OC-Freak Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Det er vanskelig å si, sjekk gjerne postene i starten der står det oftest merker i parentes etter mediekodene, så kan du bruke kategoriseringen til å se om platene er bra eller ikke. Plater du bør styre unna: That's Write, Samsung, Pro DVD og Intenso - dette er blant de platene som de store kjedene spyr ut til en rimelig pris og med lav kvalitet. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Min neste brenner blir Pioneer DVR-110: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14824 Denne skal jeg kjøpe uansett, men kanskje noen vet om tester/reviews for å korte ned ventetiden litt? OC-freak da, ikke fått testa denne enda? Den er muligens temmelig lik DVR-109, antakligvis samme chipset(?), men noe nytt må det vel være. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Min neste brenner blir Pioneer DVR-110: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14824 Denne skal jeg kjøpe uansett, men kanskje noen vet om tester/reviews for å korte ned ventetiden litt? OC-freak da, ikke fått testa denne enda? Den er muligens temmelig lik DVR-109, antakligvis samme chipset(?), men noe nytt må det vel være. Etter det jeg har sett (pre-view og snakket med han som har den til testing), er den latterlig dårlig sammenlignet med BenQ DW1640 og NEC ND-3540. Den er tregere på om trent alt utenom -R DL Den har mye dårligere mediestøtte. Og brennekvaliteten er ihvertfall ikke bedre enn nevnte brennere...... Med andre ord ikke en brenner jeg hadde sprunget mann av huse for å kjøpe... Nei Pioneer lager nok mye bra, men innen DVD-Brennere må de se seg slått grundig av aktører som NEC og BenQ. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ok da har jeg lest på cdfreaks om Pioneer DVR-110D, og det var jo ikke verst det? Link hvis noen er interessert: http://www.cdfreaks.com/article/219/4 Fikk min idag, er veldig fornøyd med brenning og lesing. Bruker stort sett bare kvalitetsdisker jeg da, men det virker litt bedre enn med 109'ern på Verbatim -R (TYG01 og MCC003RG20) synes jeg. Fort nok gikk det å. Litt tidlig å si om den er av de aller beste, men føler meg meget lykkelig med denne Tror iallfall ikke etter det jeg har lest og prøvd at den er merkbart dårligere enn noen andre med mindre man vektlegger bare scans, men som OCFreak sier er den kanskje ikke bedre på brenekvalitet enn noen andre heller, men at det står Pioneer på et produkt er erfaringsmessig en god ting (smak på disse: "AOpen plasmaTV" og "NEC bilstereo") Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Lefdal annonserer med Verbatim 16x-plater, spindel med 25 plater, til 99 kroner. Det skal vel i utgangspunktet være en god pris? (Butikker nevnt i brosjyren: Alna, Strømmen, Sandvika, Forus, Laguneparken, Lade, Tiller.) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2005 Forfatter Del Skrevet 19. august 2005 Ok da har jeg lest på cdfreaks om Pioneer DVR-110D, og det var jo ikke verst det? Link hvis noen er interessert: http://www.cdfreaks.com/article/219/4Fikk min idag, er veldig fornøyd med brenning og lesing. Bruker stort sett bare kvalitetsdisker jeg da, men det virker litt bedre enn med 109'ern på Verbatim -R (TYG01 og MCC003RG20) synes jeg. Fort nok gikk det å. Litt tidlig å si om den er av de aller beste, men føler meg meget lykkelig med denne Tror iallfall ikke etter det jeg har lest og prøvd at den er merkbart dårligere enn noen andre med mindre man vektlegger bare scans, men som OCFreak sier er den kanskje ikke bedre på brenekvalitet enn noen andre heller, men at det står Pioneer på et produkt er erfaringsmessig en god ting (smak på disse: "AOpen plasmaTV" og "NEC bilstereo") Tydelig at du er av typen Pioneer = automatsk bra bare det har pioneer logo. Det er vel ikke jeg... Negative poeng med DVR-110D: IKKE bitsetting for DVD+R/RW Omtrent dårligst platestøtte av brennerne på markedet. Til og meg plater fra Ritek og CMC.Magnetics som begge er blant de 3 største produsentene av plater er ikke støttet. Treg og ustabil leser. Relativt dårlig CD-R/RW brenning. Hvis man overser dette, så kan det kanskje diskuteres om ikke pioneeren er ok Sjekk gjerne tråden der pre-view artikkelen diskuteres for en liste over plater som ikke er støttet. Du vil finne blant annet, ritek, CMC Magnetics og Ricoh på den listen - som alle er kjente produsenter. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 men at det står Pioneer på et produkt er erfaringsmessig en god ting (smak på disse: "AOpen plasmaTV" og "NEC bilstereo") Offtopic: Syns ikke det smaker med "Pioneer plasma Tv" eller "Pioneer bilstereo" eller jeg men! Lefdal annonserer med Verbatim 16x-plater, spindel med 25 plater, til 99 kroner. Det skal vel i utgangspunktet være en god pris? (Butikker nevnt i brosjyren: Alna, Strømmen, Sandvika, Forus, Laguneparken, Lade, Tiller.) Ok plater, til en Ok pris. Er de "Made in India" er de desverre av dårligere kvalitet en de fra Taiwan... Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Leste nettop testen av Lite-On SOHW-1673S er Lite-On SOHW-1693S like dårlig på CD-R ? Vil det hjelpe å brenne på lavere hastighet 40x ? Uansett om man kan brenne på høyere hastigheter ? Jeg driter i hvor fort den brenner hvis resultatet blir feilfrie brenninger ved å gå ned til 40x. Bruker nesten bare Verbatim plater. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Leste nettop testen av Lite-On SOHW-1673Ser Lite-On SOHW-1693S like dårlig på CD-R ? Vil det hjelpe å brenne på lavere hastighet 40x ? Uansett om man kan brenne på høyere hastigheter ? Jeg driter i hvor fort den brenner hvis resultatet blir feilfrie brenninger ved å gå ned til 40x. Bruker nesten bare Verbatim plater. Ja - den er like dårlig på CD-R. Men ja, resultatene blir mye bedre hvis du kun brenner på 40x. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 OC-Freak Kanskje på tide å oppdatere første post... Tenker da på BenQ 1640. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Leste nettop testen av Lite-On SOHW-1673Ser Lite-On SOHW-1693S like dårlig på CD-R ? Vil det hjelpe å brenne på lavere hastighet 40x ? Uansett om man kan brenne på høyere hastigheter ? Jeg driter i hvor fort den brenner hvis resultatet blir feilfrie brenninger ved å gå ned til 40x. Bruker nesten bare Verbatim plater. Ja - den er like dårlig på CD-R. Men ja, resultatene blir mye bedre hvis du kun brenner på 40x. Høres bra ut, at det er mulig å brenne bra med den hvis man kjører med lavere fart på brenninga. Hvilken fart vil du anbefale hvis man skal lagre bilder på CD-R Uten feil, bilder vil jo man nødig miste pga feil på brenning. Lavest mulig eller ? Eller anbefaler du at jeg bruker DVD siden den brenner bedre på disse ? Prisen på media er ikke relevant når man skal lagre bilder. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Det er et (knall)tilbud på NetShop denne uken: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7410 175kr for 50stk Verbatim AZO 16x minus-plater Noen som har benyttet seg av dette tibudet? I tilfelle det er drittplater mener jeg ^^ Bruker stort sett verbatim, pluss-plater, tilbudet er på minus-plater.. Virker som et flott tilbud, det står at den ordinære prisen er 275, altså man sparer 2kr per plate. Løp og kjøp! ... det skal i allefall jeg Endret 1. september 2005 av RaScZaK Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja det er gode plater og det frister og kjøper, men brenneren min liker ikke så veldig godt dvd-r plater, så jeg holder meg til pluss. Men er et tilbud det er verdt å slå til på Lenke til kommentar
cdr Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva trenger jeg for å sjekke kvalitet på plater jeg brenne? Fikk en NEC ND-3540 i posten i dag, og har versjon 6.3 av nero. Denne brenneren skal støtte kvalitetstester, er det mulig å kjøre tester mens du brenner plater vanlig, eller må jeg lage dedikerte test-plater for å sjekke kvaliteten? Og hva gjør jeg for å finne frem? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Det er ikke en bra brenner å teste med, men ja det går - selv om resultatene ofte kan bli feilaktige. Du trenger Nero CD/DVD speed (last ned siste nero 6.6 eller last ned CD/DVD speed separat fra www.cdspeed2000.com for å få nyeste versjon) og en hvilken som helst DVD plate som er brent (uansett hvilket program den er brent med og hva den inneholder). Start CD/DVD speed, gå på "Disc quality" fanen, velg "hastighet: 5x" trykk start. Så enkelt er det En god plate bør ha minimum 80 i kvalitetsscore, helst over 90. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Takker for innlegged over. Har som tidligere nevnt skaffet meg en NEC ND-3540, men jeg sliter. Brenneprogressen stopper på rundt 60%, men brenner surrer forsatt og nero bruker forsatt minne. Det hele "fryser" bortsett fra at "total time" fortsatt teller videre =/.. brenneren surrer i skrivende stund oO Har nå prøvd med 3 forskjellige platetyper, 5 forsøk totalt, samme resultat hver gang. Hva i all verden skyldes dette? Har en relativt ny versjon av nero, og alt burde være i orden.. Noen som har greie på hva problemet er? Endret 6. september 2005 av RaScZaK Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Prøv allikevel nyere nero versjon (6.6.0.16), hvike PC spesifikkasjoner har du? Spesielt prosessor og brikkesett på hovedkortet (hvis du vet) er interessant. Og hvis du klarer å finne ut hvilke IDE drivere du bruker er det enda bedre Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Svært bra post! Vil påpeke at det finnes mange gode modifiserte firmware'er til Pioneer, og at nye (offisielle) kommer forholdsvis ofte. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Heisann, kjempebra tråd. Men jeg savner en test (+evt. firmware) til BenQ 1625. Kan det kanskje komme? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Lagt til info om Pioneer DVR-110D (som etter min mening er møkk) og BenQ DW1625 i den første posten, samt lagt til OPTODISCR016 16x DVD-R i medieposten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå