gammalost Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 sjekk www.paron.no. De hadde noen inne sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Amland Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 De har også inne en del hos MPX. Bestilte meg nettopp en Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Bestilte to Kan like godt sikre meg et par først som sist når det er så stor usikkerhet om det kommer noe bedre på markedet. DW1670 var jo en skikkelig nedtur. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ingen som faktisk har testet Nec sin AD-5170 ? Venter ennå på denne.... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet. ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor 7172261[/snapback] Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ? Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer? Lenke til kommentar
AngusMacBob Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) BenQ DW1640: (Cdfreaks test: http://www.cdfreaks.com/article/226 Gammalost sine test av brennekvalitet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427922 )16x DVD+/-R brenning og DVD-les 8x DVD+RW 6x DVD-RW 8x DVD+R DL 4x DVD-R DL 48X CD-R brenning og lesing. +Følger med Nero brenneprogramvare som gir god valuta for pengene. +God brennekvalitet på de aller fleste plater. Både DVD-R og DVD+R +Støtter feilsjekking av plater. +God til å lese dårlige/ripete plater. +Særdeles god mediestøtte. +Støtter bitsetting +Raskeste double layer brenner på markedet (raskere enn ND-3540A som også støtter 8x double layer) grunnet agressiv brennestrategi. +Genial media overspeeding mulighet. -Noe dårlig CD-RW brennekvalitet, ellers ingen spesielle. God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her. Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen.. Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt?? Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også.. Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette? Endret 9. november 2006 av AngusMacBob Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet. ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor 7172261[/snapback] Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ? Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer? 7251742[/snapback] Om du ikke har fått dem ennå, tipper jeg du får dem fredag, evt lørdag. Send en mail å spørr om pakkesporingsnummer. Jeg fikk svar etter et par timer. Også kommer det jo selvfølgelig ann på om varen var på lager eller ikke.. Endret 9. november 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her. Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen.. Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt?? Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også.. Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette? 7252746[/snapback] Velkommen til forumet Det er normalt at den skal bråke ganske mye når den brenner eller leser på full hastighet. Jeg vet ikke om din brenner bråker mer enn andre på full hastighet, men løsningen er som du har funnet ut, å redusere hastigheten. Det går også an å redusere hastigheten og støyen ved lesing ved å bruke programmet CD-bremse (tysk). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 BenQ DW1640: (Cdfreaks test: http://www.cdfreaks.com/article/226 Gammalost sine test av brennekvalitet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427922 )16x DVD+/-R brenning og DVD-les 8x DVD+RW 6x DVD-RW 8x DVD+R DL 4x DVD-R DL 48X CD-R brenning og lesing. +Følger med Nero brenneprogramvare som gir god valuta for pengene. +God brennekvalitet på de aller fleste plater. Både DVD-R og DVD+R +Støtter feilsjekking av plater. +God til å lese dårlige/ripete plater. +Særdeles god mediestøtte. +Støtter bitsetting +Raskeste double layer brenner på markedet (raskere enn ND-3540A som også støtter 8x double layer) grunnet agressiv brennestrategi. +Genial media overspeeding mulighet. -Noe dårlig CD-RW brennekvalitet, ellers ingen spesielle. God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her. Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen.. Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt?? Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også.. Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette? 7252746[/snapback] Anbefaler deg å oppgradere til nyeste firmware hvis det finnes nyere, kan hjelpe deg og Lenke til kommentar
Analyzer Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kom over disse platene på wecellcd.no.. Er dette samme kvalitet som verbatim eller? er jo samme mediekode.. I så fall var det veldig billig.. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Samme mediakode bør ikke bety at dette er kvalitet plater. Tenker dette er fake MCC plater jeg... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet. ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor 7172261[/snapback] Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ? Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer? 7251742[/snapback] Takk for tipset ! Fikk platene i dag... halvparten var knust eller ødelagt Lenke til kommentar
Psh Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Send de i retur. Eller be de om å sende nye. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hvordan var innpakkinga? spindler eller enkeltplater? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hvordan var innpakkinga? spindler eller enkeltplater? 7275936[/snapback] Det var en slik spindel med 50 plater. Var pakket godt inn med papp og luftposer.. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hvordan var innpakkinga? spindler eller enkeltplater? 7275936[/snapback] Det var en slik spindel med 50 plater. Var pakket godt inn med papp og luftposer.. 7276173[/snapback] merkelig, har fått mye fra dem og ingenting har vært skadet. men iallefall så er det vel posten som skal erstatte innholdet? Lenke til kommentar
AngusMacBob Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Anbefaler deg å oppgradere til nyeste firmware hvis det finnes nyere, kan hjelpe deg og 7256059[/snapback] Takk Både til Simen1 og Delavar for klargjørende svar.. Er litt lei å kjøre firmvare på DVD-Brenneren min, de 2 forrige blei når sant skal sies enda værre når jeg kjøre firmvare på dem. Så tror jeg skal vente litt med det. Brennern ble mye roligere når jeg kjører på 4X og fant ut av om det tar 10 minutter å brenne ut en disc eller 5 spiller liten rolle.. Har ikke allverdens annet å ta meg til.. hehe Kan fort ha noe med "That`s Write" dvd platene jeg kjøpe også, de var ikke av det alller dyreste merket og kan vel ikke forlange 100% brennekvalitet eller totalt støyfritt miljø da.. hehe... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vurderer å kjøpe ny DVD-brenner. Hva er forskjell på bulk og retail ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Bulk = kun brenneren, som regel innpakket i plast eller grå papp. Ikke noe ekstra. Retail = fin pakke, med logo, produktinformasjon, skruer følger med, kanskje kabel også. Manual, hurtiginnstallasjonsark, og CD med programvare og ekstramateriale følger med. F.eks følger ofte Nero Burning rom med, PowerDVD eller andre relevante ting. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Bulk = kun brenneren, som regel innpakket i plast eller grå papp. Ikke noe ekstra. Retail = fin pakke, med logo, produktinformasjon, skruer følger med, kanskje kabel også. Manual, hurtiginnstallasjonsark, og CD med programvare og ekstramateriale følger med. F.eks følger ofte Nero Burning rom med, PowerDVD eller andre relevante ting. 7281126[/snapback] Okei! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå