LessThanJake Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Emnetittel sier det meste. Etter å ha logget på maskinen min fra skolen blir nettet tregt for de andre hjemme, selv om jeg har logget ut igjen. Noe henger seg. Når jeg bruker ssh ut har jeg ikke opplevd det samme. Noen som har erfaring med dette? Har btw ubuntu/nextgenl_router Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Høyres ut som ein bugga router. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hva er ut hastigheten på linjen din? Hvis du har en "treig" linje så vil det såklart gå treigt for alle andre når du bruker opp ut hastigheten. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Hva er ut hastigheten på linjen din? Hvis du har en "treig" linje så vil det såklart gå treigt for alle andre når du bruker opp ut hastigheten. Står jo at det er treigt sjølv etter han har logga ut. EDIT: Kva som må til for å løyse problemet? Restarte router? Endret 12. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Har NextGenTel/Echo, men problemet er der selv jeg når jeg har logget ut igjen! Lenke til kommentar
franksun Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 da kan du stryke at ssh er problemet Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 ssh er ganske sikker problemet da dette skjer kun når jeg på skolen, og kun når jeg har brukt ssh! Merker det vanligvis ved at noen hjemme trekker ut kabelen min Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ein gong til: Kva er det som må til for å løyse problemet (dvs få linja rask att)? Om du veit akkurat kva som må til er det jo veldig enkelt å finne feilen... F.eks om du må restarte routeren, er routeren sikkert problemet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ssh er ganske sikker problemet da dette skjer kun når jeg på skolen, og kun når jeg har brukt ssh! Merker det vanligvis ved at noen hjemme trekker ut kabelen min Hvilke andre tjenester har du gående, og som ikke skaper problemer? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Maskinen min brukes kun som ssh-server og desktop. Det som løser problemet er å dra ut kabelen min, vente litt og sette den inn igjen. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 se på en pakkesniffer eller lignende og se hva som skjer. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Ja, det er sikkert lurt Har du et eksempel på en pakkesniffer, og et hint om hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
franksun Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 ngrep, tcpdump ngrep port 22 tcpdump noe Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ethereal er vel veldig mykje brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå