Kenny Bones Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei! Jeg tenkte jeg skulle selge min nåværende pc fordi den vil bare synke mer og mer i verdi som tiden går. Dessuten må jeg ha ny pc når The Elder Scrolls 4 Oblivion kommer, så jeg tenkte jeg kunne trenge noe hjelp til å "spå" hva jeg kanskje vil trenge? Først og fremst hovedkortet. Hva skal jeg gå for? Er det sansynlig at Cell-prosessoren kommer iløpet av 2005? Bør jeg isåfall vente til den kommer? Tjener jeg mer på en flerkjernet prosessor? Etterom dette blir en spill-pc så trenger jeg sikkert en hovedkort som støttet SLI eller noe tilsvarende. Og skjermkortet vil nok bli et med 512 MB RAM og som støtter Shader Model 3 eller tilsvarende. Nå vet jeg ikke om jeg vil gå for ATI eller Nvidia, men det vil tiden vise. Jeg vil ikke kjøpe ny pc før Oblivion kommer ihvertfall og datoen er ikke fastsatt enda, men de fleste regner med at det kommer i slutten av 2005, kanskje begynnelsen av 2006 og på den tiden har det sikkert kommet bedre skjermkort enn det vi har til dags dato. Noen råd om hva framtiden vil vise innen hardware? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) neste år vil ddr 2 komme for fullt på nye sokkeler, på de nye sokkelene kan du også bruke dual core prosessor. kansje dual core skjermkort kommer snart og, 2x 6800 gt brikker Endret 12. mai 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Vanskelig og spå så langt inn i tid! Legg heller en tråd om dette in etter sommerferien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå