fxwz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Lurer litt på om sorry egentlig betyr det samme som unnskyld? Jeg vet jo egentlig at det gjør det, men tror det finnes litt forskjellige meininger om dette. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ikke nødvendigvis. Sier du "I am sorry" så betyr det unnskyld, men sorry kan bety bedrøvet, sørgmodig, lei (seg) feel sorry for = synes synd på Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 ..for ikke å glemme "Sorry my ass!!" Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Mange oversetter "I'm sorry" til "Jeg er lei meg"! Spørs på situasjonen! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) "Unnskyld" brukes også i andre sammenhenger hvor det ikke dreier seg om noen beklagelse. For eksempel hvis du skal av toget men en haug med folk står i veien, da passer det å si "unnskyld, jeg skal av her". Jeg ser ihvertfall ikke det som noen beklagelse, tvert imot. Jeg kunne jo sagt "flytt den feite ræva...." Endret 12. mai 2005 av Langbein Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Når du sier sorry litt sånn halv-norskt så betyr det jo beklager. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ja, brukes det sammen med det norske språket så betyr det bare unnskyld, mens på engelsk kan det ha flere betydninger. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det betyr vel det samme, men jeg vil si at sorry er litt mer enkelt å ikke sånn veldig betydnings fult som unnskyld. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det betyr vel det samme, men jeg vil si at sorry er litt mer enkelt å ikke sånn veldig betydnings fult som unnskyld. Jeg er enig med deg der. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 "Unnskyld" brukes også i andre sammenhenger hvor det ikke dreier seg om noen beklagelse. For eksempel hvis du skal av toget men en haug med folk står i veien, da passer det å si "unnskyld, jeg skal av her". Jeg ser ihvertfall ikke det som noen beklagelse, tvert imot. Jeg kunne jo sagt "flytt den feite ræva...." Jeg bruker unnskyld her i Norge og i de sammenhengene jeg... "unnskyld" - og brøyt deg frem. Gjenta om nødvendig. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Når jeg sier "sårry" så sier jeg det istedenfor unskyld. Bruker kun sorry som i "lei seg" når jeg skriver på engelsk. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Sorry er for meg nesten en forkortelse av unsskyld. Bruker den, når det ikkee r så viktig. For eksempel, når man skubber borti noen. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Sorry=Beklager/Unnskyld (på norsk). Sorry har også flere betydninger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Sorry er en mildere/lettere form for unnskyldning enn unnskyld mener jeg. Unnskyld brukes som sagt også ved brøyting. Endret 12. mai 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Bruker sorry når jeg feks klarer å skyte noen som henger i tverrleggeren på fotballmålet med ballen. Da er det liksom "Sorry, går det bra eller?". Men hvis jeg føler at jeg har gjordt noe dumt sier jeg alltid unnskyld, for meg betyr det mer enn ett sorry.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Sorry er ett ord man slenger rundt seg uten og være virkelig lei seg elns for det som har skjedd.... Tror folk har det lettere for seg å si "sorry", enn "unnskyld". Unnskyld er ett dypere og mer "personlig" ord. DA er men lei seg for det som har skjedd f.eks. Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det kan sammenlignes men det har ikke samme betydning.( det kan ha men kommer ann på situasjonen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå