Roger72 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Blir jeg kvitt virus om jeg reinnstallrer windows? Eller må jeg slette/formatere c:?? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 1. Nei sannsynligvis ikke. 2. Ja, såfremt du ikke heller vil forsøke å fjerne viruset. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Reinstallere Windows? Mener du da å reparere windows, altså at du ikke formaterer men at cd'en sjekker gjennom alle filene dine som du har på pc'en for feil osv.? Hvis du mener å reparere Windows, da forsvinner ikke virus nei, slik zjulik sier. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Om jeg ikke husker helt feil så får jeg vel opp et spørsmål om å reparere eller full innstallasjon når jeg starter meskinen med cden i. Tenkte da at om jeg velger full innstallasjon så sletter maskinen c: selv. Eller? Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg hadde også tenkt å kopiere innholdet fra hijackthis og inn her for å høre om noen så noe som ikke skal vere der. Men får ikke til å kopiere. Noen tipps?? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Sikker måte å bli kvitt virus: Trekk ut nettverksledningen. reinstaller windows (boot fra CDen og velg under installen å formatere partisjonen du installerer til) Legg inn antivirusprogram og brannvegg Sjekk evt andre partisjoner for virus koble så til nettverksledningen og kos deg. PS: når du formaterer en partisjon vil alt på den bli borte. Virus, familiebilder etc. Så ta backup av det du vil ha videre. PS2: hvis du ikke har fastlinje (adsl etc) så gjelder det om å ta ut nettverkskabelen også andre former for oppkobling til internett. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Jo takk for kjapt svar. Men er noen som har et tips om hijackthis Endret 12. mai 2005 av Roger72 Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg hadde også tenkt å kopiere innholdet fra hijackthis og inn her for å høre om noen så noe som ikke skal vere der.Men får ikke til å kopiere. Noen tipps?? Skal fortelle deg hva du gjør: Åpne HijackThis-->Trykk på "Do a system scan and save a log file"-->Når den er ferdig med å scanne åpnes det automatisk en .txt fil med all informasjonen. Funker ikke det: Åpne HijackThis-->Trykk på "Do a system scan only"-->Når den er ferdig med å scanne finner du nederst i venstre hjørne:"Save log". Lagre og kopier alt i loggen hit, så kan noen tyde det. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Takk for all hjelp Får lage en ny topic om hijackthis Lenke til kommentar
wawa Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg forsøkte å "reparere" windows, men fikk ikke til. Så forsøkte jeg å installere windows igjen på C, men siden da har jeg ikke klart å starte opp fra det gamle systemet. Fikk melding om at den mangler en dll-fil eller noe. Vet ikke om dette skyldes "reparasjonen" eller det faktum at jeg installerte en "Windows2" på C... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå