forbjok Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Jeg har et lite problem i jobbsammenheng... det er tatt i bruk et par trådløse keyboard/mus sett fra IBM. Disse har bare en felles USB "dongel" som fungerer som mottaker. Dette er stortsett ikke noe problem - før det skal kobles til en KVM som har seperate kontakter til mus og keyboard. Det fungerer ikke å plugge "dongelen" inn i noen av de 2 (mus og keyboard) USB-kontaktene. Å koble den til de ekstra ikke-emulerte "USB-hub" portene på baksiden av KVM'en fungerer, men da får man ikke gitt KVM'en kommandoer fra keyboardet, og dermed får heller ikke skiftet "USB-huben" over på en annen maskin (den switches seperat fra skjermbilde og vanlig tastatur/mus, kun med tastaturkommandoer) - altså får man likevel bare brukt den på den første tilkoblede PC'en, med mindre man har et seperat vanlig USB-keyboard plugget i frontpluggen, som man kan bruke til å skifte. KVM switchen er av typen Aten CS-1732A. (har selv 3 switcher av typen CS-1734A (4-porter), og disse er helt supre - men så har jeg heller (heldigvis) ingen trådløse eller sammenslåtte keyboard/mus) Det jeg lurer på er om noen vet om det finnes en eller annen adapter ("splitter") som det ville vært mulig å plugge "dongelen" inn i som splitter det sammenslåtte keyboard/mus signalet til seperate fysiske USB-plugger med samme type signal som vanlige USB keyboard/mus. EDIT: Jeg klarte ikke å oppdrive noen slik USB splitter, men problemet løste seg heldigvis - det var faktisk mulig å switche USB-hubben direkte på KVM'en ved å holde inne knappen i en litt lengre periode. Endret 20. mai 2005 av forbjok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå