Barcarolle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg er ikke sikker på priser. Jeg så en online ticket store som "solgte" billetter for 399 euro. Jeg har imidlertid ingen tro på at dette var en seriøs aktør i og med billettene ikke legges ut for salg tidligst før i morgen. Vi får se i morgen, da kommer Paris billettene på pre-sale. Klokken 9 am, det blir vel 8 i Norge, på tirsdag kommer Dublin. Ryanair flyr deg til Dublin for skarve 99 kr, +mva. og avgifter, men billetten koster fremdeles ikke mer enn noen hundre kroner. En så billig flybillett forsvarer en evt. høy billettpris. Jeg tror imidlertid ikke konsertebillettene blir så dyre allikevel. Jeg påker nok en gang at det er viktig å være tidlig ute. I 2004, på Real Gone turneen, ble enkelte konserter solgt ut på kun få minutter. Edit: BILLETTPRISEN TIL TOM WAITS KONSERTER ER 131,5 EURO! Endret 24. mai 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
master air Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, sjekket prisen selv hos Ryan Air, skremmende billig. Tror jeg maa overtale far til aa bli med for jeg tviler paa at noen av vennenne mine faar lov aa dra. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg har da undersøkt nærmere ang. pris. 399 euro er helt feil! Den offisielle prisen på billetter er 131,5 euro. Altså en langt penere pris enn 399. Jeg syntes ikke at en tusenlapp er for mye for et par timer med Waits. Endret 24. mai 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jaja, så var alle konserter i år overstått. Selv var jeg så uheldig at jeg ikke fikk sett en eneste en, kjøpte meg båt istedefor og da var det ikke mye igjen til ferietur, av hverken tid eller penger. Jeg var uansett så heldig at jeg kom over et konsertopptak av ham, tatt opp på Atlanta`s Fox Theatre. Den kan til og med lastes ned helt lovlig! Enjoy! En fantastisk konsert! Endret 3. august 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Benor Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har personlig et meget godt forhold til "Closing Time" Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Personlig er jeg glad i Rain Dogs, i tillegg til å høre mye på Mule Variations. Egentlig liker jeg det meste han har kommet med, men som 17-åring har jeg ikke akkurat vokst opp med Tom Waits og har ikke fått hørt grundig gjennom alle hans album. Dog, det kommer seg. Lenke til kommentar
Sandman1 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jusses, fant denne tråden nå... Ok; TW er/oppfattes forskjellig, fra dag til dag hos meg, men jeg har vel alltid likt følgende album, ifra det øyeblikk jeg fikk lagt mine klamme pølser på dem (litt lytting på noen av sangene måtte til på et par av tekstene..): Closing time Swordfish trombones Real gone Ellers, så vil jeg fremheve tekstene... Slik jeg forstår deler av de.... "dancing the Tyburn Jig", høres lystig ut, helt til en finner ut at Tyburn var retterstedet hvor de hang forbrytere i London... Ol'55.... Her er fyren kastet ut av dama på morrakvisten, bilen er en; ol'55 gearkassa er gåen.... "and I lead the parade" (får bare inn revers...og rygger hjemover....). "She sank like a hammer".... trenger vel ikke noe forklaring... Mørk, sort humor, flott musikk.... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Til alle TW-fans: Det ligger en versjon fra Rockpalast samme år på YouTube. Jeg tror jeg foretrekker BBC-versjonen. Edit: Ser det har ramlet ut litt coverart i førsteposten. Skal se om jeg får oppdatert det en dag. Geir Endret 16. november 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det klippet er helt fantastisk. Stemmen hans er akkurat så rusten jeg liker den. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Utrolig mye bra han har, men jeg må si at jeg har blitt utrolig glad i Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards et veldig kult og unikt album. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Et lite tips til de av dere som i likhet med meg synes det er spennende med TWs låter i alternative tapninger: Southside Johnny (etternavn Lyon, som noen av dere kanskje husker fra The Ashbury Jukes) har gitt ut et album med TW-låter i storband-utgave (arrangert av Richie "La Bamba" Rosenberg (også med bakgrunn fra The Jukes, og blant mye annet med på Springsteens fantastiske "Seeger Sessions"). Det svinger rått i mine ører. Anbefales. TW selv synger med Southside Johhny på "Walk away" (fra Brawlers). Er du blant dem som mener at bare Tom Waits kan synge Tom Waits, så er det kanskje ikke noe for deg, men da går du glipp av mye. TWs geniale låter er gudegaver til talentfulle artister av mange slag og sjangre. (Men det krever talent. Styr unna for eksempel Scarlett Johanssons pinlige "Anywhere I lay my head". Min favorittskuespiller (en av dem) og min favorittmusikk. Desverre er hun ingen sanger...) Geir Endret 13. februar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kva skjedde egentlig mellom "The Heart of Saturday Night" og "Nighthawks at the Diner" Det er liksom ett år mellom dei, men stemmen er heilt anderledes. Er dette noko han valgte sjølv å legge om måten å synge på, eller klarte den å bli ødelagt så mykje på berre eit år ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Det var noe han valgte ja. Han har "skiftet stemme" flere ganger senere også. Han var tung på flaska en stund på den tiden, men det var ikke det som forandret stemmen. Geir Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Sjølv liker eg Swordfishtrombones Digger stemninga på albumet. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Vært en stor fan av Waits lenge, og kjøpte meg Orphans i dag. Hittil har den ikke skuffet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Kom aldri så langt at jeg fikk skrevet noe om den i guiden. Kanskje jeg får ånden over meg en dag... Geir Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Gjør det! Jeg har to sanger av Tom Waits som har brent seg i hjerte: Tango Till They're Sore og Christmas Card From Hooker in Minneapolis. Og nå i det siste har Road to Peace blitt en nylig favoritt. Fantastiske låter. Endret 11. april 2009 av Ustedalen Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Mens vi er inne på Tom Waits sanger sunget av andre artister, kan foreslå Boc Guru Special - Yesterday Is Here, en herlig versjon av sangen som kan måle seg opp med originalen. Anyways, noen som har en komplett diskografi med Waits sine utgivelser? Syns nå og da at jeg finner noen live album hos PK jeg aldri har hørt om før. Senest i dag kjøpte jeg Romeo Bleeding: Live From Austin. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg tror det bare finnes to offisielle liveutgivelser: Big Time og Romeo Bleeding. Sistnevnte er utgitt i år, så jeg har ikke fått den med meg ennå. Begge er tatt fra lydsporet til DVDene med samme navn. Rome Bleeding-opptakene er tilbake fra '76, Big Time fra '87. Eller der omkring. Geir Lenke til kommentar
master air Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg også et album som heter Live in Concert som ble kjøpt hos Platekompaniet som jeg så vidt vet er også ikke er en offisiell utgivelse. Det ble utgitt i fjor, men er opptak fra 70 tallet en gang (husker ikke helt nøyaktig akkurat nå). Det er ganske hyggelig når jeg finner en ny CD hos platekompaniet, men det begynner å tære på økonomien etterhvert. Men det er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå