Anders86 Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Ja, har lest om den jeg og. Håpte bare på at det var flere som var klar for lansering. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Så vidt jeg vet er den eneste telefonen med Windows Mobile 5.0 hittil Samsung I300, og det er vel tvilsomt at den kommer til Norge. Hmm.. Den telefonen så jo høyst interessant ut... Den vil jo fungere i Norge og Windows Mobile støtter jo ikke norsk uansett (latterlig), så sånn sett er det jo ikke noe problem å importere. Eneste er jo garanti. Men det veies opp av en langt lavere pris enn om den ville blitt solgt i Norge. Btw: Tror neppe det blir noen hit å selge Windows Mobile telefoner i Norge, av den enkle grunn at norsk språk ikke støttes. Qtec blir nok de eneste som selger. For ordens skyld: Jeg snakker om det skikkelige OS'et, ikke smartphone-versjonen. Endret 14. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 20 steg illustreret med 26 screenshots bare for å sette opp GPRS og MMS... raskt og brukervenligt? At de i det hele tatt har funnet det nødvendig med screenshots siger egentlig alt. Og? Det tar et par minutter å sette opp, så er man ferdig med det for godt. Forresten, så svarte jeg i forhold til grensesnittet, ikke hvordan man setter opp GPRS/MMS. Qtek S100, 9090 og 2020i kommer nå alle med et lite program som lar deg sette opp internett ved å trykke på 1 knapp For de som ikke har de, og har en Dangaard telefon, kan man laste ned nyeste ROM. Dermed blir det "enda" enklere. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Så vidt jeg vet er den eneste telefonen med Windows Mobile 5.0 hittil Samsung I300, og det er vel tvilsomt at den kommer til Norge. Hmm.. Den telefonen så jo høyst interessant ut... Den vil jo fungere i Norge og Windows Mobile støtter jo ikke norsk uansett (latterlig), så sånn sett er det jo ikke noe problem å importere. Eneste er jo garanti. Men det veies opp av en langt lavere pris enn om den ville blitt solgt i Norge. Btw: Tror neppe det blir noen hit å selge Windows Mobile telefoner i Norge, av den enkle grunn at norsk språk ikke støttes. Qtec blir nok de eneste som selger. For ordens skyld: Jeg snakker om det skikkelige OS'et, ikke smartphone-versjonen. Den kommer nok Windows Mobile Smartphone er 100% norsk støtte Windows Mobile Pocket PC har i dag ikke norsk OS. Bare norsk tastatur. Samsung SGH-i300 vil kjøre Smartphone utgaven og dermed støtte norsk. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Mpx220 er fullstendig norsk, samme med stort sett det meste etter 7070 og 1010. Dog 2020 hadde ikke norsk system, men norsk tastatur. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Som nevnt, jeg snakker om Pocket PC. Og den har ingen støtte for norsk. Pocket PC 2003 SE har ingen støtte for norsk i det hele tatt. At det ikke er norsk tekst på den er jo ikke noe stort problem - problemet ligger i input. Det virtuelle tastaturet har så vidt meg bekjent ikke norsk layout (kan fikses med 3.part prog.), men hele problemet ligger jo i at den mangler ordbok, og dermed ikke har støtte for tekstgjennkjenning som er blant hovedfunksjoenne i operativsystemet. Glofi: Trodde i300 hadde pocket PC utgaven jeg (siden den har 320x240 skjerm)? Men det ble tydeligvis for utrolig til å være sant. Smartphone-utgaven er ikke fullt så interessant Endret 14. mai 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Som nevnt, jeg snakker om Pocket PC. Og den har ingen støtte for norsk. Pocket PC 2003 SE har ingen støtte for norsk i det hele tatt. At det ikke er norsk tekst på den er jo ikke noe stort problem - problemet ligger i input. Det virtuelle tastaturet har så vidt meg bekjent ikke norsk layout (kan fikses med 3.part prog.), men hele problemet ligger jo i at den mangler ordbok, og dermed ikke har støtte for tekstgjennkjenning som er blant hovedfunksjoenne i operativsystemet. Glofi: Trodde i300 hadde pocket PC utgaven jeg (siden den har 320x240 skjerm)? Men det ble tydeligvis for utrolig til å være sant. Smartphone-utgaven er ikke fullt så interessant ordlisten kan læres opp med norske ord. Det er ikke noe problem. Det er i hvert fall hva jeg gjorde med min gamle 2020, der hadde jeg norske ord i den listen. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Som nevnt, jeg snakker om Pocket PC. Og den har ingen støtte for norsk. Pocket PC 2003 SE har ingen støtte for norsk i det hele tatt. At det ikke er norsk tekst på den er jo ikke noe stort problem - problemet ligger i input. Det virtuelle tastaturet har så vidt meg bekjent ikke norsk layout (kan fikses med 3.part prog.), men hele problemet ligger jo i at den mangler ordbok, og dermed ikke har støtte for tekstgjennkjenning som er blant hovedfunksjoenne i operativsystemet. Glofi: Trodde i300 hadde pocket PC utgaven jeg (siden den har 320x240 skjerm)? Men det ble tydeligvis for utrolig til å være sant. Smartphone-utgaven er ikke fullt så interessant Hei Pocket PC 2003 SE er ikke på norsk, som du sier, men tastaturene er det. PhonePad (T9) har norsk ordbok, qwerty tatstaruet har æøå, de andre tastaturene har også norsk tegnstøtte. Alle Dangaard leverte telefoner har dette ferdig installert når du tar den ut av esken. Hvis du har en eldre modell, som ikke har det ferdig installert, laster du ned nyeste ROM oppdatering. Qtek 9090er som leveres av Dangaard, har nå ÆØÅ på hardware tastaturet også. Som nevnt så har PhonePad (T9 tatsaturet) norsk ordbok. Hvis du ønsker norsk ordbok til qwerty tastaturet kan dette kjøpes for ca 20$ (http://www.mysmartphone.no/Article325.phtml) Samsung SGH-i300 kommer til å kjøre Windows Mobile 5 Smartphone edition. Det oppgraderte OSet tillater en oppløsning på 320 x 240. Mens på Pocket PC utgaven vil det komme støtte for 640 x 480. Lenke til kommentar
Anders86 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Glofi: Trodde i300 hadde pocket PC utgaven jeg (siden den har 320x240 skjerm)? Men det ble tydeligvis for utrolig til å være sant. Smartphone-utgaven er ikke fullt så interessant. Vel det er vel ikke nødvendig med Pocket Pc på en mobiltelefon??? Skal du gjøre arbeid så kan du like godt kjøpe PDA eller en Laptop kanskje??? Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Vel det er vel ikke nødvendig med Pocket Pc på en mobiltelefon???Skal du gjøre arbeid så kan du like godt kjøpe PDA eller en Laptop kanskje??? PDA = Pocket PC er det samme som en PDA og de som det refereres til her har en mobiltelefon innebygd. Det er upraktisk å måtte fly rundt med en mobiltelefon og en PDA når du kan ha begge deler i en enhet. Og hvorfor ønsker man å ha en full laptop med seg? De aller fleste bruker laptopen kun for å sjekke e-post, kontakter og kallender når de er ute på farten. En Pocket PC med telefon løser disse behovene like bra. Derimot hvis du ikke har så mye bruk for en PDA med telefon, går du for en telefon med PDA funksjonaltet. Altså Windows Mobile Smartphone eller Symbian. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vel det er vel ikke nødvendig med Pocket Pc på en mobiltelefon???Skal du gjøre arbeid så kan du like godt kjøpe PDA eller en Laptop kanskje??? Jeg har en PDA (to faktisk), og bruker begge like lite pga det er FANTASTISK UPRAKTISK å bruke slike touchscreen enheter. Derfor hadde jeg håpet at Samsung hadde laget en telefon som klarte å kombinere touchscreen og vanlig tastatur (i tillegg til buksevennlig størrelse), men den gang ei. Lenke til kommentar
Anders86 Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Synes Qtek kunne kommet med en modell med Windows Mobile 5.0. De er vel kjent for å ha god kvalitet. Endret 20. mai 2005 av Anders86 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Synes Qtek kunne kommet med en modell. Qtek har kommet med flere modeller de. Litt meningsløs den posten din. Lenke til kommentar
Anders86 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Vel, nå snakket jeg om en modell med Windows Mobile 5.0 da men. Visst du hadde følgt med så hadde du sikkert skjønt det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Qtec kommer nok med mange WM 5 mobiler. Bare å smøre seg med tolmodighet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vel, nå snakket jeg om en modell med Windows Mobile 5.0 da men.Visst du hadde følgt med så hadde du sikkert skjønt det. ut i fra måten du formulerte deg så er ikke det lett nei. Jeg stusset også på den der. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vel, nå snakket jeg om en modell med Windows Mobile 5.0 da men.Visst du hadde følgt med så hadde du sikkert skjønt det. Du får lære deg å skrive komplette setninger med det innholdet du ønsker å formidle, SÅ forstår alle deg. Lenke til kommentar
Anders86 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Vel, som du ser så har jeg faktisk rettet på inlegget. Fornøyd? =P Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Vel, som du ser så har jeg faktisk rettet på inlegget.Fornøyd? =P Seint, men helt greit. Liker ikke å bli kritisert uten grunn. Så er vi ferdig med den saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå