Gå til innhold

Samba vil ikke starte, ssh funker ikke skikkelig.

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Hei.

Det har dukket opp et lite problem på serveren min, som kjører Slackware 10.0 og kernel 2.4.24 (tror jeg det var, skal oppdatere idag).

Samba vil ikke starte, gir denne beskjeden når jeg kjører /etc/rc.d/rc.samba start:

Starting Samba:   /usr/sbin/smbd -D
                         /usr/sbin/nmbd -D
/etc/rc.d/rc.samba: line 44: 11488 Bus error              /usr/sbin/nmbd -D

SSH funker ikke, kan ikke logge inn, kommer ikke til der jeg må taste inn passord engang. Tok en tail -f /var/log/messages, og da så jeg dette:

May 12 19:29:53 sysfile sshd[6930]: Received signal 15; terminating.
May 12 19:29:56 sysfile sshd[9486]: Server listening on 0.0.0.0 port 22.

Noen som vet hva problemene er? Litt kjipt å sitte uten ssh, har ingen skjerm til maskinen så må låne broren min sin.

aleks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, du får spør fyren i signaturen din, siden han jo vet "sannheten". Heh. Morsomt hvordan dere fundamentalister plutselig vil ha hjelp av realistene når ting skjærer seg.

Det ser merkelig nok ut til at realisten trenger hjelp til å holde seg til saken.

Advarsel utdelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Det skjedde helt plutselig da jeg skrudde på serveren. Etterpå det oppgraderte jeg til 2.4.30 i all hast, men fikk kernel panic, sikkert glemt noe i menuconfig... hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ah, takk. Men uansett, skal reinstallere nå. Setter den til å boote til cd men da får jeg en isolinux blablatusentall feilmelding, så jeg pleier å bruke smart boot manager. Men nå vil den ikke boote fra diskettstasjon i det hele tatt.. Noen vet hva jeg må gjøre? Er utrolig irriterende.

Edit: funket på andre maskiner, ser ut til at diskettstasjonen er ødelagt...

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...