mhsalangli Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har fått tilbud fra en kompis å kjøpe Msi k8n Platinum og amd64 xp2800+ 1,8ghz dette er da socket 754 og hva jeg hører fra andre så er denne typen på vei til å fases ut, og i tillegg så må amd64 "emulere" 32bit, er det bad? Eneste fordel jeg kan se er at cpu kjører på 333mhz fsb Jeg spiller ikke mye og har derfor et gammelt gf4ti4200 128mb 8x og synes spill går akseptabelt. Har ikke råd til å kjøpe nytt skjermkort heller. Min nåværende pc består av: Asus a7v8x amd xp2200+ 1,8ghz 2stk 512mb pc2700 Twinmos+NoName Den er jo ganske gammel(2-3år) og er stabil som bare det cpu kjører 233mhz fsb og ram'en kjører på 333 Jeg har heller ikke overklokket den eller har tanker om det Vil jeg merke noen forskjell på grafikkort-ytelsen med å skifte eller ytelse generelt? Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 En AMD64 må ikke emulere 32bit. Den har en arkitektur som gjør at den kjører både 64bit og 32bit programer. En AMD64 kjører heller ikke på 333MHz fsb men på 400MHz fsb. Om det er lurt å bytte...tja. Du har et ganske bra oppsett nå sammenlignet med det som kompisen din tilbyr. Det eneste som du ikke har er Qool`n quiet og speedstep, som gjør at prosessoren automagisk klokker seg ned når den har lav load. Og at vifta på prosessoren går med lavere hastighet (stopper helt noen ganger) når temp blir lav. Dette gjør at den bråker mindre og kan nok være en fordel for dem som ikke liker mye viftestøy. Pris på en slik prosessor som du nevner ligger rundt 850,-kr, det samme gjelder HK. Hvis du får tilbud om å kjøpe disse delene for under 1000,-kr så kan du vurdere om det er verd pengene. Se om du finner noen tester som sammenligner den prosessoren som du har med den du har blitt tilbudt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå