Dekanus Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 ...lik forumet til VG Nett? Hvor ressurskrevende er det? Jeg vet ikke så mye om dette. Dekanus Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Har ikke sett VGs forum, vil heller ikke se det, men det er vel noe trådbasert. Det er ikke verre enn å lage noen PHP-script som sørger for å skrive til og lese fra en MySQL-database. Lykke til. Eller last ned denne: http://hot-things.net/htedbs.php Endret 12. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Har ikke sett VGs forum, vil heller ikke se det, men det er vel noe trådbasert. Det er ikke verre enn å lage noen PHP-script som sørger for å skrive til og lese fra en MySQL-database. Lykke til. Eller last ned denne: http://hot-things.net/htedbs.php Ikke verre sier du? Det å lage et forum er ganske krevende det, og man trenger endel PHP og MySQL kunnskaper. Nå har ikke jeg heller sett forumet til VG, men siden det er norges største diskusjonsforum så regner jeg med at det ikke er det simpleste forumet som finnes. Endret 12. mai 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Tenkte det bare var et trådbasert forum med alternativ til å logge inn hvis du vil... Men igjen... Jeg vet ikke. Skal det være virkelig stort forum, bør det vel holde med IPB. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Skal det være virkelig stort forum, bør det vel holde med IPB. Eller vBulletin. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Er ikke "VG-forumet" et slik som egentlig er som et eneste stort kommentarsystem da? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis det er dette som er forumet til VG så er det vel ikke akkurat det. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis det er dette som er forumet til VG så er det vel ikke akkurat det. Nei da var det vel ikke det da Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Å lage et slikt forum med tilfredsstillende basic funksjonalitet kan både være noenlunde lett og temmelig vanskelig. Skal man bare ha noe ultraenkelt uten noe admin CP eller profiler og slikt, kan det gjøres temmelig fort, men skal man ha funksjonalitet tilsvarende IPB, vB eller phpBB vil det nok ta temmelig mye lengre tid. Når du sier du ikke vet så mye om dette, betyr det at du ikke kan kode i det hele tatt, eller er det bare forumdesign du ikke vet så mye om? Hvis du er ny innen programmering, er det ikke akkurat forum du bør begynne å snekre. Da er det bedre å installere en enkel phpBb, og heller lage hjemmesnekret gjestebok. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Du må kunne veldig mykje skripting for å lage ein forum, men eg vil anbefale takeforum sitt forum. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kan du ikke bare bruke phpBB? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Du må kunne veldig mykje skripting for å lage ein forum, men eg vil anbefale takeforum sitt forum. Takeforum er jo phpBB da. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Snakk om å ta motet fra en stakkars jævel.. Å starte ditt eget forum er den enkleste sak i verden. Lei deg et domene hos feks servetheworld for 49,-/mnd. Gå inn på kontrollpanelet og slå på forumet. Etter en kjapp installasjon er forumet oppe og går. Skal du kjøre et forum på localhost blir det neppe særlig brukervennlig med tanke på stabilitet og linje. Og det skal sies at forumet til VG er like dårlig som siden dems. Gud løkk.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Snakker han ikke om å lage ett forum? Får man webhotell hos stw for 49,-? er det ikke 79,- for minste? Å innstalere ett forum er noe litt annet enn å lage ett forum fra bunnen av. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 http://www.webthang.co.uk/tuts/tuts_ud4/ueforum/p1.asp demo: http://www.webthang.co.uk/tuts/tuts_ud4/ue...mo/messages.asp Her har du guide på hvordan du kan lage et forum i Dreamweaver, guiden er asp men bare velg php i DW istedet om det er ønskelig. Veldig enkelt Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Snakk om å ta motet fra en stakkars jævel.. Å starte ditt eget forum er den enkleste sak i verden. Lei deg et domene hos feks servetheworld for 49,-/mnd. Gå inn på kontrollpanelet og slå på forumet. Etter en kjapp installasjon er forumet oppe og går. Skal du kjøre et forum på localhost blir det neppe særlig brukervennlig med tanke på stabilitet og linje. Og det skal sies at forumet til VG er like dårlig som siden dems. Gud løkk.. Det er en vesentlig forskjell på å sette opp/installere et forum, og det å faktisk utvikle et Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Forumet her på hardware, er ikkje det ein "skal" som dei har lagt til eigne styles? Dette her er vel ikkje skripta frå botnen av? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det de kjører her på hw.no, er IPB, med egenutviklede styles.. Ikke noe særlig stress med det.. Det er nok også modifisert litt, uten at jeg skal si noe sikkert.. Det er i hvertfall ikke helt likt mitt IPB, men det kan ha med at jeg ikke har konfigurert det helt likt Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Tilbake til emnet: ...lik forumet til VG Nett? Hvor ressurskrevende er det? Sikter du inn på øvre del i krav til ytelse, bør du sjekke hva Slashdot kjører på: - hardware - software Nå må det legges til at Slashcode er ikke elegant, det finnes prosjekter på nettet som har videreutviklet det med bl.a. bruk av CSS og redusert bruk av båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå