Gå til innhold

Ny PSU, finnes det stille PSUer?

Anbefalte innlegg

Hei

Kanskje dumt spørsmål om det finnes stille PSUer,

jeg skal iallefall kjøpe meg et nytt - det skal være stille! :)

Jeg tenker ikke å bruke mer enn 1000 lappen,

det skal minimum være 350 W!

Vet du av en super PSU som er stille til den prisen?

Link :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt frustrerende dette, alle starter 1 tråd og spør om det samme... og ingen tenker på å svare på fler, så jeg tar og poster her også... kanskje det blir litt aktivitet her :p

Jeg er også på jakt etter en stillegående og bra PSU, den bør jo helst være 480Watt og opp.

Men den må være MEGET stillegående, og jeg skjønner ikke at det skal være noe problem heller. MEN har kjøpt meg en som skulle være stille for en stund tilbake, som ikke var stille nok for meg.

Dere som sier dere har stillegående psu'er, og sier dere ikke har hørt dem etc.

Ta og gi litt mer info om hva for noe system dere har.

Lyd er så vanvittig subjektivt, at det er helt vilt.

Har hørt folk uttale om systemer jeg synes bråker, "at det er ganske stille" etc.

Har sett forskjellige poster på forumet over ting jeg vet bråker i mine ører, men som folk påstår er stille.

Prøv å beskriv resten av utstyret deres, sammenlikn lyden med andre komponenter dere har lyd fra etc.

Jeg lurer litt på disse :

Thermaltake 500Watt Purepower - ER denne virkelig stille?

Mist 500Watt - ER den virkelig STILLE?

North Q 4775 500 Watt - er DENNE virkelig stille?

Hiper 480 Watt 14 db - er denne stille da?

Tør ikke stole på målemetodene dems, jeg har f.eks. hatt en 21db cpu vifte som absolutt ikke kunne høres lengre vekk enn 15cm, andre komponenter i pc var passivt kjølte. Men jeg har også hatt en vifte oppgitt til 19db som bråket MYE mer enn denne, og da mener jeg MYE =)

Gi gjerne også feedback på kvalitet.

Edit : leif

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at misten er stille, sitter 40cm fra den nå og kan ikke høre den, første gang jeg prøvde den begynte jeg å lure på om vifta sto stille, men nei da, den gikk

EDIT: siden du spurte så pent snoemann så skal jeg skrive litt om systemet, jeg har en amd a64 3200+ overklokka til tider :p, har en har en artic cooling freeze 64 vifte på den (stille) Så har jeg et asus a8n-sli deluxe kort, med en utrolig irriterende og ikke akkurat stille vifte på. Så har jeg et geforce 6600gt skjermkort, 200gb hd og en 80mm kabinettvifte,

misten er stille sammenlignet med alle de andre viftene. Har hatt 3 PSU er, (bla en thermaltake) og ingen slår misten

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar

Må si meg enig med det om MIST'n...

Har selv den gammle versjonen av MIST sin PSU, og jeg hører den ikke i det hele tatt selv om jeg Jump-starter systemet uten noen vifter(bortsett fra i PSU) på.... så den er stille nok :!:

Lenke til kommentar

OZC Modstream finnes som 450 og 520.

Har selv 520W og den klarer jeg ikke å høre.

450W koster 850,skal du ha 520 må du over 1000 Kr.

Du kan bruke kun de kablene du trenger og strømkontaktene er tilpasset de nyeste hovedkortene,den har i tilleg 2 sata og en Pci-e strømforsyning.Alle kabler er skjermet,til og med powerledningen du setter i veggen.Den har også bra kjølevne fordi de åpningene gjennom poweret er stort med en 12 cm vifte,

Les alle de gode omtalene nederst på denne linken.

Lenke til kommentar

Jeg beklager å måtte si det, men å komme med en uttalelse som "jeg klarer ikke høre den" uten å backe opp uttalelsen med hva for noe du har ellers av støy i din pc, og da vil jeg helst høre spesifikasjoner på de..., er helt bortkastet. Støy er helt forferdelig subjektivt... Prøv gjerne å tipp dB på den også hvis du klarer... =)

(Dette innlegget var ment til alle som måtte føle seg truffet av det :D)

Lenke til kommentar
Jeg beklager å måtte si det

Hvorfor beklage det?Greit å få fakta på bordet.

Jeg har 2*12cm vifte i kabinettet,chipsetvifta er byttet ut med passiv kjøler.

Boxed vifte på Winchester 3500.

Det som lager støy i mitt kabinett nå er vifta til skjermkortet,stopper jeg den med fingren noen sekunder blir jeg fornøyd men kabinettviftene og boxedvifta lager en svak summing som ikke plager meg.

Hvis du vil vite mer er det jo bare å lese alle reviewene jeg henviste til i forrige innlegg,over 10 stykker.I noen av de vil du finne omtale av støy,så visst du er intressert så leser du.

Lenke til kommentar

Siden jeg er nattmenneske og kjeder meg har jeg funnet noen ord fra to review som burde si sitt:

"Something that amazes me is how quiet it is. I have never heard a power supply this quiet, even when you put your ear against the fan you barely hear it. The fan still does its job and cools it down and I have had no stability problems what so ever during testing. The voltages are also great as we can see on the graphs and I sure understand why this is such a popular power supply now among review sites and users...We give this our fullest recommendations and 5 out of 5 for a amazingly quiet PSU which still provides your computer with the juice it really needs to both overclock and run a stable system

PowerWhisper is another procedure that they brand under their own technology name. What's so special about it is the fact that a single 120mm fan is present within the power supply acting as an intake, taking out the hot air and expelling it out on the back of the unit. The 120mm fan manages to do a quite interesting job considering the temperature within the system remains quite low and most importantly once the case is well closed, it's virtually noiseless

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Oki, bra innlegg av deg. Når det gjelder de testene så høres jo det også bra ut =)

Jeg synes fortsatt at det er aaaltfor langt mellom hver test som kjører en skikkelig test i et stille rom med kun psu'en gående og måler støyen i dB ... det hadde vært det beste for meg.

Når fikk jeg endel mer innblikk i støyen når du kom med specs så takk skal du ha :) Ihvertfall en som skjønte det =)

Lenke til kommentar

Min PSU tok kvelded.

trenger en som er stille og har tittet på Mist som er anbefalt her, men det ser ut som om den ikke passer.

Har et cheaftec kabinett der vifte ut, 220 v + bryter må være på baksiden av kabinettet. Den Mist PSUen ser ut som den ikke har disse 3 på samme side?

Noen som kan hjelpe meg videre med en stille PSU?

Takker

Lenke til kommentar

Altså hvis du ser på dette bildet, så er det området med gitteret som skal vende ut av kabinettet, vifta skal peke mot cpuen din. Altså innover i kabinettet.

Denne psuen jeg har linket til skal passe til alle kabinett med ATX standard.

Så svaret mitt, uten å ha sett ditt chieftec kabinett er 99% sikkert, ja.

Lenke til kommentar
Oki, bra innlegg av deg. Når det gjelder de testene så høres jo det også bra ut =)

Bare hyggelig,syntes den burde komme med på listen over alternativene.

Hadde vært morsomt å prøvd ut poweret uten noen andre støyende vifter.

Jeg har aldri hørt den pga av kabinettviftene i ett SViking kabinett som går på laveste fart og prosessorvifta som kjører med Cool&Quiet.

Så ærlig talt har jeg aldri hørt den,men reviewene bekrefter jo også at den er veldig stille.En annen grunn til at jeg kjøpte den var de gode kjøle egenskpene som er nevnt.Ser du på noen lignende powere med samme avtagbare kabelsystem så kan du legge merke til at luftehullene er mindre.En annen produsent har gjort noe så tåpelig at de har tettet mye av luftåpningen med produsentikonet sitt.

Denne PSUn tar seg fint ut hvis du har vindu i kabinettet og vil ha det til å se pent og ryddig ut,dessuten gjør kabelsutemet at luftgjennomstrømningen blir bedre.

Hvis man ikke har et vindu i kabinettet så kan man kanskje vurdere et annet,men de gode avkjølningsfunksjonene og stillheten er der alikevel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...