Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når skal Telenor-selgerne lære?

Anbefalte innlegg

Det er langtfra sikkert at det bare gjelder Telenors folk, men det er nå iallfall dem denne erfaringen angår.

Telenor har flere ganger ringt mine foreldre for å selge Online ADSL.

For et par dager avslo ikke faren min forespørselen med én gang, slik han pleier, men ba om å få tilsendt tilbudet i posten, slik at han kunne tenke igjennom det og blant annet drøfte det med meg.

Så ringer en ny selger i går, og åpner med "Det gjelder den bestillingen din fra i går...". Min far benekter at han har bestilt noe (noe han selvfølgelig IKKE har gjort), men selgeren gir seg ikke med det første....

Nå har de forsåvidt allerede klart å lure foreldrene mine til å betale for Online oppringt abonnement, da det liksom skulle være billigere enn Frisurf, som ble benyttet fra før.

Herre gud, når skal Telenor lære at de ikke akkurat opparbeider seg tillit ved slik oppførsel fra sine ansatte!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det samme skjedde med meg, Telenor ringte til meg og lurte på om jeg var intresert i bredbånd fra telenor, jeg sa jeg skulle tenke på det. Og det var jo forsåvidt greit. Men noen dager etterpå fikk jeg lapp i posten om at jeg kunne hente modemet som telenor hadde sendt meg. Iriterende ..

Lenke til kommentar

Topic skulle vel vore: Når skal telemarketing-selskapa lære.

For desse selgarane her jobber ikkje i Telenor men for selskap som har ei kontrakt med telenor, for i morgon kan det vere same personen som ringer og skal selge adsl for NGT

Men å kjøre hardt mot slike falske bestillingar, er eg virkeleg med på. F

or er det noko eg hater så er det slik lureri, og då får telenor stå ansvarleg for dei selgarane dei har engasjert.

Lenke til kommentar

At disse selskapene er ivrige, er det ingen tvil om.

Da jeg i sin tid fikk ADSL tilkobling fra telenor, ringte forskjellige selgere til meg, 3 ganger etter at jeg hadde bestillt linje. Sistemann ringte sogar etter at linja var installert.

Hver gang var unnskyldningen: Da har ikke selgeren meldt salget inn i ordresystemet. Det presterte til og med duden, som ringte etter at linja var levert, å si.

Noen som vet hvor mye selgeren får for å pushe linja på en stakkars idiot?

Lenke til kommentar
Blir samtalen mellom selger og kunde tatt opp/lagret noen sted slik at man evnt. kan lete den opp igjen og spille den av for å bevise at man ikke har bestilt noe?

Hvis samtalen tas opp, er du vel forpliktet av norsk lov til å opplyse om dette. Det gjelder også når du tar opp samtalen. Når telefonselgere ringer hit, skal de gjerne ha tak i min mor. Samtalen forløper seg som regel slik:

- Nn værsågod, (hva kan vi hjelpe med?)

- jeg ringer fra Telenordic Xy Yx, treffer jeg Nn?

- Du tenker på husets frue?

- Ja.

- Jeg håper det er greit for deg at vi tar denne samtalen opp?

- Jaja, for all del..

- Hva var navnet ditt sa du?

-Per

- Per hva?

- Det er saken uvedkommen.

- Hvis vi må kontakte selskapet ditt senere, må vi jo vite hvem som har ringt oss.

- (stort sett gir de seg..) Greit greit, Per Olsen heter jeg.

- Flott, hold linjen, så skal vi finne husets frue.

- La det gå noen minutter, ta av ventemusikken, og sjekk om han er der. "Vi beklager at du fortsatt er på vent, men vi behandler saken din i dette øyeblikket. Vennligst hold linjen"

- Hvis han har holdt den tre-fire min: "Hva heter din ansvarlige teamleder?

- Hvordan det?

- Vi lurer på hvor dere har fått tak i vårt navn fra

- Hun heter Trine Larsen

- Tror du du kan sette meg over til henne?

- Hun har gått for dagen.

- Ja, for DÉT tror jeg og.. jeg regner med at du er klar over at vi kan anmelde deg?

Da pleier de å si noen stygge ord, å legge på...

Lenke til kommentar
Kan dere virkelig anmelde dem? :dontgetit:

Vi har resvert oss i brønnøysund, så i prinsippet -ja.

men i realiteten så skjer det ikke en dritt hvis man anmelder.

Telenor er og blir ett dritt selskap i mine øyne.

Jeg sa opp internett abbonomentet mitt hos dem i April,og da jeg fikk ny regning i går,for hele mai,ringte jeg og spurte om dette var sluttoppgjøret,noe det viste seg at det ikke var.

Jeg sa jeg hadde sagt opp abbonomentet,men dama på telefonen sa at det ikke stemte.

Det er sånne små ting som jeg blir så drit lei av,har bare hatt problemer med telenor fra første stund. regnings rot,restriksjoner på internetten (de påsto jeg hadde virus,noe jeg ikke hadde) .... nei,takk gud for at jeg er ferdig med dem..eller,jeg håper jeg er det...er ikke sikker på at de har klart å få meg av lista enda

Lenke til kommentar

For desse selgarane her jobber ikkje i Telenor men for selskap som har ei kontrakt med telenor, for i morgon kan det vere same personen som ringer og skal selge adsl for NGT

or er det noko eg hater så er det slik lureri, og då får telenor stå ansvarleg for dei selgarane dei har engasjert.

Er du helt sikker på dette..? Telenor bruker Proffice til rekruttering av folk, og de er ansatt hos Proffice, så leier Telenor dem inn. De som jobber på direkte salg på avdelingen på Gjøvik vertfall, jobber bare hos Telenor, de selger ikke for andre. De sitter i Telenor sine lokaler, og jobber der relativt fast.

Når det gjelder falske bestillinger, så vil jeg si at Telenor bruker et dårlig system dersom det holder å bare registrere salget inn for å få lønn, uten noe form for sikring utenom.

Lenke til kommentar
restriksjoner på internetten (de påsto jeg hadde virus,noe jeg ikke hadde)

Rart!, dette har skjedd meg også, to ganger!, ingen av gangene har jeg hatt virus eller spyware. Har ikke svart på den siste mailen, er lei av dette nå. Kanskje off topic, menmen.

Lenke til kommentar
restriksjoner på internetten (de påsto jeg hadde virus,noe jeg ikke hadde)

Rart!, dette har skjedd meg også, to ganger!, ingen av gangene har jeg hatt virus eller spyware. Har ikke svart på den siste mailen, er lei av dette nå. Kanskje off topic, menmen.

skjedde meg 3 ganger,det eneste som funka var å surfe på nett,altså forumet,vg.no osv... fikk ikke spilt,ikke lasta ned noenting,..alt var blokka... møkka telenor..har hørt om mange andre som har hatt samma problemet

Lenke til kommentar

For desse selgarane her jobber ikkje i Telenor men for selskap som har ei kontrakt med  telenor, for i morgon kan det vere same personen som ringer og skal selge adsl for NGT

Er du helt sikker på dette..? Telenor bruker Proffice til rekruttering av folk, og de er ansatt hos Proffice, så leier Telenor dem inn. De som jobber på direkte salg på avdelingen på Gjøvik vertfall, jobber bare hos Telenor, de selger ikke for andre. De sitter i Telenor sine lokaler, og jobber der relativt fast.

Når det gjelder falske bestillinger, så vil jeg si at Telenor bruker et dårlig system dersom det holder å bare registrere salget inn for å få lønn, uten noe form for sikring utenom.

Skall ikkje påstå at eg er 100% sikker i akkurat dette tilfellet, men det er ein god del slike telemarketing-selskap som jobber på kontrakter for forskjellige selskap.

Men viss desse som selger for telenor sitter i telenorbygg og er tilknytta telenor slik, så er det faktisk værre då det "blir" telenor sine selgarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...