Gå til innhold

Blir jeg kvitt virus om jeg reinnstallrer windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reinstallere Windows? Mener du da å reparere windows, altså at du ikke formaterer men at cd'en sjekker gjennom alle filene dine som du har på pc'en for feil osv.?

Hvis du mener å reparere Windows, da forsvinner ikke virus nei, slik zjulik sier.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil så får jeg vel opp et spørsmål om å reparere eller full innstallasjon når jeg starter meskinen med cden i.

Tenkte da at om jeg velger full innstallasjon så sletter maskinen c: selv.

Eller?

Lenke til kommentar

Sikker måte å bli kvitt virus:

Trekk ut nettverksledningen.

reinstaller windows (boot fra CDen og velg under installen å formatere partisjonen du installerer til)

Legg inn antivirusprogram og brannvegg

Sjekk evt andre partisjoner for virus

koble så til nettverksledningen og kos deg.

PS: når du formaterer en partisjon vil alt på den bli borte. Virus, familiebilder etc. Så ta backup av det du vil ha videre.

PS2: hvis du ikke har fastlinje (adsl etc) så gjelder det om å ta ut nettverkskabelen også andre former for oppkobling til internett.

Lenke til kommentar
Jeg hadde også tenkt å kopiere innholdet fra hijackthis og inn her for å høre om noen så noe som ikke skal vere der.

Men får ikke til å kopiere. Noen tipps??

Skal fortelle deg hva du gjør:

Åpne HijackThis-->Trykk på "Do a system scan and save a log file"-->Når den er ferdig med å scanne åpnes det automatisk en .txt fil med all informasjonen.

Funker ikke det:

Åpne HijackThis-->Trykk på "Do a system scan only"-->Når den er ferdig med å scanne finner du nederst i venstre hjørne:"Save log". Lagre og kopier alt i loggen hit, så kan noen tyde det.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å "reparere" windows, men fikk ikke til. Så forsøkte jeg å installere windows igjen på C, men siden da har jeg ikke klart å starte opp fra det gamle systemet. Fikk melding om at den mangler en dll-fil eller noe.

Vet ikke om dette skyldes "reparasjonen" eller det faktum at jeg installerte en "Windows2" på C...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...