Gå til innhold

MP3 i stereo på Nokia 3230?

Anbefalte innlegg

3230 er en aktuell telefon i min jakt etter ny tlf. Men synes det er et stort minus at den ikke har MP3 i stereolyd. Er det mulig å gjøre noe med dette, laste ned programvare som oppdaterer MP3 spilleren???? :ermm:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det jeg har hørt er at det er en ting inni telefonen som takler Radio, Den er i Stereo.

Men det er en annen ting som takler MP3....den er i mono

Altså 2 forskjellige hardware som tar hver sin ting.

Derfor er det ikke mulig å få stereo mp3 bare ved software.

Lenke til kommentar

Stereolyd radio: JA

Stereolyd mp3-spiller: NEI

Ved å ha monogjengivelse på mp3-spilleren sparer kanske Nokia litt inn på prisen, men jeg hadde aldri i livet kjøpt en mobil med mono mp3-spiller, dersom jeg skulle brukt spilleren. Det beste er nok å kjøpe en separat mp3-spiller uansett.

En liten opplysning mht. Nokia: Heldigvis er Nokia kommet med en 3,5 mm adapter, slik at man kan bruke et bredt utvalg av hodetelefoner. Adapteren er kompatibelt med 23 nyere modeller som har 'pop-port'. Om den finnes i handelen ennå, vet jeg ikke, ei heller hva den koster. Men et prisverdig tiltak av Nokia!

Link her: http://www.nokia.no/phones/enhancements/in...bcat_id=1494992

Lenke til kommentar
Så lenge du har 1stk høyttaler, så blir det Mono... 2stk + flere = Stereo.. Enkelt og veldig greit.. :cool:

Feil.

Man kan gjerne ha 2 høyttalere, men så lenge det er samme lyd som kommer ut av begge regnes ikke dette som stereo.

3230 støtter ikke lyd i to kanaler.

Lenke til kommentar
Så lenge du har 1stk høyttaler, så blir det Mono... 2stk + flere = Stereo.. Enkelt og veldig greit.. :cool:

Feil.

Man kan gjerne ha 2 høyttalere, men så lenge det er samme lyd som kommer ut av begge regnes ikke dette som stereo.

3230 støtter ikke lyd i to kanaler.

Jeg tror han mente at hvis du kan har kun en øreplugg kan du bare glemme stereo ;) Men hvis man har 2, er det muligheter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...