Gå til innhold

Strøm adapter (AC)

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt en adapter for å kunne bruke en dings jeg har kjøpt i usa, men leverandøren leverer ikke norske strøm adaptere så jeg lurte på om det fantes noen som solgte en slags omformer/konverterer fra amerikansk standard til norsk...?

Mvh.

eX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær VELDIG obs på milliamperene...

Det kan bli vansklig - vet jeg av egen erfaring. Du skal vel ikke tilfeldigvis ha 5 volt - 1000 milliampeer?

I såfall, LYKKE TIL! (Og jeg vil vite hvor du finner det!)

1000mA? er 1A det. 5V/1A burde ikkje være umulig og finne tak i ?

Men må nesten si hvilken dings det er snakk om..

Lenke til kommentar

Du burde kanskje spesifisere om du skal ha 220VAC til 110VAC omformer eller et AC til DC adapter. Sistnevnte fås på Clas Ohlson for de fleste anledninger. Untatt 5v, dessverre. Men har du flaks kan det hende den aktuelle dingsen tåler 4.5 eller 6 volt, som finnes på de fleste "universelle" adaptere.

Hvis du absolutt må ha 5 volt kan du hente dette fra PCen, hvis det er praktisk gjennomførbart. Enten direkte fra en ledig molex-plugg på PSUen (ca 2000 mAh) (eller fra en USB-port (maks 500 mAh).

Lenke til kommentar
Vær VELDIG obs på milliamperene...

Det kan bli vansklig - vet jeg av egen erfaring. Du skal vel ikke tilfeldigvis ha 5 volt - 1000 milliampeer?

I såfall, LYKKE TIL! (Og jeg vil vite hvor du finner det!)

1000mA? er 1A det. 5V/1A burde ikkje være umulig og finne tak i ?

Men må nesten si hvilken dings det er snakk om..

Ja, en amper. Og JO; 5volt, 1 Ampeer, har vist seg å være TOTALT UMULIG å få tak i. Lader ganske riktig opp via USB.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt en adapter for å kunne bruke en dings jeg har kjøpt i usa, men leverandøren leverer ikke norske strøm adaptere så jeg lurte på om det fantes noen som solgte en slags omformer/konverterer fra amerikansk standard til norsk...?

Mvh.

eX.

Vet forresten ikke hvorfor jeg svarte som jeg gjorde, må ha misforstått spørsmålene. RadioShack selger reiseadaptere som omformer fra 220 til 110, ettersom den kjenner styrken. Koster ca 28 dollar. Du må da plugge den amerikanske laderen inn i denne, men virker greit.

Hvis du skal ha en ny AC/DC-adapter derimot, gjelder deg jeg snakket om.

På kontoret her hjemme har vi fult amerikansk oppsett fra sikringsskapet med amerikanske kontakter. Koster noen tusener å legge opp, men kan være kjekt. For vår del, hadde vi PC pluss diverse datautstyr som gjorde dette til et nødvendig steg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...