Gå til innhold

Problem med Zen-micro


Anbefalte innlegg

Jeg har en Creative Zen-micro, men har fått dette problemet med hodetlf.pluggen som svært mange nevner.

Jeg kjøpte den i Oslo, og bor selv et stykke fra hovedstaden. Butikken krever at jeg kommer nedover med den før de vil ta noen avgjørelse om jeg har rett til en ny. Kan de kreve dette?

Jeg skulle gjerne fått min reparert eller bare fått en ny. Noen andre som har løst dette problemet som vil dele sine erfaringer?

på forhånd, Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..

 

Først og fremst; Denne er feilpostet og flyttes til riktig seksjon. Se litt over de ulike seksjonene før du poster igjen.

 

Til tema:

Jeg hadde selv Zen Micro og hadde som deg samme problem. Dette hadde jeg på min første ZM og min andre. Nå har jeg heldigvis fått pengene tilbake. Samtlige av mine venner med ZM har hatt det samme problemet. Jeg tror altså at på lang sikt er det liten sjanse for at du får en som fungerer.

 

Så, du bør egentlig prøve på pengene tilbake.

 

Om de kan kreve at du møter opp personlig tviler jeg på, men du kan vel bare sende varen til dem. Det er liten sjanse for at du ikke har krav på ny.

 

Forresten, om du kontakter Creative direkte kan du få ny av dem uten å snakke med butikk først, men jeg vil heller anbefale å prøve å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
7.  Hvis det oppstår et problem i Garantiperioden, se avsnittet 'Product Returns' (retur av produkter) i Creative Customer Support Services-dokumentasjonen som fulgte med Produktet. Dette dokumentet vil gi deg kontaktinformasjon til det lokale Creative-kontoret og en trinnvis fremgangsmåte for retur av Produktet til garantiservice. 

a)  Du må legge frem kjøpsbevis for Produktet i form av en datert og spesifisert kvittering.

b)  Du må bære kostnadene ved frakt av Produktet til Creative. Creative vil bære kostnadene ved frakt av Produktet tilbake til Deg etter fullføring av garantiservice. 

c)  Du må få utstedt et RMA-nummer (returvareautorisasjon). Skriv RMA-nummeret på utsiden av pakken. Creative vil ikke godta returer som ikke har noe RMA-nummer på den ytre emballasjen. 

d)  Returner bare den/de defekte artikkelen/artiklene. Creative er ikke ansvarlig for andre produkter eller tilbehør som returneres sammen med den defekte artikkelen.

 

Du kan altså ordne det selv om du ønsker det.

 

hvis du vil at butikken skal ordne det må du levere inn produktet til dem.

 

Forbrukerrådet mener da at du skal kunne få dekket dine transportkostnader til butikken. Jeg mener dette er et latterlig krav.

Lenke til kommentar
Kan du beskrive problemet nærmere? Han en slik selv og har aldri hatt problem med den.

Etter en liten stund i lommer blir kontakten hvor headsettet kobles til svært løst. Dette fører til at lyden blir helt elendig, altså helt uholdbart, ved bittesmå bevegelser.

 

Uten at jeg og mine venner er nok til å føre ordentlig statistikk er det skremmende at vi er 4-5 stykker, som har hatt tilsammen ca. 10 Zen Micro, alle med samme feil.

Lenke til kommentar
Minijackuttaket i min Zen Micro er i hvert fall solid, og jeg har ikke snublet over noen feil med produktet ennå.

Har solgt en god del av disse. Er en returandel på 10-20% tenker jeg. Ikke ille i det hele tatt.

 

iPod ligger på ca det samme, mens flashbaserte ligger på alt fra 25% (creative sine) til 95% (Mambox)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...