PT Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det er greit at man ser hvordan ting er bygget opp med en template, men du bør også lage et eget verk fra grunne slik at du prøver ting i praksis og lærer det. Mulig det ikke kom frem av posten min, men det var noe slikt jeg mente. Se på templaten, skriv egen side med nylært kunnskap Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 jeg har hørt det blir veldig vanskelig å få seg jobb innen M&K om noen år. men det beste er vel uansett å velge den skolen som intresserer deg mest Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg har gått på media i 3 år, men har hørt mye forskjellig fra skole til skole. Mye du lærer kommer ann på hva lærerene der kan. Vi lærte en god del typografi (ganske viktig hvis du skal holde på med tekst, noe de fleste hjemmesider har) Ellers så hadde vi ikke så mye konkret opplæring i de ulike programmene (Vi hadde adobes pakke) Det ble mye prøving og feiling selv, noe jeg ihvertfall har lært veldig mye av. På web så lagde vi først designet i photoshop for så å legge det inn i GoLive (tabell helvete) Dette lærte vi ikke så mye av (ihvertfall ikke noe nyttig) Så jeg annbefaler på det sterkeste at du lærer deg å kode sidene dine selv og ikke bli avhenging av et wysiwyg program. Tror nok du kan imponere web-læreren din ganske kraftig når du klarer å kode sidene selv. En ting som også hjelper ganske mye er å få tak i programmene du kommer til å bruke på skolen, slik at du kan øve hjemme. jeg har hørt det blir veldig vanskelig å få seg jobb innen M&K om noen år. men det beste er vel uansett å velge den skolen som intresserer deg mest Dette stemmer nok. Av 30 elever som begynnte på skolen min på M&K har ca 4-5 stykker fått relevant jobb etter skolen. Men da var også halvparten jenter som bare brydde seg om studiekompetanse og ikke en jobb. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Dette stemmer nok. Av 30 elever som begynnte på skolen min på M&K har ca 4-5 stykker fått relevant jobb etter skolen. Men da var også halvparten jenter som bare brydde seg om studiekompetanse og ikke en jobb. er det ikke derfor man går på m&k? for å få bra studiekompetanse? det er jo da man får bra jobb - etter man har studert det man vil i fremtiden. eller driter jeg meg loddrett ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå