Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd

Anbefalte innlegg

ikke bruk de klistre merkene, papir har lett til å bli løse kanter og da bremser dvd spillern ned. en del tykkere blir dem også da har noen dvd spillere som ikke vil spille dem. dette er min erfaring.

kjøp heller en billig canon skriver som kan printe på plaen, det er billigere og bedre.

9447538[/snapback]

hmm, okei. Hvordan fungerer disse skriverne da? pris/link?

9449326[/snapback]

Fungerer som alle andre blekkskrivere, og når man skal printe på platene legger man bare plata i et brett som føres inn printeren.

Denne er en nyere versjon av min

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke bruk de klistre merkene, papir har lett til å bli løse kanter og da bremser dvd spillern ned. en del tykkere blir dem også da har noen dvd spillere som ikke vil spille dem. dette er min erfaring.

kjøp heller en billig canon skriver som kan printe på plaen, det er billigere og bedre.

9447538[/snapback]

hmm, okei. Hvordan fungerer disse skriverne da? pris/link?

9449326[/snapback]

Fungerer som alle andre blekkskrivere, og når man skal printe på platene legger man bare plata i et brett som føres inn printeren.

Denne er en nyere versjon av min

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

9449420[/snapback]

Okei. Hvordan er kvaliteten på utskriftene her da? Hvordan blir det hvis man skriver ut bilder f.eks?

Holder patronene lenge, eller vil det bli dyrt å skifte dem ut ofte?

Har en HP PSC 1217 (tror jeg) fra før. Hvordan er kvaliteten sammenlignet med den?

Lenke til kommentar

Synes kvaliteten på utskriftene er gode, og bra på bilder. Kommer selvfølgelig an på hva slags papir man bruker til bilder også da.

Selv bruker jeg Canon sitt eget papir og er fornøyd med det.

Kjenner ikke HP printeren din, men Canon har iallefall separate blekkpatroner så man slipper å skifte hele patronen hvis man skulle gå tom for en farge.

Hvor lenge de holder er litt vanskelig å si, kommer jo helt an på hvor mye man bruker printeren.

Jeg printer ganske mye, og synes de holder en stund.

Lenke til kommentar
Synes kvaliteten på utskriftene er gode, og bra på bilder. Kommer selvfølgelig an på hva slags papir man bruker til bilder også da.

Selv bruker jeg Canon sitt eget papir og er fornøyd med det.

Kjenner ikke HP printeren din, men Canon har iallefall separate blekkpatroner så man slipper å skifte hele patronen hvis man skulle gå tom for en farge.

Hvor lenge de holder er litt vanskelig å si, kommer jo helt an på hvor mye man bruker printeren.

Jeg printer ganske mye, og synes de holder en stund.

9450784[/snapback]

Okei :) Jeg bruker ikke printeren min så veldig mye. Mest til å skrive ut dvd-cover og noen norskstiler her og der. Så prisene på patronene, og det var jo ikke så altfor ille :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Tror nok jeg går for den skriveren du anbefalte, Wipeout. Kunne trenge en ny uansett. Ser at det blir billigst å bestille fra mshop.no. Er de greie når det gjelder kvalitet og levering? Følger det med noe patroner?

Greit å vite før jeg bestiller alle fra blekkpatron.no :)

9451951[/snapback]

Vet ikke hvordan mshop er da jeg aldri har bestilt noe derifra.

Men du kan jo sjekke din lokale forhandler også? Da slipper du frakt osv.

På min printer så fulgte alle patronene med, og i motsetning til enkelte andre produsenter så er patronene fulle i tillegg.

Lykke til med kjøp av ny printer.

Lenke til kommentar
Tror nok jeg går for den skriveren du anbefalte, Wipeout. Kunne trenge en ny uansett. Ser at det blir billigst å bestille fra mshop.no. Er de greie når det gjelder kvalitet og levering? Følger det med noe patroner?

Greit å vite før jeg bestiller alle fra blekkpatron.no :)

9451951[/snapback]

Vet ikke hvordan mshop er da jeg aldri har bestilt noe derifra.

Men du kan jo sjekke din lokale forhandler også? Da slipper du frakt osv.

På min printer så fulgte alle patronene med, og i motsetning til enkelte andre produsenter så er patronene fulle i tillegg.

Lykke til med kjøp av ny printer.

9452032[/snapback]

Okei! Takk for all hjelpa :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Brukte endel labels før jeg kjøpte min Canon IP4000, og hvis du får satt de på riktig så går det greit. Har ikke hatt problemer med at de løsner.

Men såklart, det er bedre å printe rett på plata.

Prøver også ut noen nye plater nå med "glossy" overflate og de blir sinnsykt pene.

De vanlige printbare platene er jo elendige i forhold.

9449243[/snapback]

hvilke glossy plater bruker du wipeout?

sitter her og har akurat brent en kartong av wathershield glossy plater fra Taiyo Yuden resultatet er helt sinnsykt rått

Lenke til kommentar
Brukte endel labels før jeg kjøpte min Canon IP4000, og hvis du får satt de på riktig så går det greit. Har ikke hatt problemer med at de løsner.

Men såklart, det er bedre å printe rett på plata.

Prøver også ut noen nye plater nå med "glossy" overflate og de blir sinnsykt pene.

De vanlige printbare platene er jo elendige i forhold.

9449243[/snapback]

hvilke glossy plater bruker du wipeout?

sitter her og har akurat brent en kartong av wathershield glossy plater fra Taiyo Yuden resultatet er helt sinnsykt rått

9453987[/snapback]

Gikk for en spindel med 50 stk. av de platene fra Tayio jeg også.

Har bare en ting å si om resultatet: Perverst! :thumbup:

Lenke til kommentar
Vil glossy si at de ikke er matte, slik vanlige plater er?

Jeg vil ha slik matt overflate. Noen som kan anbefale gode plater ?

9457472[/snapback]

Glossy er blanke plater, akkurat som blankt fotopapir og gir et helt fantastisk resultat bare så det er sagt.

Når det gjelder de mer vanlige printbare platene så har ihvertfall jeg gode erfaringer med Verbatim "Advanced Azo+" plater.

Lenke til kommentar

bruk Verbatim eller Taiyo Yuden da er du garantert et meget godt resultat, hvis du vil ha det beste resultatet så bruker du Taiyo Yuden watershield glossy print plater til ca 6 kroner stykker eller vanlig Verbatim til litt over 3 kroner stykke.

Lenke til kommentar

9457472[/snapback]

Glossy er blanke plater, akkurat som blankt fotopapir og gir et helt fantastisk resultat bare så det er sagt.

Når det gjelder de mer vanlige printbare platene så har ihvertfall jeg gode erfaringer med Verbatim "Advanced Azo+" plater.

9459247[/snapback]

Jeg har masse "Verbatim Advanced Azo +"- plater da. Kan man skrive ut på dem?

Lenke til kommentar

9457472[/snapback]

9459247[/snapback]

9461039[/snapback]

heter disse platene printable? har disse hvit overflate? hvis ikke så kan ikke disse brukes i en blekkskriver

Lenke til kommentar

9457472[/snapback]

9459247[/snapback]

9461039[/snapback]

heter disse platene printable? har disse hvit overflate? hvis ikke så kan ikke disse brukes i en blekkskriver

9461153[/snapback]

Okei, det står ikke printable på dem :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

dette var ikke bra men jeg ser du bruker optiarc brenner, hadde en i en pc her jeg kjøpte men den var så dårlig at jeg måtte bytte den.

den brennern tok ikke Verbatim dvd-r så jeg ringte multicom som hadde solgt den pc men de bare sa at det ikke var noe feil på den, jeg prøvde det som var av offisielle og ikke ofisielle firmware resultatet både på dvd+r verbatim og taiyo yuden var like dårlige på scanningen som du har.

kjøpte meg en nec brenner og alle problemer ble borte.

så jeg regner med at dette er brenneren som ikke er god

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...