Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei hei, ja igår kjøpte jeg meg Nec ND-3540A da jeg var en tur i Tr.heim. Leser her inne at den er kresen på noe småtteri.. Har jeg gjort ett litt dårlig kjøp? Burde jeg valgt en annen brenner? Evt returnere den Nec`en og kjøpe BenQ sin? Hvordan ser dere hvilken firmware brenneren har? Og om jeg beholder den.. bør jeg evt oppgradere firmwaren på min Nec ND-3540A jeg kjøpte igår? Når det kommer til plater,er disse ok:http://www.norwaydisc.no/webshop/product_info.php?cPath=32&products_id=183 (Må ha minus plater siden dvd-spiller som jeg har i stereobenken ikke tar pluss)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg var på Posten i går og kjøpte en 25 spindel Maxell DVD-R (1-8x), made in Japan. Sjekket ut platene med DVD Identifier nå og ser at de har mediekode MXL RG03.

Kostet meg 130 kr. Er dette et bra kjøp eller hva?

Sjekk andre innlegget på første siden

MXLRG03 - Maxell (Maxell) - Særdeles bra plater, muligens på nivå med Taiyo Yuden.

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet om dette er b/c grde?

http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=246

Er det ett godt kjøp?

Dette lurer jeg også på. Skal kjøpe en 100 pakning med Taiyo Yuden fra PXP, også hadde jeg tenkt å kjøpe noen plater som jeg kan bruke til mindre viktige data, men jeg klarer ikke å finne noen plater som har et bra pris/kvalitet nivå... Noen som kan anbefale noen rimilige og bra plater som pxp selger? Er Ridisc platene noe særlig? Ser at Ridisc ikke er nevnt som produsent av TTG02 media id'en.. :dontgetit:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Hei Pug og geiri

De Ridisc'ene dere sikter til er faktiskt meget gode, og får 97% score både i;

BenQ DW1620 (B7V9) med PI Errors på Max 28 og

NEC 3500 (2.19) med PI Errors på max 14.

Med PIF på max 6 på begge, kommer scoren på 97% som må betegnes som svært godt! Og så absolutt A-grade!

mvh

Pål K.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen rimilige og bra plater som pxp selger?

Nei, men jeg kan anbefale rimelige plater fra PS DATA. Verbatim DVD+R 16x 25pk til kr 79,-.

Blir nesten litt skeptisk når det dukker opp så gode tilbud, i og med at f.eks. Komplett skal ha 149 kr for samme spindel. Hadde jeg vært på Rimi, ville jeg umiddelbart ha sjekket holdbarhetsdatoen hvis en vare ble solgt så mye billigere enn på Rema 1000. ;)

Jeg har bestilt noen slike spindler med Verbatim DVD+R 16x fra PS Data, men var først litt i tvil om jeg skulle velge 8x- eller 16x-plater til min BenQ DW1640. Jeg ser du fikk 94 kvalitetspoeng da du testet disse platene med siste firmware (BSJB) til 1640'en. Får håpe det blir enda mindre spikes mot slutten av plata i de neste firmware-versjonene, men kommer nok til å brenne disse på 12x inntil videre. Har du testet dem på 12x-hastighet med siste firmware-versjon?

Lenke til kommentar
Har du testet dem på 12x-hastighet med siste firmware-versjon?

Ja, resultatet ble 97 kvalitetspoeng.

Det er jo absolutt godkjent! :)

En skal vel ikke bare henge seg opp i kvalitetspoeng, for én enkelt PIF-stolpe kan ødelegge for poengsummen. Totalt sett var de andre verdiene svært bra:

PI Failures Samlet: 113

PI Errors Samlet: 8512

Lenke til kommentar

Oppdatering 3.8.05:

Lagt til:

TTH02

Optodisc.R16

Også lagt til informasjon om falske MCC003 og falske MCC02RG20 plater fra Hong Kong. Infosmart i hong kong forfalsket tidligere TY plater, nå forfalsker de i stedet MCC (Verbatim plater), så se opp ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...