Gerrard Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det forklarer jo en del. Men hvordan vet man at disse er fake? Noen kilder som underbygger dette? Jepp! -De skal være "Made in Japan" - På platens underside helt innerst i kanten skal det stå GG og deretter 6 siffer. Har noen ekte 8X DVD-R TY hvor det står GG000041.... Dette kan være vanskelig å se...Hold det opp mot lyser så skal de være synlig Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Oppdaterte nå tråden med info om merker som er falske TY plater. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 sticky? Det er jo en nyere versjon av "Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige", så den byttes nok med denne tråden etterhvert Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med PI/PIF scans (bilder/linker) av de mest populære media, spesielt de i "midt-sjiktet"? Selv om du lister media i rangerte grupper gir det ikke spesielt nøyaktig oversiktig over kvalitet, derfor ville scans være svært behjelpelig. Brent / scannet på de mest populære brennerene. Trond Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med PI/PIF scans (bilder/linker) av de mest populære media, spesielt de i "midt-sjiktet"? Selv om du lister media i rangerte grupper gir det ikke spesielt nøyaktig oversiktig over kvalitet, derfor ville scans være svært behjelpelig. Brent / scannet på de mest populære brennerene. Trond Det blir for mye arbeid og krever for mye plater. Og plater koster. Jeg brukte ca 35 000 i fjor på CD/DVD media, og jeg har ikke noe ønske om å slå denne "rekorden" i år, men det blir nok et 5 sifret beløp i år også... Jeg anbefaler heller folk å lese cdfreaks sine tester - der er det mange forskjellige medietyper og testresultater med Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det blir for mye arbeid og krever for mye plater. Og plater koster. Det er selvsagt klart, men jeg trodde kanskje du hadde tatt vare på scans av de fleste media. Scans er jo mye av det man baserer kvalitetsanslaget på, og alle kan selvsagt gjøre scans, men siden jeg antar du har scannet vanvittig mye forskjellig media så hadde det ikke vært dumt å få se endel av dem. Som sagt, media i "midt-sjiktet" er vanskelig bedømme utifra at de f.eks. er som du sier, "brukbar". Trond Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Det blir for mye arbeid og krever for mye plater. Og plater koster. Det er selvsagt klart, men jeg trodde kanskje du hadde tatt vare på scans av de fleste media. Scans er jo mye av det man baserer kvalitetsanslaget på, og alle kan selvsagt gjøre scans, men siden jeg antar du har scannet vanvittig mye forskjellig media så hadde det ikke vært dumt å få se endel av dem. Som sagt, media i "midt-sjiktet" er vanskelig bedømme utifra at de f.eks. er som du sier, "brukbar". Trond Har jo et par hundre scans på maskinen, men å sortere disse og laste opp vil ta for lang tid, samt at en del av de er utdaterte med tanke på at de er brent med gammel firmware. Kunne lasta de opp til en eller annen plass, men tror ikke folk villke forstått noe av de uten en skikkelig renaming av filene Mye av kommentarene på plate kvaliteten er basert på resultatene jeg får når jeg tester DVD-Brennere - og disse resultatene ligger jo på nettet Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) sticky? Det er jo en nyere versjon av "Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige", så den byttes nok med denne tråden etterhvert Den er jo også et både bedre og mer detaljert alternativ til "Guide for Hjelp til kjøp av DVD brennere " (har ikke noe imot guiden din omy, men du må nok se deg slått av en veteran ) Edit: leif Endret 13. mai 2005 av megakrølle Lenke til kommentar
Raper Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med +RW plater?Tester ingen brennerne opp mot disse?Jeg bruker min NEC 2500 som en video opptaker der jeg sletter/skriver på nytt på + RW plater. Jeg kan umulig være den eneste som bruker disse.Går og lurer på å kjøpe en NEC 3540 eller en BenQ 1640 og hadde satt pris på at RW plater blir testet.OC-Freak,get going! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hva med +RW plater?Tester ingen brennerne opp mot disse?Jeg bruker min NEC 2500 som en video opptaker der jeg sletter/skriver på nytt på + RW plater. Jeg kan umulig være den eneste som bruker disse.Går og lurer på å kjøpe en NEC 3540 eller en BenQ 1640 og hadde satt pris på at RW plater blir testet.OC-Freak,get going! Hei, Raper. Hvis du kikker på de nevnte testene på http://www.cdfreaks.com/, vil du se at de fleste brennere er testet med DVD+RW media også. Og i oppsummeringen på siste siden i en test står det stort sett hvilket format den er best eller dårligst på. Feks. nederst på siden her har de testet 4 forskjellige DVD+RW media, og skrevet en oppsummering av kvaliteten på DVD+ på en LG brenner: http://www.cdfreaks.com/article/172/5 Stort sett samme oppsett på de nyere testene.... Så kikk litt der du, så finner du sikkert svar på det du lurte på. Nettulf Lenke til kommentar
Raper Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Takk for tipset Nettulf.Skal ta en titt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Har kun et fåtall DVD+RW plater, så jeg har ikke så mye erfaringer med disse. Er selv svært glad i DVD+RW med philips mediekode - f.eks Benq og infiniti DVD+RW. Men verbatim er stort sett også bra. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Dette var et skikkelig bra tiltak OC-Freak! Leste mye nyttig informasjon her! Lenke til kommentar
pxp.no Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Renslig, ryddig og nøytralt....godt gjort! PS: Få med; Vanguard DVD-R 8x -> TYG02 ... fikk inn et testparti nå som er helt menigsløst dårlige = ubrukelige! (om det går an å skrive det slik)! foreløpig den værste Fake-TY jeg har vært borte i. PK PXP Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Renslig, ryddig og nøytralt....godt gjort! PS: Få med; Vanguard DVD-R 8x -> TYG02 ... fikk inn et testparti nå som er helt menigsløst dårlige = ubrukelige! (om det går an å skrive det slik)! foreløpig den værste Fake-TY jeg har vært borte i. PK PXP Dette er forøvrig de samme falske TY platene som finnes under That's Write merket. Det er også Vanguard produserte falske TYG02 plater. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jeg er en av dem som aldri kjøper brenner før jeg har har lest gjennom de siste anbefalingene fra OC-Freak. Så takk for nok et opplysende innlegg! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 yey.. for engangs skyld er jeg ikke usikker på hvilken dvd brennere og dvd plater som ER bra.. håper jeg har mer lykke med verbatim plater istede for samsung.. som jeg fant ut lå i kategori 4.. :\ Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg er ikke helt inneforstått med betydningen av koder på dvd platene mine. Sitter her med typen: Samsung Pleomax dvd-r 8x. På den står det OTC-R88027WP R008 0202. Er dette kategori 4 plater? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg er ikke helt inneforstått med betydningen av koder på dvd platene mine. Sitter her med typen: Samsung Pleomax dvd-r 8x. På den står det OTC-R88027WP R008 0202. Er dette kategori 4 plater? Jepp! Det er nok optodisc platene ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå