ArcticIce Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har kjøpt meg en WD Raptor 74GB harddisk som jeg skal bruke som OS-disk. Nå har jeg kun en 250 GB disk hvor jeg har OS og alt mulig på. Er det mulig å "flytte Windows" over til den nye disken, og la de resterende filene ligge på 250 GB disken? Med et program eller lignende? Vil helst slippe å måtte legge inn Windows på nytt. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 ta å prøv med partition magic vet ikke om det går da Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ganske enkelt installler XP på den nye disken så har du to OS. Når du har fått stellt deg med overflyttinger sletter du den du ikke vil ha. Du benytter seff. anledningen nå til å kopiere hele WidnowsCD over i en mappe på en harddisk og tar setup derfra, så går det så det ryker......... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ghost 9.0 er genialt. Velg clone, copy mbr og set active, og kjør i vei (med ny disk tilkoblet). Funker til og med med Windows oppe! Ferdig: slå av, ta ut gammel disk, sett ny disk der hvor gammel stod og vips! Du er oppe og går. Partition Magic kan du bruke til å forandre på partisjonene på ny disk etter at kloningen er gjort. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ghost 9.0 er genialt. Velg clone, copy mbr og set active, og kjør i vei (med ny disk tilkoblet). Funker til og med med Windows oppe! Ferdig: slå av, ta ut gammel disk, sett ny disk der hvor gammel stod og vips! Du er oppe og går. Partition Magic kan du bruke til å forandre på partisjonene på ny disk etter at kloningen er gjort. Og når det krasjer men PM. sitter du der med jeipa nede..... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har så langt ikke vært ute for det enda. Grunnen til at du skal bruke PM etter kloningen er jo nettopp å unngå sid geip. Hvis PM går til helsike har du jo fremdeles originaldisken intakt... Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Takker for svar... Men det du beskriver Muffinman, kan ikke se noe "clone" under Ghost 9.0? Bare jeg som er blind eller? Og til informasjon, jeg skal fortsatt ha den gamle disken i samme PC'en, så jeg skal bare flytte OS'et til den nye harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå