TT88 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Må ha meg ny DVD-brenner, min gamle lite-on brenner takler ikke å brenne Verbatim CD-R plater. Musikk blir bare hakkete og fælt å høre på. BenQ 1640 og 1650 ser ut som fine brennere, men hvilken er best? 1650 koster mindre enn 1640 hos netshop. Burde jeg gå for 1650? Mvh Trond Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 1650 er vel den nyeste modellen, så det hadde vel vært normalt. De er vel høvelig like i prestasjon. Jeg har 1640, 1655 og 1650 og jeg syns de fungerer ganske likt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kva CD-RW-plater skal eg velge? Må ha eit par for å kunne oppdatere musikkutvalget i bilen utan å lage ny kopi kvar gang. Vil Verbatim 32x CD-RW 80min 700MB (SERL) fungere? Ser at Brenner.no har ein del. Er blitt generelt lite utvalgt blandt CD-RW etter at DVD kom. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kva CD-RW-plater skal eg velge? Må ha eit par for å kunne oppdatere musikkutvalget i bilen utan å lage ny kopi kvar gang. Vil Verbatim 32x CD-RW 80min 700MB (SERL) fungere? Ser at Brenner.no har ein del. Er blitt generelt lite utvalgt blandt CD-RW etter at DVD kom. 6022473[/snapback] Jeg kjøper alt hos brenner.no og er superfornøyd! Men jeg mener jo at det ikker vits å kjøpe RWplater da de er så dyre i forhold til vanlige og så virker de nok ikke så sinnsykt mange ganger. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Trudde dei varte ei stund eg. Når eg kjøper\laster ned eit nytt album vil eg ha det i bilen, derfor blir det fort mange plater. Kor lenge vil dei vare om eg brenn på nytt ein gang kvar veke? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 vet ikke helt men de veriere nok fra hver enkelt produsent. Jeg kjøpte en gang noen plater som var ganske dyre (35,- pr stk) skulle visst være beste sort men de slutta å funke alle sammen etter ca 10 - 12 brnninger. Da ble jeg så skuffa at jeg helelr bruker en plate med MP3 på, får ca 200 sanger på den og det funker greit i bilen. Nå koster jo cder ca 1,69 pr. stk så det er derfor jeg mener RW er unødvendig, men har du ikke MP3 spiller i bilden eller du synes det blir mange plater så er jeg helt enig med deg, bare bruk RW du. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Noen som har merket noe feil med Verbatim 16x DVD+R i det siste? Jeg har ALDRI hatt problemer med dem, men i den siste spindel jeg kjøpte nå så er det masse feil. Platen starter å brennes på 12x, men så settes hatigheten HELT nede et stykke ut. Og etterpå kan må se at på det stedet er det noe feil med "dye"en på platen (noen har flere slike "spots"). Ser ut som områder som ikke er brent. En scan av disken (PI og PO) gir ikke flere PI feil (veldig lavt), men gir sinnsykt mange POE for de områdene der merkene er. Diskene leses uten feil, men er de trygge (jeg mener med merker i "dye" og masse "POE"s)? Se scan her (to bildene til høyre): http://home.chello.no/~larse/Plextor716A_V...12x_8x_test.gif Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Her samme dårlige erfaringen med Verbatim 16x DVD+R. Har brennt noen på min 1620 brenner med vekslende men dårlige resultater. På en fikk jeg score 0. Var bra helt til jeg kom til slutten. Da gikk den fra 97 til 0. Har ikke prøvet på 712 ennå. Snakket med en annen fra forumet i helgen som har en 1640 som var like misfornøyd. Har kontroll brennt noen TY og de blir like bra, så det er nok ikke brenneren. Arne M Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Har aldri hatt problemer med dem før (annet enn det på slutten på den ene DVD-spilleren). Det rare er at feilen i "dye"en bare skjer på 12x. Har ikke opplevd det på 16x eller 8x. Snodig sammetreff i såfall. Disse TY platene alle snakker om. Hvor får man de i Norge til rimelig pris? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Billigeste atm er hos brenner.no. Jeg vil anbefale 8x platene da disse gir en del bedre resultat enn 16x platene. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Brenner.no har ikke TY 8x i +R. Det har pxp.no Nå har du ihvertfall full oversikt. Arne M Lenke til kommentar
Tronnis Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Noen som har merket noe feil med Verbatim 16x DVD+R i det siste? Jeg har ALDRI hatt problemer med dem, men i den siste spindel jeg kjøpte nå så er det masse feil. Platen starter å brennes på 12x, men så settes hatigheten HELT nede et stykke ut. Og etterpå kan må se at på det stedet er det noe feil med "dye"en på platen (noen har flere slike "spots"). Ser ut som områder som ikke er brent. En scan av disken (PI og PO) gir ikke flere PI feil (veldig lavt), men gir sinnsykt mange POE for de områdene der merkene er. Diskene leses uten feil, men er de trygge (jeg mener med merker i "dye" og masse "POE"s)? Jeg var nylig borti en spindel hvor platene brent i BenQ 1640 hadde ett svakt område innerst på platen på størrelse med en liten lillefinger. Med svakt mener jeg da at det så ut som dye'en var mørkere/delvis svidd bort. Og det var værst på 12x. Likevel fullt lesbare. Brent i Plextor 716 på 8x så de fine ut bortsett fra en liten ujevnhet på samme sted. Også mer tydelig i 12x på Plextoren. Kanskje feil i dyen eller plasten, jeg vet ikke. Skulle gjerne likt å visst hva dette skyldes. Bekymringen min er at disse områdene blir uleselige når dyen i platen faider. Jeg har også vært borti plate med helt sorte spots på størrelse med ett knappenålshode. Så ut som ett lite hakk i plasten før brenning dog. Dette har bare vært enkeltstående plater, ikke hele spindler som med de større "flekkene". Uansett så virker det som kvalitetsjekken hos Verbatim ikke er hva den var. Endret 11. mai 2006 av Tronnis Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Mine "flekker" er ikke så stygge. De ser nesten ut som sånn det ser ut før et område er brent. Men jeg er også bekymret siden de gir høyere PIE rate på det stedet (selv om den er langt under kravet) og SKYHØY POE rate (det er verre). Og hva vil da skje på en dårlig spiller, eller når platen blir gammel eller slitt. Det rare er at jeg IKKE får disse feilene verken på 16x eller 8x, kun på 12x :-) Plextor har sagt at jeg kanskje bør be om en RMA på 716A'en siden den brenner dårlig på slutten av platene på 16x, det skal den nemlig ikke gjøre sa de. Også ba de meg prøve å finne Verbatim MCC 004 plater fra Taiwan, IKKE India. Men det er jo ikke så lett å sjekke - iallfall ikke når man kjøper pr nettbutikk. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hvilke DVD plater bør enn per dags dato kjøpe for å brenne filmer med en BenQ DW1640? Har til nå brukt Verbatim DVD+R 16x Photo Printable. Vil helst bruke litt kvalitets plater slik at filmene blir bra. Lurer forresten også på om kvaliteten på plata blir noe annerledes dersom man brenner i 8x i stedet for 16x med siste firmware? PC-en som brenneren står i takler ikke så veldig bra 16x ettersom om maskinen er litt treg og brenner derfor i 8x hastighet. Kanskje noen også kan svare meg på hvorfor nesten alle audio CD-er jeg lager så hakker enkelte spor på CD-en innimellom? Dette gjelder alle musikk CD-er. Bruker forøvrig Nero 7.0.0.0 til musikk CD-ene. Endret 25. mai 2006 av enurweb Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Kan svare på detr siste iallfall. Jeg får MASSE feil (ikke fatale men dog) på slutten av 16x plater når jeg brenner på 16x med min Plextor. Hvis jeg brenner på 12x går feilraten (PIE) ned og er jevn hele veien, men på Verbatim 16x platene får jeg av og til brennefeil underveis som lager "flekker" på platene (skjer bare på 12x, ikke på 16x eller 8x, rare greier). Men på 8x blir platene perfekten. Meget lav PIE. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har kjøpt meg 4x100 pack India produsert Verbatim 16 X plater. MCC 04...disse er av god kvalitet hos meg. Har brent plater fra alle spindlene... De India produserte er ikke like bra som taiwan, men de skal være av god kvalitet hvis man ikke er uheldig med spindelen man kjøper. Kan virke som Lar erik har truffet et dårlig parti.... Jeg brenner de på 12X med min Benq 1650. Har WOPC og SB_KNOWN ENABLED. Har brent ca. 10 plater fra hver 100-spindel med en konstant quality score i Nero cd-speed på intervallet 95-99. Eksempel: Lenke til kommentar
Psh Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Nice Zachzi! Det ser ut som du har fått tak i ett meget godt parti plater. Jeg har også hatt gode erfaringer med India plater, og noen dårlige erfaringer med de fra Taiwan (De fleste har vært bra). Det kan se ut til at det er ganske store variasjoner fra batch til batch, uavhengig av produksjons sted. Mulig Lars-Erik har plater fra et meget dårlig parti, men du har jo også en bedre brenner en det Lars-Erik har, det kan også være utslagsgivende. Endret 2. juni 2006 av Psh Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Nice Zachzi!Det ser ut som du har fått tak i ett meget godt parti plater. Jeg har også hatt gode erfaringer med India plater, og noen dårlige erfaringer med de fra Taiwan (De fleste har vært bra). Det kan se ut til at det er ganske store variasjoner fra batch til batch, uavhengig av produksjons sted. Mulig Lars-Erik har plater fra et meget dårlig parti, men du har jo også en bedre brenner en det Lars-Erik har, det kan også være utslagsgivende. 6229989[/snapback] Jeg er enig med alt det du sier. Nå skal jeg legge til at normalen ligger på 97-98 kvalitetspoeng. Den 99 som jeg posta fikk jeg på en av de første platene jeg brente på den første spindelen. Så man kan vel ikke forvente 99 Ellers så selger de 100-pack Verbatim MCC04 og MCC 03RG20 for 249KR på smart club (trondheim ihvertfall). Jeg så at + platene var India produsert, mens - platene var Taiwan produsert. Dette er et godt kjøp uansett hvordan man snur å vender på det! Bare et tips til de som er på søken etter plater... Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ingen som har noen svar til mitt innlegg litt lengre oppe? Da mener jeg noe annet enn at det suger å brenne Verbatim 16x i 12x? Setter pris på noen tilbakemeldinger fra andre på de tingene jeg lurer på Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Hvilke DVD plater bør enn per dags dato kjøpe for å brenne filmer med en BenQ DW1640? Har til nå brukt Verbatim DVD+R 16x Photo Printable. Vil helst bruke litt kvalitets plater slik at filmene blir bra. Disske skal funke bra de. Jeg bruker disse på min benq 1650 som er nesten lik din 1640. Eneste som er mer stabilt hos meg er tayo yuden plater, men disse er også mye dyrere.... Lurer forresten også på om kvaliteten på plata blir noe annerledes dersom man brenner i 8x i stedet for 16x med siste firmware? Jeg brenner mine 16X verbatim plater på 12X med WOPC ON og SB for known media ON. Dette gir super kvalitet hos meg. Jeg har testet noen på 8X...da får jeg omtrent samme resultat som 12X, men ikke bedre for min del. Det jeg har kommet frem til er at det beste kompromisset kvalitet/hastighet er 12X. 8X gir samme resultat som 12X, men det går et drøyt min lengre å brenne en full dvd. Jeg får bedre resultat på 8 og 12X enn hva jeg får i 16X. PC-en som brenneren står i takler ikke så veldig bra 16x ettersom om maskinen er litt treg og brenner derfor i 8x hastighet. Da er nok det beste å holde seg til dette, men jeg ville under ingen omstendighet brent på lavere hastighet enn 8X da platene er konstruert for høyere hastigheter. Kanskje noen også kan svare meg på hvorfor nesten alle audio CD-er jeg lager så hakker enkelte spor på CD-en innimellom? Dette gjelder alle musikk CD-er.Bruker forøvrig Nero 7.0.0.0 til musikk CD-ene. Kan det rett å slett være dårlig brenning ? Ta en quality check i nero cd speed å se hvilket resultat du får. Jeg hadde store problem med noen Sony plater jeg hadde som kun ga brukbare resultat i 16X hastighet. Her må kanskje noen som vet mer enn meg komme med andre forslag. Er ikke helt inn i audio brenning... 6175726[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå