Lasse Ma Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Har kjøpt en Zalman ZMVF 700 ALCU kjøler. Er det noen som har erfaring med denne kjøleren? Hvor stor reduksjon i temp kan jeg forvente meg? Kjøleren skal på ett Asus 6600GT kort. En annen ting jeg lurer på er disse kjølribbene til minnet som følger med. De limes på med noen "puter" som er på fra fabrikk. Fungerer det bra eller bør jeg vurdere termisk lim? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Er det virkelig ingen som har denne kjøleren??? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Fikk aldri svar på denne, men kan si at min erfaring nå er at den absolutt er verdt pengene. Temp gikk ned 8-10 grader i idle, og nesten 20 grader i load. Det er ikke dårlig Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Jeg bruker VF700-CU, som er den samme kjøleren trådstarter har, bare at den er av rent kobber. Jeg bruker den på mitt Gainward 6800LE og er strålende fornøyd. Kjøler meget godt og er så og si lydløs Med denne kjøleren har 6800LE kortet mitt aldri vært over 64 grader under load, selvom det var høyt klokket. Endret 27. mai 2005 av MajorSmith Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Den Zalman kjøleren bråkte den mer eller mindre en den originale kjøleren som satt på kortet? Bare lurer siden jeg vurdere å kjøpe en sånn kjøler. Trenger en lydsvak vifte siden jeg hater støy og ikke har råd til vannkjøling. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Den er så og si lydløs i stille-modus, bråker litt i full modus. Foreslår at du kjøper en fanmate2 for å kunne styre farten på viften slik at du får best mulig kompromiss på kjøling vs. støy. De har nå aluminium/kobber versjonen på tilbud på både 3dfxcool.no og microplex.no Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Foreslår at du kjøper en fanmate2 for å kunne styre farten på viften slik at du får best mulig kompromiss på kjøling vs. støy. Jeg bruker fanmate på min VF700-CU, slik at jeg enkelt kan skru opp hastigheten på kjøleren når jeg feks skal spille. Som sagt så er den "lydløs" når man skrur den helt ned. Jeg er meget godt fornøyd, har MSI 6800NU og på silent mode ligger Idle tempen på rundt 40-43 grader Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Følger det med fanmate på vifta? og hvem er best av hybriden med alu og kopper eller den i rein kopper? Kan man spille med vifta i stillemodus? Siden man kan glemme å skru den opp når det trengs.... Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det følger med en splitter til vifta som gjør at du kan bytte mellom 5 eller 12V. Men det blir litt tungvint å måtte inn i kassa hver gang man vil bytte hastighet. For min del er det ikke mer enn 5-6 grader forskjell under load med vifta på fullt eller ikke, men hvis du overklokker lønner det seg helt klart å ha vifta på fullt, da også rambrikkene blir kjølt ned endel. Link til fanmate finner du her. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Fanmate suger jo. Med 4-kanals viftestyring kan man justere alle viftene fra fronten på kabbiset. edit: har dere endret core spenning i bios? Endret 9. juni 2005 av Jalladoode Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Flyttet fra Skjermkort og TV kort. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har kjøpt en Zalman ZMVF 700 ALCU kjøler. Er det noen som har erfaring med denne kjøleren? Hvor stor reduksjon i temp kan jeg forvente meg? Kjøleren skal på ett Asus 6600GT kort. En annen ting jeg lurer på er disse kjølribbene til minnet som følger med. De limes på med noen "puter" som er på fra fabrikk. Fungerer det bra eller bør jeg vurdere termisk lim? hepp har den.. den er meget stillegående.. du får ikke koblet vifta på kortet da. har den på et 9800pro kort.. så vet ikke om tempen ble mye lavere.. men antar du kjøpte denne for å gjøre pc'n stillegående.. Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Er dt noen som vet om den zalmanen med kopper er bedre en den hybriden? Må nesten bruke fanmate ellers får jeg ikke brukt alle viftene mine. 5 80mm og 1 120mm bak (papst 9db og 18db) Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det skiller bare to-tre grader fra hybriden og kobber. Som jeg sa i en annen tråd, jeg ser prisen verdt differansen. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Dessuten er ALCU billigere og veier mindre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har den kjøleren. Den er nesten umulig å høre samtidig som den gir god kjøling som passer for dagens kort. Jeg har den selv og bruker den på et ATI Radeon 9800SE kort, noe som funker veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå