Xecuter3 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Jeg har problemer med å få en laptop på nett nede hos en venn som nettopp har fått ADSL. Ruteren ble for øvrig allerede aktivisert av Nextgentel kundeservice da jeg snakket med de på tlf, men PCen får ikke kontakt med noe som helst, selv om riktig lampe på ruteren lyser. Får heller ikke ip-adresse. Så tok jeg med min egen laptop ned til min venn, og den fikk adresse og kom på nett med det samme, så problemet ligger ikke i ruteren. Her kommer det som gir meg grå hår; Jeg tok med PCen som ikke funket hjem til meg, plugget i kabelen og kom rett på nett! Det er Windows 2000 på "problem-PCen", som også er en laptop (gammel). Jeg har avinstallert nettverkskortet, lastet ned nye drivere og installert på nytt, fjernet alle gamle tilkoblinger og deaktivert oppringingsmodemer. Avinstallert brannmur og antivirus. Har satt automatisk mottak av IP og DNS. Noen idéer? Endret 12. mai 2005 av Xecuter3 Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Prøv å sette ip til 10.0.0.2 har hatt litt problemer med en eldre pc selv som ikke ville mota automatisk ip. Lenke til kommentar
Xecuter3 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Ok, takk for svar. Nå har jeg brukt min egen pc for å finne DNS, gateway osv, men det ser nok ikke ut til å hjelpe med fast IP. Jeg har riktignok fått et og annet blink på "Ethernet traffic"-lampen på ruteren, men ikke noe mer. På min PC fikk jeg tildelt 10.0.0.3, så jeg har prøvd begge. Under oppsett av fast IP fikk jeg beskjed om at "this connection has an empty primary WINS address". Jeg finner dessverre ikke noe info om dette noe sted, og vet heller ikke hva det er. Hos meg står det: WINS proxy Enabled: NO. Lenke til kommentar
Xecuter3 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Okay, nå har jeg reinstallert OS, med XP denne gangen. Funker som bara det oppe hos meg, men den får fremdeles ingen IP-adresse der nede. Da jeg satte fast IP, kom jeg på nettet i noen sekunder og fikk lastet ned omtrent halve startsiden før det ble dødt. Jeg kunne koble fra og til nettverket noen ganger med det samme resultatet, men til slutt var det ikke mer. Hva i alle ...?? Det er ingen brannmur som sperrer, ingen virus eller noe slikt. Er det rett og slett kompatibilitetsproblemer med Netopia-ruteren og nettverkskortet? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Du kan prøve å sette en switch i mellom, i tilfelle det er som du sier, at de ikke interfacer orndlig med hverandre. Lenke til kommentar
Xecuter3 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Det gjorde susen, vet du! Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå