Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow! Okay, da har du herved rekruttert en kunde til aprmedia.com.  :thumbup:

Takker for tipset!

You're welcome!

Da var 300 stk DVD+R 8x mottatt og bekreftet TY. Og FOR en service også da! Levering dagen etterpå, uten sommel eller ekstra betaling. :love:

EDIT: Prisen var selvsagt det beste da: ca kr 3.70 per disc (ink frakt til døren) for ekte TY er jeg VELDIG happy med!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Takker for tipset!

You're welcome!

Da var 300 stk DVD+R 8x mottatt og bekreftet TY. Og FOR en service også da! Levering dagen etterpå, uten sommel eller ekstra betaling. :love:

EDIT: Prisen var selvsagt det beste da: ca kr 3.70 per disc (ink frakt til døren) for ekte TY er jeg VELDIG happy med!

Bor du i Norge?

I så fall er denne prisen inkludert levering dagen etterpå til Norge? Og inkludert alle tollavgifter og mva?

Lenke til kommentar

Om litt under to uker reiser jeg på ferie til Bankok i Thailand ;)

I den anledning tenkte jeg å kjøpe med meg noen (billige?) DVD plater.

Tenker selvfølgelig på kvalitetsplater som TY, men vet mediakoden har blitt mye brukt på "drittplater" og at det er derfor lett å bli lurt.

Derfor lurer jeg på hvordan jeg kan finne ut om det er ekte TY plater.

Vet at de skal være "made in Japan" men er det andre metoder jeg burde vite om?

Hvilke merker er det som selger TY i Asia f.eks?

(vurderte å lage en egen tråd men kunne like godt poste det her)

Lenke til kommentar

Takker for tipset!

You're welcome!

Bor du i Norge?

I så fall er denne prisen inkludert levering dagen etterpå til Norge? Og inkludert alle tollavgifter og mva?

Han bor i England, men "Kimare" har importert dem fra ebay og han betalte 4,8 pr plate, dvs 360 kr for 75 plater.

Der var med porto, men han slapp vel unna toll...se på forrige side.

Lenke til kommentar

Hva legger du i dårlig holdbarhet? Er dette dvd'er som blir brukt jevnlig eller? Data'ene forsvinner vel ikke fra dem om dem står i coveret sitt på en hylle? :blush:

Ellers kjørte jeg DVD Identifier på en eldre Samsung dvd (4x) og fikk vite at det var en: BeAllG40001 Hva vil det si?

Lenke til kommentar
Hva legger du i dårlig holdbarhet? Er dette dvd'er som blir brukt jevnlig eller? Data'ene forsvinner vel ikke fra dem om dem står i coveret sitt på en hylle? :blush:

Ellers kjørte jeg DVD Identifier på en eldre Samsung dvd (4x) og fikk vite at det var en: BeAllG40001 Hva vil det si?

BeAllG40001 = Produsert av BeAll i korea. Greie nok plater etter mine erfaringer.

Joda - DVD'ene taper seg over tid om de bare står i hyllen og ikke blir brukt. Med levetid mener jeg hvor fort de taper seg.

Noen varer 6 mnd (som jeg har erfart med optodisc).

Noen varer 1 år (som jeg har erfart med princo og lead data).

Noen skal vare 30 år (Prodisc oppga minst 30 år her tidligere ihvertfall).

Noen skal vare minst 100 år (Taiyo Yuden er laget for å kunne vare 100 år ved riktig bruk og oppbevaring).

Lenke til kommentar

Jeg har lest og lest og lest nå, og det ble veldig mye å holde styr på. Er det noen som har oversikt over hvor jeg finner de billigste, greie platene?

F.eks. hvis jeg vil ha

100 plater på spindel

minst kategori 3 (brukbare)

8x hastighet

+ eller - spiller ingen rolle

Jeg har en NEC 2510A.

Laveste pris inkl frakt. Forskudd, VISA, oppkrav.. Spiller ingen rolle.

Prisguiden gir meg ingen treff, dårlig med media lagt inn der? Og de spesialiserte media-butikkene er kanskje ikke med?

Lenke til kommentar
Jeg har lest og lest og lest nå, og det ble veldig mye å holde styr på. Er det noen som har oversikt over hvor jeg finner de billigste, greie platene?

F.eks. hvis jeg vil ha

100 plater på spindel

minst kategori 3 (brukbare)

8x hastighet

+ eller - spiller ingen rolle

Jeg har en NEC 2510A.

Laveste pris inkl frakt. Forskudd, VISA, oppkrav.. Spiller ingen rolle.

Prisguiden gir meg ingen treff, dårlig med media lagt inn der? Og de spesialiserte media-butikkene er kanskje ikke med?

Da ville jeg gått for 4 stk 25 spindler Universal 8X DVD+R fra Norwaydisc.

Da koster 100 stk inkludert porto 357 kr :thumbup:

Har selv god erfaring med disse platene, dog på BenQ DW1620, men de skal fungere bra på NEC ND2510 også!

Disse platene er satt i kategori 3, på grunn av noe ustabile eProformance printbare plater (også prodisc), men Isolert sett burde burde nok de langt mer stabile Universal platene vært i kategori 2 :cool:

Endret av Gerrard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...