Mojo Pin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Bestilte Retail, og fikk pakken i dag. Var kun brenneren der, ingen logo, produktinformasjon, skruer, kabel, manual, hurtiginstallasjonsark eller cd som fulgte med Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er det Benq DW1640 du kjøpte? I så fall skal innholdet i Retail-boksen se slik ut: http://www.cdfreaks.com/reviews/First-look...DVD-Burner.html (et stykke ned på siden) Hvis du ikke har fått det Retail-pakken lover, etter å ha betalt for retail-utgaven så bør du klage til butikken og be de ettersende det som mangler. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er det Benq DW1640 du kjøpte? I så fall skal innholdet i Retail-boksen se slik ut: http://www.cdfreaks.com/reviews/First-look...DVD-Burner.html (et stykke ned på siden) Hvis du ikke har fått det Retail-pakken lover, etter å ha betalt for retail-utgaven så bør du klage til butikken og be de ettersende det som mangler. 7305347[/snapback] Jeg fant ut at jeg hadde bestilt "BVARE" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ok, men da høres det ut som du fikk det du betalte for og at alt er i orden Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Men bare for å få klarhet i dette: Blir det bedre kvalitet hvis man brenner på 4x i stedet for 16x ? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Men bare for å få klarhet i dette: Blir det bedre kvalitet hvis man brenner på 4x i stedet for 16x ? 7308461[/snapback] Pappa liker å tro det... "Brenneren får bedre tid til å putte data der det skal være på plata...." Men jeg vet ikke om det er reelt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Men bare for å få klarhet i dette: Blir det bedre kvalitet hvis man brenner på 4x i stedet for 16x ?7308461[/snapback] Det er vel en generell tommelfingerregel at lavere hastighet gir bedre brennekvalitet. Grunnen skal være at økende hastighet går ut over kvaliteten og krever bedre plater. Jo raskere man brenner jo mindre tid får laserstrålen til å brenne hver enkelt bit. Jo kortere tid hver bit brennes jo svakere blir "merket" fra laseren. Maksimal brennehastighet skal vist gå på komprimiss med kvaliteten. Dette kan sikkert høres ut som uvitenskapelig overtro a la det man finner i audio-bransjen, men kvaliteten kan faktisk sjekkes via enkelte programmer. Jeg er ikke helt inne på det, men det skal være mange linker i tråden her til kvalitetstester på ulike plater og brennehastigheter. De fleste feil korrigeres automatisk av en ECC-algoritme. Brenning på maksimal hastighet gjør også at plata blir mer sensitiv for UV-lys og eldes raskere. Viktige plater som backup brenner jeg alltid på et par hakk under maksimal hastighet. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Brenning på 4x på 16x-plater gir faktisk _dårligere_ resultat enn feks på 8 eller 12x. Grunnen til dette er at 16x-media har dye beregnet på høye hastigheter, og vil derfor ikke fungere så godt på lavere. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Ehm, hvor mye er egentlig 6xDVD? Altså i megabyte/sek.. Min splitter nye AD-5170 viser max 6x DVD skriving når Deep Burner åpnes, mens Nero viser 16x... Edit: Program->Deep Burner Endret 21. november 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ehm, hvor mye er egentlig 6xDVD? Altså i megabyte/sek.. Min splitter nye AD-5170 viser max 6x DVD skriving når programmet åpnes, mens Nero viser 16x... 7333395[/snapback] Finnes en liten patch du kan legge inn som viser real-time brennehastighet i nero i både kb\s og x-brennehastighet. Husker ikke helt hva det het men søk så finner du det lett 1 x dvd blir litt under 1500 kb\s. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Takker, men forrige post er redigert til riktig program nuh.. Deep burner viser altså max brennehastighet som 6x mens nero viser max som 16x.. Bug i Deep Burner? Edit: Doh?? AD-5170 støtter ikke feilsjekk av plater? Endret 21. november 2006 av Caddy Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 nyeste nero skal faktisk vise rett brennehastighet til enhver tid. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hva er det som regnes som de beste brennerne for tiden? Min gamle LiteOn har dødd, så jeg må ha ny brenner. Benq 1640/50 er vel ikke tilgjengelig lenger så hva er alternativene? Edit: Tipper jeg går for en NEC AD-7173. Etter å ha snoket litt rundt på CDFreaks.com ser det ut som en meget bra brenner. Hvis det er av interesse skal jeg legge ut noen scans her når jeg får testa den. Endret 14. desember 2006 av Jalladoode Lenke til kommentar
