Mellet Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har allerede et nyhets system på siden min. Her kan jeg skrive nyheten å legge til ett bilde. Men jeg vil gå noen skritt videre. Vil nå at jeg skal kunne legge ut flere bilder inni nyheten. Og at folk skal kunne komentere nyhetene Dette trenger jeg hjelp med: 1. Her på forumet kan du legge til ett bilde for hvert innlegg. Akkurat slik er det på min side. Her på forumet kan du også legge inn bilder inni posten ved på bruke bb koder:) Men da må bilde allerede ligge på nett å man må legge til URL Men jeg vil ha en sånn WORD sak over tekst området. Slik som her på siden. Vet at det finnes ferdige slike som gjør at du kan endre på skriften istede får å bruker html når jeg legger ut nyheter. 2. Også hvordan kan man lettest mulig la folk komentere nyhetene.. Blir litt slitsomt om jeg lager en tabell i databasen til hver nyhet.. Så da tenkte jeg at man kansje kan lage en tabell som heter "nyhetkomentar" Dit blir alle komentarer lagt inn med ID = "$nyhetid" slik at når jeg skal vise fram komentarene til hver nyhet henter scriptet ut alle komentarer til nyhetid 5 for eksempel. Men er det noen enklere eller bedre måte å gjøre dette på Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 1. Her er en artikkel om UBB-koder (BB-koder). 2. I nyhetssystemet mitt bruker jeg bare SELECT * FROM kommentarer WHERE nyhetid='$nyhetid' når jeg skal hente ut kommentarene som hører til en nyhet. Altså, akkurat slik som du nevnte. Og i databasen har jeg feltene id, navn, epost, kommentar, nyhetid, dato, ip. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 1. Her er en artikkel om UBB-koder (BB-koder). 2. I nyhetssystemet mitt bruker jeg bare SELECT * FROM kommentarer WHERE nyhetid='$nyhetid' når jeg skal hente ut kommentarene som hører til en nyhet. Altså, akkurat slik som du nevnte. Og i databasen har jeg feltene id, navn, epost, kommentar, nyhetid, dato, ip. 1. Ikke akkurat BB koder jeg er ute etter.. Huff, bare jeg hadde funnet et eksempel på hva jeg mente Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis du tenker på wysiwyg kan du sjekke http://www.peej.co.uk/projects/wysiwyg.html Den er laget vha. javascript. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis du tenker på wysiwyg kan du sjekke http://www.peej.co.uk/projects/wysiwyg.htmlDen er laget vha. javascript. Ja, en slik mener jeg.. Men har sett bedre en den Slik at man kan legge til bilder uten å trenge å skriv URL den Browser fra pc'en å legger bilde inn i en mappe Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Okey, si fra hvis du finner den da Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis du tenker på wysiwyg kan du sjekke http://www.peej.co.uk/projects/wysiwyg.htmlDen er laget vha. javascript. Ja, en slik mener jeg.. Men har sett bedre en den Slik at man kan legge til bilder uten å trenge å skriv URL den Browser fra pc'en å legger bilde inn i en mappe Du kan jo se om du finner noe brukbart her. Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Vet ikke om jeg er på villspor, men skulle teste denne XStandard XHTML (Strict or 1.1) WYSIWYG Editor. Etter å ha fått en e-post med nedlastingsinstruksjoner, fikk jeg ned en eksekverbar windows-fil (exe), men denne får jeg ikke kjørt på linux Noen som kan teste den, eller har funnet en annen god wysiwyg editor? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Vet ikke om jeg er på villspor, men skulle teste denne XStandard XHTML (Strict or 1.1) WYSIWYG Editor. Etter å ha fått en e-post med nedlastingsinstruksjoner, fikk jeg ned en eksekverbar windows-fil (exe), men denne får jeg ikke kjørt på linux Noen som kan teste den, eller har funnet en annen god wysiwyg editor? Jeg kan sikkert teste den senere i dag, har ikke tid til det nå. Men det finnes jo andre brukbare WYSIWYG editorer som WysiwygPro, FCKeditor og TinyMCE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå