aop9020 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 For å gjøre det klart - jeg har ingen kunnskaper om programmering, var innom Turbo Pascal for masse år siden, men det er stort sett glemt nå. Har Volvo RTI navigasjonssystem og vil ta backup av dette - men jeg har lyst å få størrelsen ned på dette, da jeg kun trenger norge,sverige og danmark Er det noen som har peiling på hvordan man kan gjøre dette? Kan tenke meg at filene må "dekomplimeres" for å fjerne unødvendige greier. Noen som har forslag til hvilket program man kan bruke for å dekode disse filene? Filene slutter med .ME, .KWI og .IDX Hadde vært takknemlig for all hjelp og innspill. -A Lenke til kommentar
runeb Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det er nok teoretisk mulig (samt ulovlig) å dekompilere programvaren og bygge den på ny med mindre innhold, men i praksis kan du nok bare glemme det. Å fjerne enkelte av datafilene er nok fullt mulig, men da risikerer du feilmeldinger og crash i programmet når det ikke finner filene sine (men det kan jo hende det går bra også). Sånne problemer kan nok kanskje elimineres med litt hacking av en kyndig person, men det høres ikke ut som om du er en slik. Og å finne en person som både er i stand til, og villig til å gjøre dette for deg er nok litt usannsynlig... Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Så det er ingen som vil forsøke seg på f.eks disse små filene? ALLDATA.KWI Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Så denne da: INDEXDAT.KWI Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 først å fremst må du ta en titt på filene som helhet fks. index.kwi virker som det er nettop en index fil. Jeg kan ikke si at jeg kan så mye om dette, men etter det jeg kan se så virker det som om filene du har fremlagt bare henviser til andre filer, men uten en beskrivelse av formatet eller veldig!!! god tid så kan du bare gi opp. Men hvis du fortsatt vil prøve så kan du prøve å fjerne enkelte filer å se hvordan dette påvirker programmet. av programmer så vil jeg ambefalle hex explorer. lykke til Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Hex Explorer? Hva slags program er dette? Problemet med trial and error er at jeg må vente en time på at DVD-RW platen blir brent før jeg kan gå ut i bilen for å teste det. Det som er litt rart er at det i rooten ligger en fil som tilfeldig gjør slik at størrelsen på platen blir fra 4,7GB til 7,3GB - veldig stor fil som heter parcel.kwi elns. Jeg kan tenke meg at denne parcel er bare lagt der for å lage problemer for andre - derfor tenkte jeg at disse to filene inneholder informasjon om hvilke filer som MÅ finnes på platen samt størrelsen på disse - har prøvd å erstatte parsel-filen med en lekefil som jeg laget i notepad - men det virker ikke. Sku funnet en måte å kjørt programmet på pcen, da hadde det vært MYE enklere. Får vel bare vente til DL platene kommer i posten da... *sukk* Noen? -A Endret 13. mai 2005 av aop9020 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå