Gå til innhold

LCD bra nok?


FVH

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å anskaffe meg en bra LCD-skjerm, men er redd for at den ikke skal være bra nok. Det jeg er redd for er at den ikke er rask nok til spilling. Jeg spiller fortrinnsvis Formel 1-simulatorer, og da er det utrolig viktig at det ikke sleper osv. Prøvde hos en kompis, og syntes det var utrolig dårlig i forhold til min vanlige CRT-skjerm. (Vet ikke spec'en på den)

 

F.eks. denne hos komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306235&view=detailed som påskryter seg 8 ms svartid.

Er dette reellt, og holder det til rask spilling?

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alderen og prisen på LCDen har mykje å sei for kva kvalitet den ken vise til

Sjølv sitt eg med to relativt dyre skjermer det er ca 1 år mellom dei men forskjellen på dei er ganske store. Dermed viss det var ein skjerm så var over 1,5 år gamal så kan ei sei at den skjermen har det komme 2 generasjonmodeller som oppføgarar til etter den blei lansert.

 

Responstid er noko ein heller ikkje skal stole blindt på dette av to grunner:

 

1) Viss skjermen ikkje er ISO-klassifisert betyr reponsitida null og niks då det kan vere kor raskt den skifter frå svart til nesten svart , istadenfor Svart->Kvitt->Svart

 

2) TN-panel greier ikkje heilt å reagere like raskt med farger som med svart/kvitt Dermed kan skjermen har responstid på 40ms akkurat ved skifte frå ein spesifikt farge til ein annan.

Lenke til kommentar

Problemet blir hvor mye penger du er villig til å gå ut med for å erstatte crt med lcd. Jeg har ikke skiftet ut av den enkle grunnen at "linke" crt skjermen min til 1500,- ennå klarer å danke ut over dobbel så dyre lcd skjermer.

 

Venter med lcd oppgradering til lommeboken blir god å full, eller til tilsvarendes crt skjermer koster mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...