Musty Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Etter å ha lest på ba.no og vegvesen.no at de som før hadde lov til å kjøre moped under regelen som sa at så lenge man er over 20 hadde man lov nå skulle få lappen uten noe som helst prøve/oppkjøring/kjøretimer tok jeg en telefon til vegvesenet. Damen i telefonen fortalte meg at så lenge man er født FØR 1.1.1985 kan man stikke til vegvesenet, fylle ut en søknad, og de vil gjøre en vandelssjekk på deg, og så vil de kunne skrive ut mopedlappen til deg, mot et gebyr på 295 spenn Jeg kan altså få mopedlappen for 295 spenn... WOHO!.. nå må jeg bare skaffe meg en moped/scooter(helst).... Lenke til kommentar
V36a Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hehe, gratulerer da! Flotte nyheter det da, selv om mopedlappen likevel ikke koster så mye da.. Betalte 1000 kr. selv med alt inkludert. Hadde en helt ny scooter selv i starten, men gikk fort lei av den og ville ha en off-roader istedet. Men den var det bare problemer med, så en scooter er nok det beste valget hvis du skal kjøre moped fordi det er økonomisk. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 for min del, fra ene enden av bergen sentrum til den andre så er det ingen ting som er mer praktisk enn en scooter, både økonomisk og trafikkmessig osv... Jeg undersøkte for to-tre uker siden hva en kjøreskole skulle ha for mopedlappen, og de skulle ha 3100 spenn, pluss ca 1000 spenn i avgifter for oppkjøring og noe greier, og så måtte man ta trafikalt grunnkurs til 1500 spenn.. altså måtte jeg ha spandert nesten 6000 kr bare for lappen... I dag kom til og med en kompis av meg og sa at faren hadde en Honda SFX til salgs.. billig Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 v36a, mopedlappen koster rundt 5 000 kroner om jeg husker riktig nå, etter de nye reglene er på plass. Så vidt jeg vet har skolene måtte slutte med mopedopplæring på grunn av reglene. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 v36a, mopedlappen koster rundt 5 000 kroner om jeg husker riktig nå, etter de nye reglene er på plass. Så vidt jeg vet har skolene måtte slutte med mopedopplæring på grunn av reglene. Jeg er klar over at førerkortet koster mye mer hvis man går veien om en trafikkskole. Dette var kanskje ikke klart nok i mitt innlegg, men regnet med at de fleste ville skjønne at jeg hadde tatt mopedlappen gjennom skolen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Vel, du sier jo at mopedlappen ikke koster så mye. Når skolene mister retten til å ha mopedopplæring på grunn av de nye reglene, og prisen øker drastisk med det. Så vil jeg si at det ikke lengre er billig å ta mopedsertifikatet. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 og det er ikke alle som har det tilbudet heller.. Selv har jeg gått på skole midt i Bergen sentrum, og der har jeg aldri hatt tilbudet om mopedlappen. Men det sier jo seg selv, å kaste ut 15-16åringer i trafikk midt i norges nest største by er ikke særlig fornuftig... Lenke til kommentar
kine5689 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 fikk moped lappen for 600 kr. gjennom u skolen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 v36a, mopedlappen koster rundt 5 000 kroner om jeg husker riktig nå, etter de nye reglene er på plass. Så vidt jeg vet har skolene måtte slutte med mopedopplæring på grunn av reglene. 5.000?!?! Inni pokker da. Det er fan ikke langt unna hva jeg gav for billappen min. Mopedlappen tror jeg kosta litt under 1.000-lappen når jeg tok den.. Lenke til kommentar
morfin Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Synes det kommer nye regler hvert år jeg, og det er iallfall ikke til fordel for oss forbrukere ser det ut til. Tror jeg betalte 500 eller no på u. skolen. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 v36a, mopedlappen koster rundt 5 000 kroner om jeg husker riktig nå, etter de nye reglene er på plass. Så vidt jeg vet har skolene måtte slutte med mopedopplæring på grunn av reglene. Vi har det fortsatt på skolen her . Har valgt det som valgfag til neste år, sammen med tysk Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 jeg betalte sånn ca 2250 kr for traktorlappen.. nå koster den det dobbelt å vel så det, halve prisen går jo med i alle de kursa som kreves Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå