Gå til innhold

test av PC2100 mot PC2700

Anbefalte innlegg

I artikkelen der dere tester PC2100 mot PC2700 bruker dere en AMD-prosessor. Og det viser seg, som ventet at det ikke gir noen spesiell stor økning i ytelse. Som dere skriver hadde det vært fint å teste samme brikkene på et system med 133MHz FSB. Kjører ikke P4 med 133MHz FSB? Kan dere ikke lage en test av samme brikker på en P4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

Må si jeg ble kraftig overrasket over hvor liten økning AMD oppsettet ved å gå fra DDR266 til DDR333!! 3-4 % er jo helt latterlig spør du meg! Det er ikke jeg iallfall som har orket å kostet ekstra $$$ på DDR333 brikker til et slikt AMD oppsett. Selv kjører jeg DDR400, og får benchmarks av en helt annen kaliber...

Holder på å "mekke" sammen en pc som skal gis bort i bryllupsgave, tenker DDRR333 brikkene skal vekk fra lista! :grin: Dem som skal få den merker iallefall ikke 3-4% økningen!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-13 11:37, zemtex skrev:

Må si jeg ble kraftig overrasket over hvor liten økning AMD oppsettet ved å gå fra DDR266 til DDR333!! 3-4 % er jo helt latterlig spør du meg!

Husk at grunnen er at Athlon XP kjører med 266 FSB og derfor ikke klarer å dra nytte av 333 MHz ram.

Se her for en test av Athlon XP med 166 FSB og PC2700 RAM

http://www.xbitlabs.com/cpu/athlonxp-166/

Lenke til kommentar

JA... MEN skulle det være en relevans i denne testen, burde d være mulighet for å gå i bois å kjøre CPU 133, MEN 166, AGP 66 og PCI 33! Dette vet jeg er mulig på et av de nye Abit HK'ene... ERGO det går ann med Athlon XP!

Lenke til kommentar

KT333-chipsettet har støtte for 33MHz PCI og 66MHz AGP på 166MHz BUS (sikkert ikke offisiell da), så alle kort med dette chipsettet burde kunne kjøre det, men det er nokk ikke alle hovedkortprodusentene som legger inn støtte for det. Mitt kort er blant de som har støtte for det.

Lenke til kommentar

Synes hele testen er litt merkelig.

Etter det jeg mente kjører ikke minnebrikken raskere enn systembussen uansett hva slags type minne du bruker, om brikken er pc2100 eller pc2700 betyr bare at brikken er garatert til å kjøre på en høyere systembuss, pc2100 garatert til 133mhz og pc2700 til 166mhz. Forskjellene som kommer frem i testen her er bare forskjell i kvalitet på brikkene.

Jeg mente dette var ganske innlysende, men begynte å lure litt etter at denne testen ble publisert, så hvis jeg har misforstått bare si ifra

Lenke til kommentar

joda, minnet kan operere på hastigheten som brikken kjører, uavhengig av systembussen. Men hovedkortet må selvfølgelig tillate at den gjør det. I dette tilfellet er det ikke så mye annet minnet kan gjøre enn å vente på data fra systembussen når den er klar, derfor vil ikke ytelsen bli noe særlig bedre heller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...