Bobby1 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Er mitt Gainward GeForce 6800LE låst for overklokking? Kommer opp "Testen kjørte ikke de valgte klokkefrekvensen. Senk innstillingene og prøv på nytt. Kommer det uansett, selv om eg bare klokker det 1 mhz. Edit: Har vannkjøling på det, og låst opp pipelines. Endret 12. mai 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Neida, den er ikke låst. Jeg tror det er slik at de 2 pipene som er åpnet sammen egentlig ikke fungerer som de skal selv om alt ser helt fint ut på skjermen og alle tester går bra uten artifacts. Har det samme kortet og problemet som du har; alt lar seg åpne, men ingen OC. Så det jeg gjorde var å skru av den ene pipen og klokket kortet, og fant ut at det var mer å hente på å klokke enn å ha den siste pipen åpen. Kjører nå på 410/820 uten problemer etter en biosmod => økte volten fra 1.1 til 1.3. Temp = 67 under load og 62 idle. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Neida, den er ikke låst. Jeg tror det er slik at de 2 pipene som er åpnet sammen egentlig ikke fungerer som de skal selv om alt ser helt fint ut på skjermen og alle tester går bra uten artifacts. Har det samme kortet og problemet som du har; alt lar seg åpne, men ingen OC. Så det jeg gjorde var å skru av den ene pipen og klokket kortet, og fant ut at det var mer å hente på å klokke enn å ha den siste pipen åpen. Kjører nå på 410/820 uten problemer etter en biosmod => økte volten fra 1.1 til 1.3. Temp = 67 under load og 62 idle. Takk for hjelpen. Nå kan eg overklokke mitt kort, men korleis biosmoder man? Edit: Kjører på 1.5 Volt, pga dette er standard på mitt hovedkort. Gjør dette noe? Endret 13. mai 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Nei, det er ikke Mobo biosen, men biosen til skjermkortet. Du kan jo først se hvor langt du kommer med klokkingen uten noen biosmod. Selv kom jeg ikke lenger en til 350 eller noen sånt på coren. Dvs. du må gjøre følgende: 1. Lage en copy av biosen på skjermkortet med Nvflash. 2. Modifisere volten i biosen med Nibitor 3. Flashe den modifiserte biosen til skjermkortet med Nvflash. Det er ikke altfor komplisert, men alltid forbundet med noe risiko for at noe kan gå galt i prosessen. Link til Nvflash med noen greie forklaringer: http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html Og til Nebitor: http://www.mvktech.net/index.php?option=co...&filecatid=1045 Med det jeg gjorde fikk jeg en 75% økning i 3dmark-03-poeng; 9600 poeng (med en Athlon 2000+ ) og stock kjøling. Unødvendig å si, men ha alltid en orginal copy av biosen lagret på et sikkert sted. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Eg klarer 390 mhz på core uten ny bios. Kan ikkje ta mer enn det pga. Overklokkings Programmet stopper meg. Har også 810 Mhz på Minne. Får nå 10045 på 3D Mark med Intel Pentium 2.6 GHz Men hvorfor ha mindre volt? Edit: Må eg ha disket for å flashe? Endret 13. mai 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Nei, det blir ikke mindre volt. Default i biosen på skjermkortet er 1.1V. Så jeg tenkte at 1.3 V var en grei trade-off mellom ytelse og varmeutvikling, og det var det jo. Ja, du trenger en bootdiskett, Nvflash samt den moddete originalbiosen på diskett. Lykke til. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Kvifor ein voltages skal eg stille opp? Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) hva slags oppsett kjører dere på pipelines osv for å få den scoren? jeg fikk åpnet alle vertexshaderne, men pipelines gir artifacts (snø) i 3dmark05 og i noen spill... og ingen klokking.... klokker til 385/850 og oppnår bare 8100 i 3dmark03 (v340?) med 71.et eller annet driverne... CPU er en 2400 mobile barton som er klokket til 2300 MHz så den skulle ikke bremse i forhold til deres CPU'er... (jeg kjører altså 8.6 på softmoddinga) Kjører dere en annen versjon av 3dmark? fler pipelines? Jeg kjører dualoppsett på skjermene, men det skal vel ikke stjele 2000 poeng i 3dmark.. har ikke gjort det før hvertfall... finnes det bedre drivere? de jeg har ble lagt ut 14.april sto d hos nvidia. tips? btw: hva er stock-spenning på GT og ultra-kortene? Når begynner det å bli kritisk med tanke på temp? på 400 MHz på gpu makset kortet på 77 grader under 3dmark03... blir vel litt høyere med med spenning... Endret 20. mai 2005 av Feanor Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 hva slags oppsett kjører dere på pipelines osv for å få den scoren?jeg fikk åpnet alle vertexshaderne, men pipelines gir artifacts (snø) i 3dmark05 og i noen spill... og ingen klokking.... klokker til 385/850 og oppnår bare 8100 i 3dmark03 (v340?) med 71.et eller annet driverne... CPU er en 2400 mobile barton som er klokket til 2300 MHz så den skulle ikke bremse i forhold til deres CPU'er... (jeg kjører altså 8.6 på softmoddinga) Kjører dere en annen versjon av 3dmark? fler pipelines? Jeg kjører dualoppsett på skjermene, men det skal vel ikke stjele 2000 poeng i 3dmark.. har ikke gjort det før hvertfall... finnes det bedre drivere? de jeg har ble lagt ut 14.april sto d hos nvidia. tips? btw: hva er stock-spenning på GT og ultra-kortene? Når begynner det å bli kritisk med tanke på temp? på 400 MHz på gpu makset kortet på 77 grader under 3dmark03... blir vel litt høyere med med spenning... Vilket program bruker du for å overklokke? Bruke du Riva Tuner, må du huske og velge "preformance 3d" når du klokker. Standard står den på "standard 2d" Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) jepps... har fått med meg det.. edit: Da har jeg voltmodda og greier... 1.3volt... ble grisevarmt men... maks jeg har sett er 99 grader i nfsu2 det er da på 425 MHz på core og 900 på minnet... Det virker ikke som om minnefrekvensen har så mye å si på 3dmarkscoren... foskjellen mellom 850 og 900 er 25 poeng i 3dmark03 MEn jeg klarer altså 425/900 uten artifacts i hverkan spill eller 3dmark, scorer 8800 i 03 og 3600 i 05... det er vel ikke så værst til 1000 kroner, selv om jeg ikke fikk låst opp noen pipelines uten artifacts.. Har montert en 80*80 vifte til å blåse rett på kortet, men ingen forskjell i temp... synes 99 grader er litt mye... 72 grader idle i windows... før voltmod var det 77 grader full load... Endret 20. mai 2005 av Feanor Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Damn! Posta i feil tråd, sorry! Endret 27. mai 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Noen som har erfaring med AOpen sitt 6800LE kort når det kommer til å åpne pipelines og klokking? Hva ville dere valgt om valget sto mellom AOpen og Gainward? Har sett det er mange som har fått åpnet pipelinene på Gainward kortene, men nesten like mange som Ikke har klart det. Spiller egentlig veldig kjeldent, men de gangene jeg faktisk spiller vil jeg ha de fleste innstillinger på fult. Noe mitt nåværende TI4400 begynner å slite med i spill som GTA SA... Dersom jeg kun får klokket kortet og ikke åpnet de resterende pipelinene på et 6800LE kort, ca hvor mange % mer ytelse vil jeg få ved å oppgradere fra et TI4400 kort? Det jeg har av hardware er: MSI KT4 Ultra (KT400 chipset) 512MB DDR 400 RAM (har høyt RAM forbruk fra før av selv uten å spille, så må nok oppgradere regner jeg med?) XP 2500+ @ 2800+ 10 HDer 410W PSU (høy kvalitet, men begynner å jobbe tungt. kan alltidt montere en separat til å drive grafikkortet for stabil spenning om jeg får problemer) Er rimelig varmt der maskinen står (på loftet), så enten må jeg vel montere en radiatorvifte som kabinettvifte, eller så må jeg ha et kort med God kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå