Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble Xbox opp trådløst, ikke D-Link

Anbefalte innlegg

Har fundert på å koble opp Xbox'en trådløst, og vet at D-Link har produktet jeg trenger.

Men, i den senere tid har jeg sett at D-Link sliter voldsomt med sine trådløse routere (nettet detter ut slik at man må ta strømmen på routeren osv.), så jeg er på utkikk etter et alternativ.

Krav:

- Bør støtte 108Mbps trådløst

- WPA kryptering

- Skal ha et AP for å få Xbox'en trådløs, samt en router med 4 ports switch for å hekte på ADSL-routeren.

Kom med tips om hva som funker for DEG! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg en D-Link DI-624+ og et Linksys WGA54G game adapter som tar i mot det trådløse signalet. Dette adapteret er godkjent av Microsoft og man kan sette det opp med SSID, WEP-key osv i menyene på Xboxen. Det fungerer utmerket her og ligger på reelle overføringshastigheter på mellom 16-24mbit (gjennom èn vegg, ca 7-8 meter).

Jeg sier ikke at dette er den beste løsningen og det er jo ikke 108mbps som du ønsker, men det er i alle fall noe som funker for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt både godt og vondt om routeren. Min er forholdsvis ny (2-3 mnd) og jeg har ikke opplevd noen stabilitetsproblemer. Det største problemet for min del er en begrensning i NAT som gjør at jeg ikke kan åpne en range av porter. Siden det kun er plass til ca. 25 entries i NAT og ingen av de kan inneholde flere enn en port ville jeg sett litt på behovet til port-forwarding dersom du skal kjøre noen servere. Ellers er jeg strålende fornøyd og jeg kan endelig bruke WEP-kryptering uten å få et kraftig ytelsestap (hadde tidligere 3Com 54mbit AP).

Allikevel skal jeg nok kjøpe en DGL-4300 når den en gang blir tilgjengelig, men det er primært fordi den har gigabit og trolig mulighet for bedre port-forwarding. (D-Link kunne av en eller annen grunn ikke svare meg på dette, da de ikke hadde fått inn produktet på teknisk enda, selv om det har vært i salg i USA i godt over et halvt år).

Det mest negative med D-Link er imidlertid etter min erfaring supporten. Jeg måtte purre en gang og det tok 1 måned fra jeg sendte første forespørsel på mail til jeg fikk svar. Da ringte de meg riktignok og beklaget så det kan godt hende at dette ikke var helt normalt.

Lenke til kommentar

Jeg har de nevnte enheter, DI-624-+ og DWL-G810. Dette er slik koblet hos meg - DI-624+ er kablet til en annen router, WRT54GS som er mitt trådløse AP for PC-ene i nettet.

DI-624+ ligger på samme subnet med fast IP-adresse men har en annen SSID enn WRT54GS og en annen kanal. DWL-en har også fast IP og ligger på samme SSID som DI-624+. Xboxen er (selvsagt) kablet mot DWL-en og får automatisk sin IP fra WRT54GS ! Dette fungerer glimrende. Men - helt sikkert ikke nødvendig å komplisere dette så voldsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...