Gå til innhold

Erfaringer med Zalman ZMVF700ALCU

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Zalman ZMVF 700 ALCU kjøler. Er det noen som har erfaring med denne kjøleren? Hvor stor reduksjon i temp kan jeg forvente meg? Kjøleren skal på ett Asus 6600GT kort.

En annen ting jeg lurer på er disse kjølribbene til minnet som følger med. De limes på med noen "puter" som er på fra fabrikk. Fungerer det bra eller bør jeg vurdere termisk lim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg bruker VF700-CU, som er den samme kjøleren trådstarter har, bare at den er av rent kobber. Jeg bruker den på mitt Gainward 6800LE og er strålende fornøyd. Kjøler meget godt og er så og si lydløs :thumbup:

Med denne kjøleren har 6800LE kortet mitt aldri vært over 64 grader under load, selvom det var høyt klokket.

Endret av MajorSmith
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den er så og si lydløs i stille-modus, bråker litt i full modus. Foreslår at du kjøper en fanmate2 for å kunne styre farten på viften slik at du får best mulig kompromiss på kjøling vs. støy.

De har nå aluminium/kobber versjonen på tilbud på både 3dfxcool.no og microplex.no

Lenke til kommentar
Foreslår at du kjøper en fanmate2 for å kunne styre farten på viften slik at du får best mulig kompromiss på kjøling vs. støy.

Jeg bruker fanmate på min VF700-CU, slik at jeg enkelt kan skru opp hastigheten på kjøleren når jeg feks skal spille. Som sagt så er den "lydløs" når man skrur den helt ned. Jeg er meget godt fornøyd, har MSI 6800NU og på silent mode ligger Idle tempen på rundt 40-43 grader :thumbup:

Lenke til kommentar

Det følger med en splitter til vifta som gjør at du kan bytte mellom 5 eller 12V. Men det blir litt tungvint å måtte inn i kassa hver gang man vil bytte hastighet.

For min del er det ikke mer enn 5-6 grader forskjell under load med vifta på fullt eller ikke, men hvis du overklokker lønner det seg helt klart å ha vifta på fullt, da også rambrikkene blir kjølt ned endel. Link til fanmate finner du her.

Lenke til kommentar
Har kjøpt en Zalman ZMVF 700 ALCU kjøler. Er det noen som har erfaring med denne kjøleren? Hvor stor reduksjon i temp kan jeg forvente meg? Kjøleren skal på ett Asus 6600GT kort.

En annen ting jeg lurer på er disse kjølribbene til minnet som følger med. De limes på med noen "puter" som er på fra fabrikk. Fungerer det bra eller bør jeg vurdere termisk lim?

hepp har den.. den er meget stillegående.. du får ikke koblet vifta på kortet da.

har den på et 9800pro kort.. så vet ikke om tempen ble mye lavere..

men antar du kjøpte denne for å gjøre pc'n stillegående..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har den kjøleren.

Den er nesten umulig å høre samtidig som den gir god kjøling som passer for dagens kort.

Jeg har den selv og bruker den på et ATI Radeon 9800SE kort, noe som funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...