Klatregutt Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei Jeg har et vanlig NextGenTel abonnement med en SpeedTouch 510 router fra NTG. Jeg har forsøkt å sette opp en FTP server bak SpeedTouch'en (med FTP server PC'en koblet direkte til SpeedTouch), men til tross for umenneskelige anstrengelser har jeg ikke lykkes. Jeg har forsøkt utallige kombinasjoner av port forwardning, FTP klienter og FTP servere, men jeg oppnår aldri kontakt med serveren fra FTP klienten via min eksterne IP addresse (jeg har ikke fast IP). Er det noen der ute som kan bekrefte at det faktisk er mulig å sette opp en FTP server bak NTG sin SpeedTouch router, og i så fall, kan vedkommende supplere de nødvendige detaljer om det korrekte oppsettet? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
tomin Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 det går bra som bare det det, du må bare åpne for de riktige portene og velge dette i ftp programmet . bruker selv raidenftpd , selv om det koster noen kroner så er det verdt investeringen . pm meg hvis du trenger mer hjelp mvh tomin Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Litt usikker på hva du har forsøkt, så jeg forslårt litt i vilden sky... Har NGT og speedtouch 510 og kjører både web- mail og ssh-server på innsida, har ikke fast ip men fast nok, bruker en dns-tjeneste utenpå dette. Det skulle være en grei sak, du trenger ikke fikle med brannveggen i boksen, kun portforwarding. ÅPne port 21 in fra utsiden til 21 på den lokale ip'en som ftp-boksen har. Det skulle være det. Du er sikker på at serveren funker? Testet og funnet i orden på innsida? Wish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå