Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd

Anbefalte innlegg

OC-Freak Skrevet 06/09/2005 : 18:36

Prøv allikevel nyere nero versjon (6.6.0.16), hvike PC spesifikkasjoner har du? Spesielt prosessor og brikkesett på hovedkortet (hvis du vet) er interessant.

Og hvis du klarer å finne ut hvilke IDE drivere du bruker er det enda bedre

pcen min er relativt gammel, 3 1/2 år..

HK : Fujitsu Siemens MS-6391

CPU : P4 2.0GHz

RAM : 512MB WDRAM

Som sagt, nokså utdatert ^^

Men selv NEC burde vite bedre enn å oppføre seg sånn, selv på et gamlehjem.

Har forøvrig testet ut flere hastigheter, samme resultat hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjempefin tråd, og utifra denne kjøpte jeg meg en NEC ND-3540a. Installerte denne idag, og bran først en musikk-cd med hell. Deretter skulle jeg brenne en Data-DVD, med litt av hvert på. Til dette brukte jeg nyeste Nero, og det tok ca 25 min. ALt så ut til å gå knirkefritt, og fikk "successfull burning-melding" men da alt var ferdig, var det ikke ei eneste fil på disken når jeg sjekket i utforsker. Det sto dessuten 0 bytes brukt, 0 bytes totalt.

Dog stod det at det var "track 1" på 4345 mb osv i Neros DiscInfo. Noe som jo tyder at det er noe som er brent på disken, men tydeligvis ikke på rett måte / format. (brant DATA DVD-ROM ISO). Ser også fysisk på disken at det er brent på den, ved at den ser annerledes ut i størsteparten av området, før den igjen blir mørkere ytterst. Kanskje er det da et leseproblem jeg har? Imidlertid virker ordinære kommersielt trykte dvd-videoer akkurat som de skal...

Platene er av typen BenQ 16X DVD+R (er vel helligbrøde å kjøre BenQ i en Nec, men det bør da funke å brenne, selv om den bare støtter 4 x?)

Har forøvrig en Nforce2 basert pc med athlon xp 3500, 512 mb ram.

takk for all hjelp:)

mvh Roy

... Og nå (etter å ha puttet inn en ordinær video-dvd), funket alt som det skulle, og jeg kan nå lese disse data-dvd'ene jeg brant (som forklart ovenfor).Bør jeg reklamere på denne brenneren, eller hva kan være galt? Blir jo mistenksom når man må sette inn et annet medium , så funker plutselig alt etterpå...!

Endret av royerling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trenger noen DVD-plater til å lagre alle Naruto-episodene som jeg ikke vil at skal ta plass på harddisken. Jeg har sjekka litt i nettbutikker, men utvalget er så sinnsvakt stort, så jeg aner ikke hva jeg bør se etter.

Jeg synes DVD RW kunne vært greit, for da kan jeg evt bruke de om igjen. Hva er best av +/- formatet? Jeg har denne bærbare pcen, men jeg ble i tvil om jeg kan brenne DVD RW-plater nå som jeg skriver dette. DVD-spilleren kan lese DVD RW, men det er jo ikke da gitt at den også ka brenne. I så fall må jeg nøye meg med DVD R-plater... Kan noen anbefal meg noe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De kan være MXLRG03 eller RITEKG05, se her.

Et helt greit kjøp, finnes bedre tilbud der ute. Hvilken type brenner har du?

Med mindre du bor på de britiske øyer er det om det er et godt kjøp irrelevant. Play sender ikke media, elektronikk og gadgets ut av UK.

5045554[/snapback]

Jeg ser at flere skriver dette , men jeg har kjøpt gadgets der jeg.

Mulig jeg hadde flaks. :hmm:

Lenke til kommentar
Noen som har tatt på/testet ukens tilbud på Komplett?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314600&cks=WYO

Eventuelle erfaringer med å brenne disse på 16x? det går kanskje dårlig? =)

5051255[/snapback]

Ritek.R03 (mest sannsynlig) eller CMCMAG.E01 plater. DVS IKKE ET MITSUBISHI PRODUKT og har heller ikke Advanced AZO+ teknologi og dermed heller ikke verbatim sin livstidsgaranti.

Midt-på-treet plater, når ikke helt opp til plater med Mitsubishi teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...