Dizzie_rascal Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei. Jeg har akkurat kjøpt to maskiner til kontoret, helt greie amp sempron office maskiner. Begge maskinene er identiske med hensyn til oppsett av komponenter. Har D-Link 520+ 802.11g pci kort i begge, i tillegg har jeg en D-Link 624+ router disse skal bruke for å komme seg på nett. Problemet her er bare at en av maskinene nekter å komme seg på nett, den vil hverken koble seg opp via trådløs eller via vanlig nettvrekskabel. Når jeg prøver å koble opp mot det trådløse nettverket finner maskinen nettverket, men den får visst ikke ip-adresse av routeren. Når jeg kobler opp via kabel får jeg opp av tilknytningen er begrenset, prøvde å trykke "reparer", da sier den at det er en ip-konflikt i hjemme-nettverket. Skjønner meg ikke på noe av dette. Prøvd å bytte trådløsekortet men det samme skjedde. Prøvd alle kabler og kort på den andre maskinen og der fungerer de helt fint. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 IP-konflikt betyr at to eller flere maskiner forsøker å benytte samme IP-adresse. Sjekk om maksinenes IP-konfigurasjon tilsvarer en av disse guidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå