kimare Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Men det gjør han her..... har nettopp fått epost at han tar £5 for 1 spindel og £3 for hver ekstra. Og ønsker å gi meg et tilbud om jeg skal kjøpe mer enn 1, dvs bedre pris. Gir en tilbakemelding dersom jeg hiver meg på denne.... Hmm Det blir ca 156 kr for en spindel og 132 for de påfølgende, med mulighet for bedre pris... Men pass på at de sendes separat hvis du kjøper mer enn 2! Sendes de sammen kommer toll i tillegg! Totalpris for 3 spindler inkludert porto £30 dette gir en pris på 120 pr spindel. Da betaler jeg £16 for diskene og £14 i porto, slik at moms ikke blir et tema. Da tenker jeg det blir buisness her.... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Men det gjør han her..... har nettopp fått epost at han tar £5 for 1 spindel og £3 for hver ekstra. Og ønsker å gi meg et tilbud om jeg skal kjøpe mer enn 1, dvs bedre pris. Gir en tilbakemelding dersom jeg hiver meg på denne.... Hmm Det blir ca 156 kr for en spindel og 132 for de påfølgende, med mulighet for bedre pris... Men pass på at de sendes separat hvis du kjøper mer enn 2! Sendes de sammen kommer toll i tillegg! Totalpris for 3 spindler inkludert porto £30 dette gir en pris på 120 pr spindel. Da betaler jeg £16 for diskene og £14 i porto, slik at moms ikke blir et tema. Da tenker jeg det blir buisness her.... Da blir det en bra deal ja Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ellers tror jeg Optodisc platene hadde havnet i kategori 3 hvis det ikke var for at de er så til de grader ustabile. Har hatt fra glimrende til elendig resultater med disse platene. Hvis man ser bort fra en relativ tvilsom holdbarhet samt ustabiliteten er det helt ok plater. disse har jeg brent på 8x. jeg har ikke hatt noe problemer med optodisc på min brenner men det gjenstår vel å se hvor lenge de holder seg. har nettopp brent et lass med fuji TY og disse var selvsagt bedre. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Kjøpte nettop 2x50 16x Verbatim DVD+R plater hos multicom til 269 kr pr. spindel (det blir vel 5,38 kr/plata) Ganske grei pris det, eller hva? (de er jo faktisk i kategori 1 (16x) sammen med TY ) Edit: nå mangler jeg jo bar den nye brenneren (benq 1640) Endret 24. mai 2005 av megakrølle Lenke til kommentar
web76 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, har fått en XPS2 bærbar på jobb, med en Sony DVD +-RW DW-D56A....som er en 8x dual layer brenner.. Kjøpte noen samsung plater --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR008] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.] Manufacturer ID : [OPTODISCR008] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- som stinker..... Det jeg lurer på er to delt! Finnes det firmvare oppgraderinger til denne brenneren.... Og jeg klarer ikke å brenne disse 8x samsung platene på mer en 2x hastighet.... De virker ikke i den modda xboxen min og heller ikke i den stasjonære pc'en hjemme! Er klar over at mediet er dårlig, og brenneren så som så....men det må jo fungere bedre enn dette????? Hva lønner seg å bestille hvis jeg skal ha backup av filmene mine, DVD +R eller DVD -R....Forskjell? WEB76 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, har fått en XPS2 bærbar på jobb, med en Sony DVD +-RW DW-D56A....som er en 8x dual layer brenner.. Kjøpte noen samsung plater --------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR008] --------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R] Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.] Manufacturer ID : [OPTODISCR008] Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)] --------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] --------------------------------------------------------------------------- som stinker..... Det jeg lurer på er to delt! Finnes det firmvare oppgraderinger til denne brenneren.... Og jeg klarer ikke å brenne disse 8x samsung platene på mer en 2x hastighet.... De virker ikke i den modda xboxen min og heller ikke i den stasjonære pc'en hjemme! Er klar over at mediet er dårlig, og brenneren så som så....men det må jo fungere bedre enn dette????? Hva lønner seg å bestille hvis jeg skal ha backup av filmene mine, DVD +R eller DVD -R....Forskjell? WEB76 Har du sjekket hos sony for fimware oppgraderinger? Normalt sett ville jeg anbefalt www.rpc1.org - men de er nede for tiden Vil på det sterkeste anbefale verbatim eller andre kvalitetsplater med denne brenneren da den er svært kresen. Tror ikke det er så stor forskjell om du velger +R eller -R med denne brenneren, men +R vil nok vil nok gi laveste feilnivåer, om spillerne dine leser DVD+R må du først sjekke. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har sjekket på Sony ja.....har lest at det er en ommerket LITE-ON dvd brenner... Og er en nyere firmvare for denne spilleren...men snakker ikke dere mye om cracket firmvare? Tror jeg skal prøve denne: Verbatim -R, 8x, Pastell 5 pack i slimcover - Taiyo Yuden! Og kanskje MAXWEL platene du nevnte tidligere.... for å se om det er bedre lykke da... Hva med den 2x brenningen ? Nero er hva jeg bruker.... Takk for svar! Web76 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 2x skyldes nok at platene ikke støttes av brenneren. Det er helt rett at det er en Lite-On, og at du nok kan konvertere den til Lite-On (da ryker alt av garanti!) og muligens få noe bedre resultater. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Takker for svaret! Dell leverer også LG brenner til XPS2, tror den skal være mindre kresen på mediet.... men det er ikke mulig å bestille med den ene eller andre, så det blir hipp som happ, hva man får.... En skikkelig bra tråd er dette ihvertfall, godt jobbet OC-Freak! Lurer på hva du legger på DVD'ene dine om du bruker 35000 på DVD'er i året....får jo snart plass til internett da jo Web76 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Takker for svaret! Dell leverer også LG brenner til XPS2, tror den skal være mindre kresen på mediet.... men det er ikke mulig å bestille med den ene eller andre, så det blir hipp som happ, hva man får.... En skikkelig bra tråd er dette ihvertfall, godt jobbet OC-Freak! Lurer på hva du legger på DVD'ene dine om du bruker 35000 på DVD'er i året....får jo snart plass til internett da jo Web76 ca 90% inneholder bare dummyfiler fra Nero CD/DVD-speed sin "Create Data disc" funksjon. rundt 95% går vel rett i søppla etter en ukes tid når jeg har testet ferdig brenneren eller platene. Til "fornuftig bruk" vil jeg tro at jeg bruker langt under snittet her på forumet. I snitt vil jeg tro jeg bruker 5-10 DVD plater og 4-5 CD-Plater i mnd på fornuftige ting som jeg ikke kaster etter en ukes tid. Ja seriøst ment. Lenke til kommentar
ZiuM Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=244 Er disse platene gode og hvilken kategori er de i? Er det stor forskjell mellom kategori 2 og 3, er mest holdbarhet jeg tenker på? Man kan jo få kategori 3 plater til 68 kr for 25 stk. Endret 30. mai 2005 av ZiuM Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=244Er disse platene gode og hvilken kategori er de i? Du kan ikke regne med at de platene er like gode som verbatim-plater hvertfall, selv om de har samme mediakode. Lenke til kommentar
ZiuM Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 http://www.pxp.no/webshop/product_info.php?products_id=265 Er de mye bedre enn disse? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Men det gjør han her..... har nettopp fått epost at han tar £5 for 1 spindel og £3 for hver ekstra. Og ønsker å gi meg et tilbud om jeg skal kjøpe mer enn 1, dvs bedre pris. Gir en tilbakemelding dersom jeg hiver meg på denne.... Hmm Det blir ca 156 kr for en spindel og 132 for de påfølgende, med mulighet for bedre pris... Men pass på at de sendes separat hvis du kjøper mer enn 2! Sendes de sammen kommer toll i tillegg! Totalpris for 3 spindler inkludert porto £30 dette gir en pris på 120 pr spindel. Da betaler jeg £16 for diskene og £14 i porto, slik at moms ikke blir et tema. Da tenker jeg det blir buisness her.... Da blir det en bra deal ja Jepp da er platene i hus, og jeg kan anbefale handel. 360 kr fra min konto og 75 TY plater til meg. Det blir kr 4,80 pr. plate. Tviler på om noen får billigere Taiyo Yuden..... Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har brent en del dvd-r plater i det siste med benq 1620 samt nyeste firmware.. Må si at jeg syns benq'en nå tar dvd-r minst like bra som necen som før har vært hakket over på minus plater. Er det flere som har erfart dette? Platene jeg har brent er av typen ritec / label (RITEKG05) dvd-r 8x Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har brent en del dvd-r plater i det siste med benq 1620 samt nyeste firmware.. Må si at jeg syns benq'en nå tar dvd-r minst like bra som necen som før har vært hakket over på minus plater. Er det flere som har erfart dette? Platene jeg har brent er av typen ritec / label (RITEKG05) dvd-r 8x Ikke på min BenQ DW1620.... Både TYG02 (Verbatim Pastell) og Prodisc F01 (ePro og Prodisc) gir høye PIE verdier (250-850) med B7V9. PIF varierer fra 7-13 Har faktisk relativt lave PIE verdier (40-200) på Princo (That.s write), men her er jo PIF laaangt høyere... Men best på DVD-R totalt sett hos meg er nok Fujifilm03 (Både Imation og Fujifilm branded) med PIE=70-160, men her er PIF=6 veldig bra! Lenke til kommentar
bandit Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 meget bra tråd, får nesten dårlig samvittighet av å sitte her å brenne på Thats Write plater, men snart tom for dem nå da, heldighvis. Da jeg nå skal kjøpe nye dvd plater så lurer jeg på hvor de/det beste prisene på kvalitets plater er? Har alltid brent DVD på 2x , men virker som jeg trygt kan øke farten litt, iallefall når jeg får meg kvlitetsplater. Har Nec 3500 Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Både TYG02 (Verbatim Pastell) og Prodisc F01 (ePro og Prodisc) gir høye PIE verdier (250-850) med B7V9. PIF varierer fra 7-13 Mener du da total PIF/PIE da eller max? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Både TYG02 (Verbatim Pastell) og Prodisc F01 (ePro og Prodisc) gir høye PIE verdier (250-850) med B7V9. PIF varierer fra 7-13 Mener du da total PIF/PIE da eller max? Max, men det er stort sett konstant over større områder og ikke små spiker, ihvertfall med PIE. Hvis det var PIF/PIE totalt, ville jeg ikke hatt så mye å klage på Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Både TYG02 (Verbatim Pastell) og Prodisc F01 (ePro og Prodisc) gir høye PIE verdier (250-850) med B7V9. PIF varierer fra 7-13 Mener du da total PIF/PIE da eller max? Max, men det er stort sett konstant over større områder og ikke små spiker, ihvertfall med PIE. Hvis det var PIF/PIE totalt, ville jeg ikke hatt så mye å klage på Sant nok.. men 250-280 PIE synes jeg var litt ekstremt... På Verbatim platene mine får jeg max 17 PIE men så er det jo PIF som ødlegger scoren... Verbatim DVD+R 16x @ 12x (mcc004) Edit: WTF? datoen min ser ut til å være 1 Februar Endret 3. juni 2005 av megakrølle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå