Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Noe mer info ute og går om NEC/Optiarc AD-7170S? *Må ha SATA* Endret 12. mars 2007 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Noe mer info ute og går om NEC/Optiarc AD-7170S? *Må ha SATA* 8134567[/snapback] Monterte den i maskina mi nå idag og har brent to plater. Den støyer noe SINNSYKT ved full fart, og etter mitt skjønn går det ikke å se på film vha denne spilleren pga nettop støynivået. Tok en drivetest i nero og her har dere den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 hva med å bruke nero sitt speed verktøy for å senke lesehastigheten. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 hva med å bruke nero sitt speed verktøy for å senke lesehastigheten. 8206450[/snapback] Anbefales! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Tenkte at jeg ville legge en liten link her, som peker til min "Minitest av "Taiyo Yuden" fra dvdink.no" hvor jeg har testet 8X+R mot 8X-R plater på 2 stk. Benq DW1640. Kommentarer til testen tas gjerne i den tråden. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg har en vanlig Dvd+r/rw brenner på min bærbare. Så lurte jeg på om man kan brenne disse platene på den. :Verbatim DVD+R Dual Layer 2.4x 8,5GB ? Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 brennern din må støttte brenning av double layer plater da, du skriver inge ting om den støtter det. Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 noen her som har peiling på rema 1000 dvd store and secure? det står IFPI FZ11 ( det står You save it! med samme font som that write bruker) Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 DVD-brenneren min, en LG GSA-4160B, sa takk for seg etter bare 2.5 år. Må derfor ha en ny en, men det er vanskelig å bestemme seg for en brenner. Er det noen som skiller seg ut fra mengden? Ønsker en brenner som er spyr ut DVD'er som varer og som ikke støyer for mye. For å skape et utgangspunkt, hvordan stiller LG GSA-H50N seg opp mot NEC AD-5170? Lenke til kommentar
pxp.no Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Viktig angående Taiyo Yuden! Som en av to importører av Taiyo Yuden i Norge (direkte fra Yuden), (den andre selger ikke til forbrukere), har vi vært svært forundret over at noen nye og også "gamle" nettbutikker har kunnet selge Yuden plater til særdeles lave priser det siste året. Så lavt at vi også en periode måtte importere fra de samme Engelske/Irske og Skotske leverandørene for å holde følge prismessig. Siden platene, mediakoden, kode på plate, eskene, og cakeboxene så helt ekte ut, tok vi det for god fisk at dette var originale TY plater. Og var egentlig fornøyd at vi nå endelig kunne senke prisene på disse platene....Men vi var aldri helt fornøyd med kvaliteten, det var liksom noe som ikke stemte! Vi har nå i samarbeid med Masatosh Inui fra Taiyo Yuden, sporet partier (+r/-r og CD-R) fra våre rimeligere Engelske leverandører via platekodene, og eskenummerkodene.... og jada dette er i følge Mr Inui fra TY; B-grade TY media importert fra Mexico og USA Hvordan kan du som forbruker kjenne igjen disse media? Vel, selv vi hadde store problemer med å se at noe var galt, men selve Eskene (det er 600 i en eske), gir klare indikasjoner, men siden det er få som kjøper hele esker, så; - ALLE A-grade 100pk av Taiyo Yuden kommer med en "Attention" lapp på toppen av hver spindel! - ALLE A-grade 100pk av Ty produkter som er fullface printable, kommer i shrinkwrap, IKKE cakebox! - Se på den printbare overflaten, den SKAL være 100% sentrert hvis de er A-grade - Alle esker hvor serienummer slutter på -B, er B-vare! - Alle esker hvor serienummer på esken inneholder ZZ, og det er Printbare plater, er det B-vare som er reprintet! - ALLE fulle A-grade esker kommer med et "attention" ark - Det skal KUN være serienummer på esken, ingen beskrivelse av hva den inneholder. Serienr begynner slik: DVD-R47...... eller DVD+R47.... - CD-R platene til Yuden er 48x som er standaren, ikke merket 52x...selv om de fint brenner på 52x ...men noen av disse kommer også med "attention" lapp, og også uten -B'en på esken :-( Det viktigste å se etter er selvfølgelig, er prisen veldig lav, da kan du nesten være garantert å få B-grade! Men, det ER altså Taiyo Yuden plater, med korrekt media ID, korrekt serienummer på platen etc. Derfor er dette vanskelig å se hvis du får kun plater, og ikke selve esken. Men det er B-grade, og Yudens garantier gjelder da selvfølgelig ikke! Vi er blitt lovet at vi i løpet av sommeren vil få en offisiell uttalelse fra Taiyo Yuden om dette, og vi vil videreformidle dette til de som ønsker så snart dette kommer! Mr Inui er selv ganske fortvilet over dette, siden B-grade selges som A-grade, og Yuden-navnet nå kan forbindes med middelmådige plater. Men selv om det er B-grade, så er det ikke håpløst dårlige plater, på ingen måte, de er fremdeles bedre enn de fleste andre plater selv som B-grade.... men på ingen måte den kvalitet Yuden vil være kjent med! Vi håper mr. Inui kan komme med flere ting som gjør at B-graden kan bli lett gjenkjennelig, for akkurat nå er det ikke så lett. Endret 6. august 2007 av pxp.no Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Viktig angående Taiyo Yuden! 9083779[/snapback] Aha ..... det forklarer kanskje saken ? Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det verdt å kjøpe? Verbatim DVD+R General 16X 4.7GB Advanced AZO Matt Silver 100 Pack Spindel Retail http://www.psdata.no/ps.asp?it=114343 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 nei, egentlig ikke. www.dvdink.no har de beste prisene. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei! Jeg har ikke lightschribe skriver, men vil gjerne ha label på noen plater. Jeg mener jeg har hørt noe om noe "klistremerke"-papir, som man kan skrive ut i vanlig skriver, og så lime fast til plata. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei! Jeg har ikke lightschribe skriver, men vil gjerne ha label på noen plater. Jeg mener jeg har hørt noe om noe "klistremerke"-papir, som man kan skrive ut i vanlig skriver, og så lime fast til plata. Noen som vet noe om dette? 9446288[/snapback] Jepp, vet ihvertfall at NEATO har noe slikt. Ellers så får man kjøpt lignende på Chlas Ohlson og Biltema og skulle ikke forundre meg om Binders/Ekljip/Lefdal/Computercity osv. har de. Fungerer helt greit. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei! Jeg har ikke lightschribe skriver, men vil gjerne ha label på noen plater. Jeg mener jeg har hørt noe om noe "klistremerke"-papir, som man kan skrive ut i vanlig skriver, og så lime fast til plata. Noen som vet noe om dette? 9446288[/snapback] Jepp, vet ihvertfall at NEATO har noe slikt. Ellers så får man kjøpt lignende på Chlas Ohlson og Biltema og skulle ikke forundre meg om Binders/Ekljip/Lefdal/Computercity osv. har de. Fungerer helt greit. 9446615[/snapback] Okei Og det blir ikke noe problem med avspilling når de er klistret på? Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 ikke bruk de klistre merkene, papir har lett til å bli løse kanter og da bremser dvd spillern ned. en del tykkere blir dem også da har noen dvd spillere som ikke vil spille dem. dette er min erfaring. kjøp heller en billig canon skriver som kan printe på plaen, det er billigere og bedre. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 helt enig, kjøp en canon skriver. beste kjøp jeg noensinne har gjort... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Brukte endel labels før jeg kjøpte min Canon IP4000, og hvis du får satt de på riktig så går det greit. Har ikke hatt problemer med at de løsner. Men såklart, det er bedre å printe rett på plata. Prøver også ut noen nye plater nå med "glossy" overflate og de blir sinnsykt pene. De vanlige printbare platene er jo elendige i forhold. Endret 7. september 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 ikke bruk de klistre merkene, papir har lett til å bli løse kanter og da bremser dvd spillern ned. en del tykkere blir dem også da har noen dvd spillere som ikke vil spille dem. dette er min erfaring.kjøp heller en billig canon skriver som kan printe på plaen, det er billigere og bedre. 9447538[/snapback] hmm, okei. Hvordan fungerer disse skriverne da? pris/link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå