Psh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Her er det en Preview. 18x plater er ikke på markedet enda, men mange 16x plater kan brennes på 18x.(jeg ser ikke vitsen.) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Brenneren ser nice ut. Angrer nesten på bestilling av BenQ.. menmen, kan ikke holde seg oppdatert hele tia heller Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jøss, for en preview! DVD + og - DL i 8x er en sjeldenhet, og i tillegg støtte for DVD-RAM og labelflash... Hvis denne hadde vært SATA, så hadde jeg nok bestilt den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 For de som leter etter BenQ 1650, her er et lite tips. Den finnes nemlig i Philips forkledning og kan crossflashes til en BenQ. Se her, obs. kun 16 stk igjen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Noen som har erfaringer med disse platene? http://www.wesellcd.no/shop/default.asp?Se...yword=%4E%42%54 Ser de kommer greit ut i tresten i åpningsinnlegget men at de kan være falske, noen synspunkter? Tilbudet virker litt for godt til å være sant spør du meg. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Spander heller litt ekstra å bestill 100 pack med Verbatim! Billig på samme stedet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Spander heller litt ekstra å bestill 100 pack med Verbatim! Billig på samme stedet. 6899278[/snapback] Må ha blank/sølv overføate så de er uaktuelle http://www.wesellcd.no/shop/default.asp?Se...yword=%4E%42%54 disse er kanskje bedre? har bare 8x brenner så trenger dem egentlig ikke. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Medakoden minner da veldig om Verbatim sin..... ? Hvis det stemmer så ser jeg ingen grunn til å la være å kjøpe dem. Edit: Klippet fra en av de første postene: MCC03RG20 - CMC Magnetics/Mitsubishi (Verbatim, infiniti) - Bra plater som virker bra med så å si alle brennere MCC 004 - CMC Magnetics/Mitsubishi (Verbatim, infiniti) - Bra plater som virker bra med så å si alle brennere Endret 20. september 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 mediakoden er den samme. Spørsmålet man må reise seg hvis dette er ekte er holdbarheten til de. Selv om man får en bra brenning me lavt error-nivå så spørs det hvor lenge overflaten holder. hvis det bare er en sølv overflate så ville jeg holdt meg unna. Min erfaring med denne typen billige plater er at diskene blir sprø slik at overflaten sprekker eller eventuelt går helt av. Diskene er sikkert kjempemessig til dagligdags bruk, men skal du arkivere data ville jeg styrt unna. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hva skal dere egentlig med 18x-brennere ? Det er minimalt med tid å spare, mens sjansen for høyere PIE/PIF definitivt er tilstede. Personlig foretrekker jeg 12x. Jeg taper kanskje 15-20 sec pr plate om jeg er uheldig. Dette er dog noe jeg virkelig kan leve med Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Den 18x`en ser ut som er den som er lettest å få tak i på markedet nå.. (av de bedre brennerene...) trenger jo ikke brenne på 18x tross alt... Jeg skal bare kvitte meg med min Lite-On 1653S som suger balle på verbatimplater.... Lenke til kommentar
magio Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er disse Thats Write platene noe tess eller er det bare billig juggel? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323606 En kompis kjøpte noen plater og dem har koden TDK 003 Lenke til kommentar
Psh Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Mediakoden "TDK 003" er for DVD+R plater, så kompisen din kan umulig ha kjøpt de platene du linker til. Lenke til kommentar
magio Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Mediakoden "TDK 003" er for DVD+R plater, så kompisen din kan umulig ha kjøpt de platene du linker til. 6932046[/snapback] Det har du rett i Fikk ut at dem var merka CMC nå Lenke til kommentar
Psh Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Kategori 3:Litt mer variasjoner og/eller dårligere brennerstøtte enn de 2 første kategoriene, men fremdeles brukbare plater. <span style='font-size:21pt;line-height:100%'>16x DVD+R</span> Kategori 3: CMC.MAG.M01 - CMC Magnetics (That's Write, Ridisc, datasafe, datawrite, memorex) - litt variable i kvalitet, og enkelte brennere (Plextor, pioneer) støtter de ikke på 16x. Se opp for B/C grade plater som kan selges uten merke - eller under datasafe/ridisc/datawrite merkene. <{POST_SNAPBACK}> CMC MAG.M01 , ikke akkurat konge plater. Endret 10. februar 2008 av Psh Lenke til kommentar
joschram Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Her er test av plate/brennekvalitet med NEC AD-5170A. Personlig er jeg veldig fornøyd med denne nye brenneren fra NEC. Brenning på 18X gir faktisk bra platekvalitet! Jeg har testet kvalitet på 4stk 16X DVD-R plater fra Verbatim. I tillegg har jeg testet 1stk 8X-plate fra Taiyo Yuden. Kvalitetspoeng gitt av Nero CD-DVD Speed 4.60: Brennehastighet: Kvalitetspoeng: 18X 95 16X 94 12X 97 8X 97 8X 97 (Taiyo Yuden) Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Husk at cdspeed kun baserer seg på PIF når den lager score. Den ene scannen din har bla PIE over 400. Dette er ikke helt bra. Videre kan det virke som om du har kjørt scans på 16x read. Dette er heller ikke bra. Litt usikker på hva den ideelle scannespeed for denne brenneren er. For benq er det 8x, for liteon 4x. 16x er ihvertfall ikke bra. Kanskje jeg burde laget en rask test av denne. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Husk at cdspeed kun baserer seg på PIF når den lager score.Den ene scannen din har bla PIE over 400. Dette er ikke helt bra. Videre kan det virke som om du har kjørt scans på 16x read. Dette er heller ikke bra. Litt usikker på hva den ideelle scannespeed for denne brenneren er. For benq er det 8x, for liteon 4x. 16x er ihvertfall ikke bra. Kanskje jeg burde laget en rask test av denne. 6940384[/snapback] Den med PIE over 400 er brent på 18X som Verbatim ikke er beregnet for. Mulig jeg tar en test med lesing av platene på lavere hastighet, men det tar lang tid Hold musen over bildene jeg har lagt ut, så ser man hvilken hastighet platene er brent på. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg mener kvalitetsscoren i cdspeed burde vært fjernet helt. Som gammalost påpekte er det 2 plater som er "out of spec" når det kommer til PIE. Nec brennere har jo brukt 5x som ideelle scannespeed, men på denne brenneren som er et samarbeid mellom Nec og Sony vet jeg ikke. Jeg vil tippe 4x,5x eller 8x men garantert ikke 16x/maksimalt. gammalost Ta en test du... Ser frem imot litt hyggelig lesning. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 *snip* gammalost Ta en test du... Ser frem imot litt hyggelig lesning. 6940560[/snapback] Test ville vært kos! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå