Gå til innhold

Ang. de brukerne som IKKE deltar i forumet lenger?


Anbefalte innlegg

QUOTE (suprsid @ 12/05/2005 : 21:11)
QUOTE (PT @ 12/05/2005 : 20:45)
QUOTE (midnight_walker @ 12/05/2005 : 21:41)
Kjenner noen som bare registrerte seg bare for å spørre om 1 ting! Det synes jeg er unødvendig!!

Hvorfor det? Er det ikke lov å lure på ting nå lenger? Nå er det jo slik at en må være registrert for å kunne benytte dette forumet, så da er det vel temmelig så nødvendig å registrere seg for å spørre om denne ene tingen. ;)

Enig med den.

Men brukere som ikke har vert logget inn på ca. år kunne gått bli slettet,

men då måttte det å blitt gitt tydelig beskjed om. ;)

Nei? Kvifor slette?

Er jo kjekt og ha mange brukere på forumet sitt slik at man kan skryte litt av det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Cornel @ 16/05/2005 : 06:47)
Nei? Kvifor slette?
Er jo kjekt og ha mange brukere på forumet sitt slik at man kan skryte litt av det!

Nick blir opptatt, det gir et urealistisk bilde av hvor mange brukere forumet har og det tar opp serverkapasitet.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 16/05/2005 : 15:33)
QUOTE (Cornel @ 16/05/2005 : 06:47)
Nei? Kvifor slette?
Er jo kjekt og ha mange brukere på forumet sitt slik at man kan skryte litt av det!

Nick blir opptatt, det gir et urealistisk bilde av hvor mange brukere forumet har og det tar opp serverkapasitet.

Dette var akkurat det jeg ville fram til!

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 16/05/2005 : 15:33)
QUOTE (Cornel @ 16/05/2005 : 06:47)
Nei? Kvifor slette?
Er jo kjekt og ha mange brukere på forumet sitt slik at man kan skryte litt av det!

Nick blir opptatt, det gir et urealistisk bilde av hvor mange brukere forumet har og det tar opp serverkapasitet.

Men kanskje "antall brukere" er noe hw.no bruker som salgsargument overfor annonsører? I såtilfelle er jeg fristet til å tro at pengene kommer til å råde også i denne saken. :whistle:

Lenke til kommentar

QUOTE (hilram @ 16/05/2005 : 15:38)
Men kanskje "antall brukere" er noe hw.no bruker som salgsargument overfor annonsører? I såtilfelle er jeg fristet til å tro at pengene kommer til å råde også i denne saken.  :whistle:

Det tviler jeg sterkt på, ettersom annonsørene lett kan finne ut at Hardware Online A/S jukser med medlemstallet, og dermed er de ikke interissert i å reklamere hos dem.

Tror heller at ting som antall unike besøkende teller.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Sett nå at ein bruker registrerer seg og lager ein ny tråd der han stiller eit spørsmål og får eit greit svar på det. Visst vi sletter den brukeren med berre ein tråd vil ikkje spørsmålet forsvinne slik at det berre står igjen eit svar utan kontekst?

 

Etter som eg har forstått det så ønsker HW og opprette eit forum kor du kan søke og finne svar i gamle tråder, så visst dei orginale spørsmåla forsvinner så må jo nye brukere registrere seg for å stille samme spørsmålet.

Lenke til kommentar

Kanskje deth adde vært greit å gjort det slik at de som kun er inne for et random spørsmål/support får en grense på 25 innlegg..som en slags prøveordning..?

 

Altså at man ikke trenger å registrere seg, men har en viss kvote? Så blir antall uaktive brukere redusert og mer dedikerte brukere "dukker" opp...

Lenke til kommentar

forstår virkelig ikke hvorfor dette kommer opp gang på gang, er det noe problem med brukere som ikke er aktive lengre?

 

ser ikke hensikten her, eneste jeg kan se er at noen er grinete for at nicket deres er opptatt. men jeg vil heller se på det som en sunn måte og forhindre evig resirkulering av uorginale nick.

 

nei drit i det, er nok mange mye viktigere ting hw folka kan bruke tiden sin på heller. f.eks få et litt mer stabilt forum. ;)

Lenke til kommentar

Vi må huske på den evigvarende retten Hardware Online AS har.

 

Brukere med innlegg som skulle ha blitt fjernet etter den foreslåtte inaktiv-ordninga, ville effektivt ha ødelagt mange tråder. The Avatar belyste dette problemet kjempefint.

 

Derimot, brukere med 0 innlegg - det er en annen sak. Kan gjerne slette de etter 18 måneders inaktivtet. (Ikke logga seg inn, eller "besøkt" som noen sa)

Lenke til kommentar

QUOTE (MRN @ 19/05/2005 : 06:25)
Derimot, brukere med 0 innlegg - det er en annen sak. Kan gjerne slette de etter 18 måneders inaktivtet.

Tingen er at man må registrere seg i forumet for å kunne bruke bruktmarkedet. Sikkert mange brukere med ingen innlegg på grunn av dette.

Lenke til kommentar

QUOTE (PT @ 19/05/2005 : 12:38)
QUOTE (MRN @ 19/05/2005 : 06:25)
Derimot, brukere med 0 innlegg - det er en annen sak. Kan gjerne slette de etter 18 måneders inaktivtet.

Tingen er at man må registrere seg i forumet for å kunne bruke bruktmarkedet. Sikkert mange brukere med ingen innlegg på grunn av dette.

Les posten du quoter!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Ikke en god ide og det finnes mange grunner til det.

Men jeg synes at noen brukere kan slettes og det er de som er "validating" det er de som ikke har aktivert sitt medlemskap ved å trykke på linken man får i en e-post etter registrering.

 

Disse har uantsett ingen poster og har aldri vært innlogget, de burde bli slettet 2 måneder (kanskje mindre) etter registrering.

Er 7005 av disse brukerne i øyeblikket. Over 6000 av disse brukerne er over 2 måneder gamle...

5053569[/snapback]

Min mening om dette gjelder fortsatt. Jeg syns ikke man skal slette brukere (selv om de har 0 innlegg og ikke har vært aktiv på en stund). Men som dere kan se av et tidligere innlegg av meg fra en annen tråd mener jeg vi kan slette "Validating" -brukere.

For en liten oppdatering: Tallet på 7005 brukere totalt som er validating har steget til å være like i overkant av 7800. Omtrent 7100 av disse igjen er over 2 måneder gamle. Validating er altså brukere som enda ikke har akkseptert sitt medlemsskap.

 

Jeg foreslår følgende prosedyre... Om en bruker som ikke har aktivert sin konto er mer enn 2 måneder gammel, blir det sendt ut et varsel... Varselet sier at om de ikke "akksepterer" brukeren innen 3 dager fra datoen advarselen ble sendt blir kontoen slettet. (Selvfølgelig følger da også linken med til godkjenninga) Om det går ann å få til noe slikt hadde det vært veldig flott!

 

Jeg kunne også tenke meg at vi brukere fikk muligheten til å se hvor mange brukere som har vært pålogget de siste 6 måneder også videre.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

OK, nå er greia at jeg er sulten på et nick som er registrert på en dude som ikke har vært aktiv på 2 år. Men han har 3 poster... Kunne jeg for eks. spurt om tillatelse fra administrasjonen til overta dette nicket, så kunne nicket til den originale duden isteden få et et fantastisk nydelig 2-tall i parentes bak seg (sånn som med duplikatmapper i Windows) eller en annen tegnkombinasjon, ikke nødvendigvis slette brukeren? Da vil det jo ikke ødelegge noe som helst...

 

Ellers ser jeg ingen vits i å slette brukere, med mindre det er snakk om kapasitetsproblemer eller man ønsker å være nøyaktige. Men hvis folk er sultne på nick til inaktive brukere, synes jeg man burde ha en ordning på dette som foreslått over.

Lenke til kommentar
Visst vi sletter den brukeren med berre ein tråd vil ikkje spørsmålet forsvinne slik at det berre står igjen eit svar utan kontekst?

4192770[/snapback]

Nei, det er feil - hvis en bruker slettes, vil både innlegg og nick stå igjen akkurat som før, men nicket vil ikke være uten link til profil og det vil stå "uregistrert".

 

Dette er altså IKKE et problem.

 

At det opptar serverkapasitet er tull - medlemsdatabasen tar ca 20MB.

 

Eneste argumentet for å slette medlemmer er altså at det opptar brukernavn.

 

Mitt forslag til løsning på problemet er at dersom noen vil ha et brukernavn som er opptatt, sendes det en e-post til medlemmet som har brukernavnet hvor vedkommende må bekrefte medlemskapet. Forutsetningen er at medlemmet ikke har vært logget inn på et år. Dersom medlemskapet ikke blir bekreftet innen f.eks. en uke, blir medlemmet slettet/brukernavn byttet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...