Reggy Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) 3230 er en aktuell telefon i min jakt etter ny tlf. Men synes det er et stort minus at den ikke har MP3 i stereolyd. Er det mulig å gjøre noe med dette, laste ned programvare som oppdaterer MP3 spilleren???? Endret 12. mai 2005 av Reggy Lenke til kommentar
-M- Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Men det blir stereolyd om man installerer en tredjeparts mp3-spiller, ja? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 om man endrer hardware så kanskje Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Den har monolyd uansett hva man installerer. Lenke til kommentar
-M- Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hmmm... Men telefonen har vel "kapasitet" til stereolyd, jf. radioen? Hvorfor greier ikke tredjeparts programvare å utnytte denne? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Altså, om man hardwarebegrenset monolyd, så hjelper det lite med softwarehacker. Får ikke surround på 2 høytallere liksom . Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Men når radioen kan spille av i stereo skulle det vel ikke være noe i veien med hardwaren. Eller er radio og mp3avspilling to helt forskjellige ting? Lenke til kommentar
-M- Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Enig med SteinF her. Er det virkelig slik at telefonen takler stereolyd når man bruker radioen, men ikke ellers? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Det jeg har hørt er at det er en ting inni telefonen som takler Radio, Den er i Stereo. Men det er en annen ting som takler MP3....den er i mono Altså 2 forskjellige hardware som tar hver sin ting. Derfor er det ikke mulig å få stereo mp3 bare ved software. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Stereolyd radio: JA Stereolyd mp3-spiller: NEI Ved å ha monogjengivelse på mp3-spilleren sparer kanske Nokia litt inn på prisen, men jeg hadde aldri i livet kjøpt en mobil med mono mp3-spiller, dersom jeg skulle brukt spilleren. Det beste er nok å kjøpe en separat mp3-spiller uansett. En liten opplysning mht. Nokia: Heldigvis er Nokia kommet med en 3,5 mm adapter, slik at man kan bruke et bredt utvalg av hodetelefoner. Adapteren er kompatibelt med 23 nyere modeller som har 'pop-port'. Om den finnes i handelen ennå, vet jeg ikke, ei heller hva den koster. Men et prisverdig tiltak av Nokia! Link her: http://www.nokia.no/phones/enhancements/in...bcat_id=1494992 Lenke til kommentar
Maximuz Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så lenge du har 1stk høyttaler, så blir det Mono... 2stk + flere = Stereo.. Enkelt og veldig greit.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så lenge du har 1stk høyttaler, så blir det Mono... 2stk + flere = Stereo.. Enkelt og veldig greit.. Feil. Man kan gjerne ha 2 høyttalere, men så lenge det er samme lyd som kommer ut av begge regnes ikke dette som stereo. 3230 støtter ikke lyd i to kanaler. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så lenge du har 1stk høyttaler, så blir det Mono... 2stk + flere = Stereo.. Enkelt og veldig greit.. Feil. Man kan gjerne ha 2 høyttalere, men så lenge det er samme lyd som kommer ut av begge regnes ikke dette som stereo. 3230 støtter ikke lyd i to kanaler. Jeg tror han mente at hvis du kan har kun en øreplugg kan du bare glemme stereo Men hvis man har 2, er det muligheter Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 nei stereo er 2 kanaler som har mulighet til å spille 2 forskjellige lyder, 1 til høyre og 1 venstre. 2 kanaler som bare spiller akkurat det samme på begge kanalene er mono. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå