd før eller senere uansett.

 

Legg inn siste drivere, og hvis du har de siste, legg de inn på nytt. Noen ganger kødder windows update med drivere noe som den ikke er noe flink til. Hmm, prøv flere spill, finnes også noe program for å sjekke temp på kortet? Kan være at ribbe sitter dårlig, da vil den ikke bli varm, men brikken blir stygg varm...

Lenke til kommentar

Jada har prøvd flere spill, flere drivere både de nyeste og noen eldre, og jeg har formatert og lagt inn windows på nytt også, samme resultatet...

Har brukt dette kortet siden januar uten problemer...

Får vel høre med support hos Mamoz imårra om jeg får sende det tilbake :ermm:

Lenke til kommentar

Vent til i morgen, last ned drivere på nytt, sjekk evt med NVIDIA om de har noe feilsøkingssoftware slik som ATI... Kjenner ikke til NVIDIA så godt at det gjør noe. Og, siden ATI snart kommer med AMR venter jeg litt, så slipper jeg det.. No offense mot noen, bare slik en personlig preferanse man ikke kan forklare!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Du kan avinstallere og reinstallere så mange drivere du vil, men du vil ikke bli kvitt de der ved å fikse på software. Det du har der er rent hardware og kjøleribben på skjermkortet ditt sitter ikke godt nok på GPU og RAM. Enten kjøp ny kjøler eller klag på kortet. Er vel ikke et Gainward kort?

 

Håper du får fikset det.

 

//Advancer

 

PS! Du kan også lese denne trådene her: 6600GT

Lenke til kommentar

har ca det samme problemet...

 

skjermen min henger seg opp, ofte i flere sekunder, vegger forsvinner og overalt ser man rektangulære felter med reverse farger...

 

det er som om cpuen er altfor svak, men det lille jeg ser av console viser 2.0 GHz... og dette er noe som har funka før... så nå har jeg sletta HELE winxp, lagt inn suse linux, sletta den igjen og lagt inn win2000pro...snork

 

msi gf 6800gt skulle vel ha bra nok kjøling, og jeg bruker åpent kabinett, flere vifter enn det er strøm til, reformatert og lagt til alle slags mulige drivere, nye eller gamle, strømmen til kortet er koblet i, det er ikke klokket, og bios i skjerm- og hovedkort er oppdatert til minste detalj...

 

spørsmål: hva skal jeg gjøre NÅ? er lei av å fixe pcer...

 

:cry:

post-23-1115935546_thumb.jpg

Endret av enema
Lenke til kommentar
Jeg har et GF 6600 GT. Satt og spilte Far Cry. Plutselig blir all grafikk rar og kantete. Masse små trekanter, og all slags farger. Etter dette funker ingen 3D-spill.

Jeg får fram litt grafikk i Counter Strike Source, men masse rare trekanter der også, og rare farger. Har prøvd å formatere og innstallere windows på nytt, samt nye drivere, ingenting hjelper. Hva kan det være?

Rett og slett ødelagt kort?

Det funker fint i Windows faktisk, utenom spill....

:cry:

Jeg er CS-avhengig...buhu...

ikke kjøp deg nytt skjermkort kjøler for da mister du garantien på skjermkorte;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...