Dan Hansen Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Bare lurer. Vil jo ikke erte på meg naboene. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 kl 1200 Da er det vel egentlig "lov". Her har vi noen som klipper gresset kl 0700. Han har sikkert motatt flere drapstrusler Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Kl 12 i helgene og 9-10 på hverdager Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Hvordan vet dere sånne ting?` Har klippet gresset i 9tiden jeg og ingen har klaget. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 11:03, CFD skrev:Hvordan vet dere sånne ting? jeg vet da når jeg synes det er ok at naboene begynner å bråke litt Quote: Har klippet gresset i 9tiden jeg og ingen har klaget. man blir irritert før man klager vet du. Så spørsmålet er jo om du bryr deg om du irriterer andre Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Aaarrgghhhh!!!! Hvor mye er det akseptabelt å betale en 14 åring pr time for å klippe plen? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 10kr :smile: En som er 3år eldre burde derimot få mye mer. Sånn omkring 75kr timen (begynnerlønn) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Tenk å bo i tettbebygde strøk, osv... Hahahah! Uansett. Bor på gård. Her kalles det "slåtta", og blir utført en gang i løpet av sommer'n. Ellers, klipping av PLENER blir utført sånn utover dagen, når alle er godt våkne uansett. Så bare finn ut når nabolaget ditt stortsett er våkent. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 11:48, Dan Hansen skrev:Hvor mye er det akseptabelt å betale en 14 åring pr time for å klippe plen? mellom 50 og 70kr timen? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 ferdig nå ... men betaler gladelig for at noen andre skal gjøre det for meg. Hadde jeg ikke leid men eid huset hadde jeg asfaltert hele hagen og malt den grønn!! Makan til spill av tid det er å drive der ute ... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: the_ruthless skrev (2002-07-13 12:14):Tenk å bo i tettbebygde strøk, osv...Hahahah!Uansett. Bor på gård. Her kalles det "slåtta", og blir utført en gang i løpet av sommer'n. Ellers, klipping av PLENER blir utført sånn utover dagen, når alle er godt våkne uansett.Så bare finn ut når nabolaget ditt stortsett er våkent. Bor også på landet og og klippe en vanlig plen kalles bare og klippet gresset ,mens når man skal slo gresset på jordet kalles det for slåtten. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Bor også på landet og og klippe en vanlig plen kalles bare og klippet gresset ,mens når man skal slo gresset på jordet kalles det for slåtten. HAHA, jeg bor også på landet, vi har store sletter, men vi gidder ikke klippe den selv. Vi leier marken ut til heste eiere om sommeren! Så vi tjener penger på å lavære å arbeide! Det er mye smartere enn deres løsninger! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Jobber i annleggsgartnerfirma om sommern, og da klipper jeg hovedsaklig plen med en slik: Og det bråker. Vi starter å klippe som regel klokka 0730-0800 i fellesferien, og det er ikke alle som er like glade for det. :smile: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg bor på det lille småbruket da. Er ikke noe penger på det , må hjelpe til med og kaste gress ned i siloen. (Her er det samme metodene som har vært brukt i 50år minst) Må bare gjøre det fordi det er en tradisjon i familien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå