Gå til innhold

Acer Ferrari 4000 - oppdatert med flere bilder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme tabbe som på de gamle Ferrari-pcene. Merkelig, siden F4000 nærmest er en kopi av TM8104 slik F3200 var av TM8004.

 

TM8104 har jo 100GB 5400RPM! :realmad:

 

Oh, come on! Ikke DDR333 óg!? :ohmy:

 

Da har jeg bestilt min Ferrari 4000

Så får man bare håpe at leverandøren klarer å levere til opplyst dato......

Hadde venta til ITButikken tar dem inn (hvis dem gjør det?) Dem bruker å ha fantastiske priser på Acer, f.eks F3200 og TM8103! :yes:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
TM8104 har jo 100GB 5400RPM! :realmad:

Mener selv at 1200 RPM ikke er den stooore forskjellen. Men oppdager jeg at det går altfor tregt, bytter jeg til en raskere disk :yes:

 

Oh, come on! Ikke DDR333 óg!? :ohmy:

Ikke så mye jeg får gjort med dette faktum..... Kan jo selvfølgelig ta en telefon til Acer i Japan og kjefte dem opp noe voldsomt, men tror ikke at det vil hjelpe noe nevneverdig :no:

 

Hadde venta til ITButikken tar dem inn (hvis dem gjør det?) Dem bruker å ha fantastiske priser på Acer, f.eks F3200 og TM8103! :yes:

Sendte e-post til 10 webshoper for et par dager siden og spurte om NÅR Ferrari 4000 var leveringsklar. MPX var den eneste som ga meg et klart svar (SAMME DAG) vedr. pris og lev.dato, så derfor ble MPX valgt som min leverandør. ITButikken har faktisk ikke svart meg ennå, så der mistet de en potensiell kunde :mad:

 

Ser jo fra tidligere tråder at ITButikken har lave priser på Acer (og også Ferrari-modellene), men det hjelper meg lite når jeg har bestemt meg for Ferrari 4000 og jeg vil ha den NÅ!!!

Det er jo alltid en mulighet for at webshoper legger ut produktet med bekreftet eller ubekreftet lev.dato, slik at de på den måten "kaprer" kunder. Jeg har imidlertid valgt å stole på MPX i dette tilfelle, så vil de neste 2 ukene vise om det var fornuftig eller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg håper det kommer Acer Ferrari 4200 med kraftigere CPU(turion selfølgelig), bedre skjerm, DDR400/DDR500, SSD(?), X800 XT og uten slot-in(jeg hater slot-in).

Noe slikt kommer helt sikkert (eller kanskje). Det som jeg synes er viktigst når det gjelder kjøp av PC, er at den passer den enkeltes behov. Noen liker mora, andre liker dattera (eller lett omskrevet: Noen liker slot-in, andre ikke).

Pr idag har Ferrari 4000 nok godsaker i seg til at jeg velger å skaffe meg denne nå, og ikke vente i evighet på om det kommer noe råere.

For det gjør det helt sikkert, men da må jeg jo vurdere om jeg skal vente til det kommer noe ENDA råere (og det gjør det helt sikkert....) Skjønner??? ;)

Lenke til kommentar
Ifølge MPX.no så spinner harddisken på bare 4200rpm. Hvordan i h****** er det mulig å putte en så treg harddisk i en high-end maskin?!

Det var nok bare en trykkfeil siden det står "100 GB Harddisk 5400 RPM" under spesifikasjonene hos MPX.no nå.

Bra å høre. Synes det var veldig merkelig at dem brukte 4200RPM! :thumbup:

 

Hvordan cpu er det den har? ML eller MT? Hvordan modellnummer?

Lenke til kommentar
With hardware like the 1.8-GHz Turion 64 ML-34 processor, double the memory (1GB DDR RAM), and a faster hard drive, the Ferrari 4000 edged out the HP dv4000 on our SYSmark 2004 tests. The Ferrari 4000's terrific graphics chipset trounced the dv4000's integrated Intel chipset and helped the system achieve impressive gaming results. Battery life reached 3 hours 43 minutes, thanks mostly to the 71-Wh battery.

 

Dette gir vel en del svar på mange av spørsmålene her. Kort og grei review finner dere her.

Lenke til kommentar
Hvor lang er laddetiden på batteriet? (fra tomt til fullt)

I følge første post i denne tråden:

Power

- ACPI 1.0b power management standard supports Standby and Hibernation power-saving modes

- 71 W Li-ion battery pack

- 2.5-hour rapid charge, 3.5-hour charge-in-use

- 3-pin 90 W AC adapter

Lenke til kommentar

synes at dette ikke var noe særlig å rope hurra for. Den var da ikke noe spesielt lekker. Den ser bare skikkelig harry ut. Den forrige Ferrarien så mye bedre ut, men den var ikke pen den heller.

En annen ting jeg ikke skjønner, hvorfor skal de på død og liv ha carbonfiberen synende? Det er da mye penere om de lakkerer det og får en pen maskin i tillegg til at man har carbonfiber-egenskapene...

 

Nei, takke seg til Powerbook...

Lenke til kommentar
synes at dette ikke var noe særlig å rope hurra for. Den var da ikke noe spesielt lekker. Den ser bare skikkelig harry ut. Den forrige Ferrarien så mye bedre ut, men den var ikke pen den heller.

En annen ting jeg ikke skjønner, hvorfor skal de på død og liv ha carbonfiberen synende? Det er da mye penere om de lakkerer det og får en pen maskin i tillegg til at man har carbonfiber-egenskapene...

 

Nei, takke seg til Powerbook...

Ingen vits å bruke karbonfiber om det ikke vises da, hovedpoenget er at det skal se dyrt ut. Egentlig lite poeng å bruke karbonfiber for kun en tynn plate da karbonfiberns mekaniske egenskaper helst kommer til sin rett ved mer "romlige" strukturer. Det ser vel mer sportsbil (ferrari og dyrt) ut med litt vevmønster.

 

Forøvrig rart at ingen har kopiert powerbook-looken ennå, men det er jo ikke noe problem lenger da apple selv har innsett at det er x86 som gjelder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ifølge MPX.no så spinner harddisken på bare 4200rpm. Hvordan i h****** er det mulig å putte en så treg harddisk i en high-end maskin?!

Det var nok bare en trykkfeil siden det står "100 GB Harddisk 5400 RPM" under spesifikasjonene hos MPX.no nå.

så hvordan ligger det ann? Har ferrari4000 100gb 4200rpm eller 5400rpm??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...