Gå til innhold

Sigma 10-20; pris, leveringstid/tilgjengelighet?

Anbefalte innlegg

Merker meg at Komplett.no hevder på sin webside at de kan diske opp med Sigmas 10-20 på 10 dager til 4.695,- (lenke).

I prisguiden er det to oppføringer på henholdsvis 5938 og 5950,-, begge disse viser ettersom jeg forstår til Sigmas 12-24 og ikke til 10-20.

Foreligger det pr dags dato veiledende pris eller leveringsdato på dette objektivet?

Komplett ligger på Sigmaobjektiver en del over prisene i andre webshopper og fotoforretninger, eksempelvis selger de 105 macro til 4.995,- og 70-200 for 7.995,-

Har noen noen mer eller mindre kvalifiserte gjetninger på hvor mye man må forvente å harke opp med for et av disse objektivene når de kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som en typo - jeg var under oppfatningen at dette objektivet skulle ligge litt over 12-24mm'ern i pris, og litt under Canon sin EF-S 10-22. Mulig jeg husker feil selvsagt, men hadde jeg hatt 5 lapper liggende å slenge nå så ville jeg definitivt slått til på den prisen fra Komplett!

Lenke til kommentar

Jeg tror det er feil at 10-20 skal være dyrere enn 12-24en, i følge Akams nyhet skulle veiledende pris på 10-20 være £370 mens 12-24en koster £445 på f.eks. CameraDepot.co.uk .

Oppdaga i dag at den har kommet på BH-photovideo også, $469 mot Tamrons 11-18 på $569.95 - og Tamrons 11-18 skal ha veiledende på 4.995,- i Norge i følge Digit.no.

Lenke til kommentar

Det er en del forvirring ute og går vedrørende prisene på disse objektivene, men i følge Elitefoto (som er importør), er veiledende pris på dette objektivet 3695,- inkludert mva. Det betyr at det bør gå an å få billigere enn på komlplett også.

Erik

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det, men det er mulig Elitefoto mener gatepris (i motsetning til de £370 som er veiledende). Det er lov å håpe.

Tror det ihvertfall er ganske sikkert at de kommer til å selge masse av dette objektivet hvis de greier å komme ned mot 3500, og det samtidig kommer bra tester av det. Lysstyrken er dårligere enn Canon varianten, men dette har tross alt mindre å si med en ekstremt vidvinkel enn et tele objektiv.

Lenke til kommentar

I sverige selges den for 4656 SEK, men levering først i slutten av Juni ???

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://...gma/10-20ex.php

BHphotovideo 470.00 USD = 3,041.04 NOK (iflg midtkurs dagens DnBNOR)

Ser av både AKAM og DIGIT "pøser" ut info om objektiver og kamara.

Men NÅR kommer produktene på markedet????

Tamrons 11-18 ble presentert alt høsten 2004, men ennå ikke på markedet.

Se prisene i NOK bruk denne: http://www.xe.com/ucc/

Lenke til kommentar

OG denne prisen er nå hos Foto&Video

Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC HSM Canon

Viktig: Norsk Utgave, Norsk Garanti

Varenr: 106588

Pris: kr 3 950,00 (Mva. kr 790,00)

Og da begynner det å lukte nytt objektiv

Men en skulle nesten ønske at dere ikke skrev noe om nye produkter før en var sikker på når de kom i handelen og pris.

Alle sammen (les; nettsteder) "hylte" i kor etter PHOTOKINA"messen i fjor - Tamrom kommer med et nytt vidvinkel!!! Når da??? Hva koster det???

Snart 8 mnd etter og ikke noe objektiv i shoppen.

Det samme med SIGMAs 10-20 - "For et objetiv"; ble det sagt i januar. Nå er det juni og rykter går om leveranse FØRST i august. Og hva med prisen - kostern 3 - 4 eller 5 lapper???

SÅ, kjære nett-redaktører - vent med å skrive om produktene til dere vet mer om levering og pris. Det samme gjelder dere importør; Skal det gå nesten 1 år fra NYHETEN lanseres til dere klarer å få den ut på "gata", så er det mange som dropper kjøpet eller bestiller noe annet.

På meg blir det vel canons 10-22 (selv om den er dyrere). Jeg gidder ikke å vente til en foto-sesong er over.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Enig, ser ut til å kunne bli svært så hyggelige priser, derimot har de flytta datoen på fotovideo til foreløpige 31.08, så jeg veit ikke hva slags objektiv det lukter av, mulig det ikke er Sigma 10-20 :(

Tror ikke jeg kan hale meg gjennom sommeren med 39 mm-ekvivalent som største vidvinkel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...