Psh Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan noen hjelpe, dette ser ikke bra ut. Er du sikker på at dette er ekte yuden plater? dette var ikke bra men jeg ser du bruker optiarc brenner, hadde en i en pc her jeg kjøpte men den var så dårlig at jeg måtte bytte den. den brennern tok ikke Verbatim dvd-r så jeg ringte multicom som hadde solgt den pc men de bare sa at det ikke var noe feil på den, jeg prøvde det som var av offisielle og ikke ofisielle firmware resultatet både på dvd+r verbatim og taiyo yuden var like dårlige på scanningen som du har. kjøpte meg en nec brenner og alle problemer ble borte. så jeg regner med at dette er brenneren som ikke er god Hvilken Nec brenner kjøpte du? Kjøpte du en eldre en? Lurer på dette siden Nec 5170-5173-7170-7173-7170S-7173S er Optiarc brennere. Men jeg har hørt det er store variabler i brennekvalitet på denne serien Optiarc brennere. Optiarc = Nec/Sony Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 det er vel ca 7 mnd siden jeg kjøpte en pc til og bruke på hjemmekontoret med den breneren, har dessverre kastet denne brennern forlengst og med korttidsminne mitt så husker jeg ikke nr. på den. men har lest en del om optiarc, om veldig variernde brennerkvalitet på kjente media, litt synd jeg har sletta scan av den brennerne men fikk noen sånne forferdlige scan av ekte TY dvd-r glossy wathershield plater og den ville ikke kjenne igjen Verbatim dvd-r plater, fikk normale scan i en benq 1650 på samme tid som testet den brenneren Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Helt sikker kan men vel ikke være men platen kommer fra Verbatim. Får vel kjøpe en ny brenner da, forslag? Ser at Samsung sin 203B er anbefalt. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Verbatim har ekte yuden plater. Samsung 203B er et meget godt valg. Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Kjøpt på Lefdal, spindel med 50stk for 99kr. Lenke til kommentar
mago Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 kult med farger Verbatim Intros Color-background LightScribe DVDRs er vell dyrere enn ordinære plater Lenke til kommentar
Psh Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Tja, det hadde vært kulere om Lightscribe kunne brendt i farger. Holder meg til printbare plater. Det er billigere, bedre og MYE raskere... Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har ikkje følgt med på brennarmarkedet på lange tider no. Kva har skjedd med BenQ i grunnen? Klarer ikkje finne desse til salgs noken plass lenger. Den gamle DW1620 brennaren min har vist begynt å brenne berre søppel, så det er vel på tide å investere i ein ny. Noken som veit kor det er mulig å få tak i ein ny BenQ? Eller kva brennar er bra no til dags i staden? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Har ikkje følgt med på brennarmarkedet på lange tider no. Kva har skjedd med BenQ i grunnen? Klarer ikkje finne desse til salgs noken plass lenger. Den gamle DW1620 brennaren min har vist begynt å brenne berre søppel, så det er vel på tide å investere i ein ny. Noken som veit kor det er mulig å få tak i ein ny BenQ? Eller kva brennar er bra no til dags i staden? Henger meg på Psh når han uttaler følgende "Samsung 203B er et meget godt valg" BenQ selges visstnok ikke i Europa lenger, dessverre. Endret 23. november 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har ikkje følgt med på brennarmarkedet på lange tider no. Kva har skjedd med BenQ i grunnen? Klarer ikkje finne desse til salgs noken plass lenger. Den gamle DW1620 brennaren min har vist begynt å brenne berre søppel, så det er vel på tide å investere i ein ny. Noken som veit kor det er mulig å få tak i ein ny BenQ? Eller kva brennar er bra no til dags i staden? Henger meg på Psh når han uttaler følgende "Samsung 203B er et meget godt valg" BenQ selges visstnok ikke i Europa lenger, dessverre. Denne tråden er mektig utdatert, skal se om jeg kan oppdatere litt, evt få en mod til å fjerne den som sticky. Er 9 måneder siden sisj jeg posta noe her tror jeg. BenQ er ute av det europeiske markedet på brenner siden ja. Ikke det at det er noe stort tap lenger da nye brennere er produsert av Lite-On uansett. Anbefaling av brennere Lite-On DH20A4P: Gjennomsnittlig en meget bra brenner, men den gir ikke de laveste brennetidene på 20x. (Styr unna billige plater samt plater av ukjente merker) Pioneer DVR-115D: Litt tidlig å si men den ser ut til å følge opp Pioneer DVR-112D sin kvalitet + 20x DVD brenning. Her kan man skufle inn det meste av media i alle kvaliteter og få ut en lesbar plate nesten uansett (Dog jeg anbefaler alltid bruk av kvalitetsmedia). NEC ND-7200/7203/5200: Også en meget bra og stabil brenner som jeg ikke har noen problemer med å anbefale. Dette er de brennerene som jeg kan anbefale per i dag. Endret 13. januar 2008 av OC-Freak Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) syns det skjer lite på denne tråden nå, har folk sluttet å bruke brennbare media og brennere? eller bruker alle verbatim og pioneer115d vel, med tanke på at verbatim plater koster utrolig lite og det egentlig ikke fins noen alternativ så bør det vel egentlig ikke skje noe på denne tråden. Endret 1. april 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Psh Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 syns det skjer lite på denne tråden nå, har folk sluttet å bruke brennbare media og brennere? eller bruker alle verbatim og pioneer115d vel, med tanke på at verbatim plater koster utrolig lite og det egentlig ikke fins noen alternativ så bør det vel egentlig ikke skje noe på denne tråden. Det er vell ikke så mange som bruker Pioneer 115d , da det bare er en "mindre" attraktiv nettbutikk som selger den. Men jeg er enig i at Pioneer 115d + Verbatim(MCC) = Meget bra! Resultatene med plater fra Verbatim blir jo som oftest meget bra uansett brenner... Dessverre har jeg lagt merke til at en del lokale butikker her hjemme i Sarpsborg, har byttet ut Verbatim platene med Playo. Selgeren jeg snakket med sa at disse Playo platene var av samme kvalitet som Verbatim...hmm,yeah right! Han skulle dessuten ha 276kr for en spindel med 50 plater. Disse Til info: Playo er falske MCC plater, made in China... Disse kan kjøpes billig på nettet, men er dyre i butikk. Annbefales ikke uansett pris. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 vel, 100 verbatim plater koster 212 kr, ikke print. mens print koster 275 pr 100 pack så det er merkelig hvis folk ikke kjøper verbatim istedenfor å gå på helt ukjente merker..... Prisene er hentet fra dvdink.no som jeg mener er Norges beste dvd media sjappe. Tror de nevnte at de skulle få inn den pioneeren også. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvordan kan jeg finne ut om brenneren min kan brenne doble DVD-er? Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Er den nyere en 3 år så er det meget sannsynlig at den kan brenne dobbelt lagsplater Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Siden denne tråden er sticky kunne det være greit med link til de nyeste testene av dvd-brennere+media av OC-Freak her; runde 1 runde 2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Skal kjøpe DVD-brenner nå. Hvilken bør jeg kjøpe med tanke på ytelse og støy? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 støy på de beste dvd brennere er ganske lik, dvs. bråkete når de brenner ja. hvis du sjekker tråden 1 hakk oppfor deg vil du se en test av dvd brennere (og plater) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 støy på de beste dvd brennere er ganske lik, dvs. bråkete når de brenner ja. hvis du sjekker tråden 1 hakk oppfor deg vil du se en test av dvd brennere (og plater) Tenkte på støy i forhold til f.eks avapilling av DVD-filmer. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 send en pm til oc-freak om dette, han har peiling på hvilken som støyer minst. På ytelse siden vil han anbefale deg pioneer 115d (sist jeg sjekket) Når det gjelder media, bruk VERBATIM hvis du er usikker på hva du skal kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå