Jimstar Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei. Jeg har planer om å starte på media, og vil dermed lære meg webdesign, redigering av bilder osv. derfor lurer jeg på - whats hot? (programmer) - hvor finner jeg guider for noobs til feks webdesign? - hva burde jeg lære meg først? James Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kan du grunnleggende programmering (HTML)? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Start med å lese gjennom HTML og CSS guidene på HTMLDog og skaff deg en editor som f.eks. Notepad2. Edit: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0&hl=nybegynner Endret 12. mai 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 hmm er faktisk så noob at jeg ikke helt skjønte det, men tipper at det er HTML ja.. skulle bare kunnet mekke fete sider, som denne Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 hmm er faktisk så noob at jeg ikke helt skjønte det, men tipper at det er HTML ja.. skulle bare kunnet mekke fete sider, som denne Dette er et diskusjonsforum da. Skal du lage det må du lære deg PHP og SQL også. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 oi.......... mente ikke sette igang noe vil bare designe, er ikke så hypp på å kode ennå. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 oi.......... mente ikke sette igang noe vil bare designe, er ikke så hypp på å kode ennå. Skal du lage "kule" design så holder det ikke med å la FrontPage, Dreamweaver osv. kode for deg, da må du kode selv. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 www.good-tutorials.com og www.htmldog.com Der lærer du å designe og gjøre det om til HTML Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Til koding bruker jeg disse (har ikke bestemt meg for hva som er best enda ): Macromedia Dreamweaver (koster penger) Notepad2 (gratis) PHP Designer 2005 (gratis, funker fint å kode vanlig HTML også) Til bilderedigering er Adobe Photoshop kongen (koster penger), men GIMP (gratis) skal visstnok også være ganske bra. Hva du bør lære først er vel strengt tatt avhengig av hva som er målet ditt, men HTML i kombinasjon med CSS er ikke så dumt å kunne. Les mer på http://www.w3schools.com/ Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 oi.......... mente ikke sette igang noe vil bare designe, er ikke så hypp på å kode ennå. Da må du lære deg det da, slik at du blir hypp på å kode! Jeg trodde også det var ganske vanskelig å kode med html og css på begynnelsen, men det er egentlig ikke så komplisert når man bare begynner å lære litt. Husk å ha god tid, er ikke vits i å få ferdig en side og stresse. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Man lærer ingenting av templates da dette er ferdig arbeid. Skal du lære noe, må du begynne helt forfra. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Man lærer ingenting av templates da dette er ferdig arbeid. Skal du lære noe, må du begynne helt forfra. Jo, man kan lære noe av å se hvordan templaten er laget. Studer koden og lær deg triks. Templates er kanskje ikke det beste til dette, men du kan se på koden til hjemmesiden til mange av de som henger her i WDS. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har planer om å starte på media, og vil dermed lære meg webdesign, redigering av bilder osv. derfor lurer jeg på Sånn som jeg ser det har du ingen behov for å lære deg bildebehandling på forhånd, da du får nok opplæring i PS på skolen. Webdesign.. på media? Ikke der jeg går, men kanskje du er heldigere. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Man lærer ingenting av templates da dette er ferdig arbeid. Skal du lære noe, må du begynne helt forfra. Jo, man kan lære noe av å se hvordan templaten er laget. Studer koden og lær deg triks. Templates er kanskje ikke det beste til dette, men du kan se på koden til hjemmesiden til mange av de som henger her i WDS. Det gjør jeg ofte, og man lærer en del. Mange er jo veldig flinke og lager avanserte koder, dere vet sikkert hvem jeg snakker om Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Dette bør du lære deg Start med HTML(grunnleggende hjemmeside språk). Deretter kan du du lese om CSS(design til hjemmeside). PHP viss du har tenkt å lage litt avanserte hjemmesider. SQL bør også læres om du først skal starte med PHP:) Så kan du jo kansje bruker Adobe Photoshop får å lage bilder til hjemmesiden. Banner m.m.. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har planer om å starte på media, og vil dermed lære meg webdesign, redigering av bilder osv. derfor lurer jeg på Sånn som jeg ser det har du ingen behov for å lære deg bildebehandling på forhånd, da du får nok opplæring i PS på skolen. Webdesign.. på media? Ikke der jeg går, men kanskje du er heldigere. Hvilken vgs går du på? Jeg vet at det kanskje er unødvendig med endel av de tingene jeg vil lære meg, men det interesserer meg faktisk en smule også.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg går på Gol VGS, siden du lurer. Slik som jeg husker GK M&K, var det et kvartal eller mer der alle studieretningstimene ble satt av til bildebehandling. Om du har en interesse for dette, så er det jo bare fint. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det er greit at man ser hvordan ting er bygget opp med en template, men du bør også lage et eget verk fra grunne slik at du prøver ting i praksis og lærer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå