Gå til innhold

Betyr sorry det samme som unnskyld?

fxwz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Unnskyld" brukes også i andre sammenhenger hvor det ikke dreier seg om noen beklagelse. For eksempel hvis du skal av toget men en haug med folk står i veien, da passer det å si "unnskyld, jeg skal av her". Jeg ser ihvertfall ikke det som noen beklagelse, tvert imot. Jeg kunne jo sagt "flytt den feite ræva...." :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
"Unnskyld" brukes også i andre sammenhenger hvor det ikke dreier seg om noen beklagelse. For eksempel hvis du skal av toget men en haug med folk står i veien, da passer det å si "unnskyld, jeg skal av her". Jeg ser ihvertfall ikke det som noen beklagelse, tvert imot. Jeg kunne jo sagt "flytt den feite ræva...." :p

Jeg bruker unnskyld her i Norge og i de sammenhengene jeg...

"unnskyld" - og brøyt deg frem. Gjenta om nødvendig.

Lenke til kommentar

Bruker sorry når jeg feks klarer å skyte noen som henger i tverrleggeren på fotballmålet med ballen. Da er det liksom "Sorry, går det bra eller?". Men hvis jeg føler at jeg har gjordt noe dumt sier jeg alltid unnskyld, for meg betyr det mer enn ett sorry..

Lenke til kommentar

Sorry er ett ord man slenger rundt seg uten og være virkelig lei seg elns for det som har skjedd....

Tror folk har det lettere for seg å si "sorry", enn "unnskyld".

Unnskyld er ett dypere og mer "personlig" ord. DA er men lei seg for det som har skjedd f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...