Gå til innhold

Passord på mappe?

Anbefalte innlegg

Hei, eg vil gjerne legge passord på en mappa slik at andre ikkje har tilgang til mappen. Er lei av at diverse ting blir sletta på den ene maskinen, så nå ønsker eg å legge passord på mappen. Hvordan gjøres dette, har win xp pro sp2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har blitt tatt opp mange ganger før.

Jeg bruker et annet slags program der man lager en kryptert fil og passordbeskytter den, med brukernavn og passord. Deretter går man inn på programmet og åpner filen. Så vises filen som en ektern lagringsenhet i "My Computer". Egentlig ganske bra konsept.

programmet heterDekart Private Disk Light. Det finnes også en betal-versjon, men syns ikke den er noe bedre enn light.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Men ingen her som har svart på om WinXP PRO har en passord beskyttelse som kan brukes. Tenkte dette er kanskje enklest om det finnes.

Dette finnes ikke, man må ha tillegsprogram.

Det eneste du kan gjøre i Windows for å holde ting hemmelig er å gjemme mappen (properties-->hidden) og legge den en plass der folk ikke tenker på å "snoke".

Lenke til kommentar

Har prøvd FolderAccess nå, ganske bra det, eneste problemet er at det går ikkje an å skrive til noen filer mens den er "locked".

Eg vil at det skal være passord på mappa men at man skal kunne skrive til mappa.

F.eks så vil det ikkje gå an å legge passord på ei mappe som et nedlastningsprogram bruker. Da vil nedlastningsprogrammetbare opprette en ny mappe med samme navn istedenfor å legge i den passordbeskyttet mappa.

Noen som kan foreslå et program der man kan skrive til mappa, men for å åpne den må man skrive inn passord?

Lenke til kommentar
Men ingen  her som har svart på om WinXP PRO har en passord beskyttelse som kan brukes. Tenkte dette er kanskje enklest om det finnes.

Dette finnes ikke, man må ha tillegsprogram.

Det eneste du kan gjøre i Windows for å holde ting hemmelig er å gjemme mappen (properties-->hidden) og legge den en plass der folk ikke tenker på å "snoke".

Dette har jeg også stusset over.. Ganske merkelig i grunn.. Dette var jo en enkel sak å få til i bl.a. NT4, men av en eller annen merkelig grunn har altså microsoft valgt å fjerne denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...