KAS Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvis det er av interesse skal jeg legge ut noen scans her når jeg får testa den. 7490111[/snapback] Det er det. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) MÅ bare føye til at dvd-r har en bitte liten større kapasitet enn dvd+r Kjøpte Hewlett Packard plater før, men gikk over til Verbatim... Største forskjellen? Har ikke fått en feilbrenning! Og disse ser ut til og holde på dataene, og som om det ikke er nok har jeg fått gleden av å knekke et par plater gjennom livet mitt....: Hewlett var ganske sprøe, knekte etter en bøy som liknet på en regnbue... Mens med Verbatim har jeg fått mange rare resultater, alle har de et tykt lag med beskyttelse osv, dette er jo kjempefint! Men disse 700MB Verbatim CDene ( som er helt hvite på toppen ) deler seg i to ( horisonalt ), så jeg får to tynne skiver, hvis jeg bøyer de langt nok, omtrent som en C 700MB som jeg har kjøpt nylig, som ikke har den hvite skriveflaten er extremt solide, bøyde den slik at den ble en halvmåne, men ville den knekke? Nei! Den bare holdt formen ( så mere ut som en V tilslutt ) Jeg måtte bøye den over til motsattside, og bøye fram og tilbake 4-5 ganger før den delte seg DVD-r platene fra Verbatim er en mellomting, og når de først knekker, knekker de med et smell ( pass på øynene! ), men de tåler ikke så mye mere enn en halvmånebøy, så det vriker som om de er laget av et hardt materiale som knekker istedenfor å bøye seg som plastikk! At trådstarter i det heletatt har hatt tid og lyst til å teste alle disse platene og dvd-brennerne, fortjener han en applaus for PS: Verbatim platene jeg kjøper har maxskrive hastighet på 16x, men jeg har for meg å skrive på 8x eller 12x vil gi bedre langtidsresultater.... Men til syvende og sist er det vel oppbevaringen som avgjør hvor lenge det holder... Uansett kommer det vel et format om 20 år som gjør at jeg kan kopiere alle mine dvd'r over på en plate, så hvis Verbatim holder det dde lover burde de holde ut til da Endret 18. desember 2006 av victoryseieren Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hvordan er de nye Nec AD-7173 DVD brennerne osv? Noen grunn til å kjøpe dem hvis man har en DW1640? Endret 19. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvordan er de nye Nec AD-7173 DVD brennerne osv? Noen grunn til å kjøpe dem hvis man har en DW1640? 7532862[/snapback] Etter det jeg har sett på CDFreaks.com er det ikke det. Lenke til kommentar
sruben Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvordan er disse TDK Yuden000 T03 platene sammenlignet med disse Verbatim MCC04 platene? TY er jo normalt særdeles bra, men så at det var nevnt kompatibilitets problemer med Yuden T03 tidligere i denne tråden. Hvilke brennere er det evnt som sliter med disse platene? Lenke til kommentar
sruben Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvordan er disse TDK Yuden000 T03 platene sammenlignet med disse Verbatim MCC04 platene? TY er jo normalt særdeles bra, men så at det var nevnt kompatibilitets problemer med Yuden T03 tidligere i denne tråden. Hvilke brennere er det evnt som sliter med disse platene? 7533763[/snapback] Er det ingen som har noen erfaringer her? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Er det ingen som har noen erfaringer her? 7541767[/snapback] Ta noen kjappe søk på forumet på CDFreaks.com så finner du garantert mer info enn i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå