Yonaz Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Hei Jeg er helt ny innen koding av hjemme sider. Hvor begyner jeg for å få en hjeme side mest lik denne?. og evt hvor lang tid tar det og lere seg og lage den www.mygmex.com , og hvor begyner jeg? håper du kan svare:D Har satt av 1 mnd til og lere meg det. Endret 12. mai 2005 av Yonaz Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Du kan begynne med å lese her hotmldog eller w3schools der kan du lære deg koding ab HTML og CSS. Du kan kode i notpad eller notepad 2 som finnes gratis på internett (her for ekesmpel) eller TSW WebCoder , finnes jo også Macromedia Dreamweaver MX 2004 men det koster penger, man kan få en free trail på 30 dager. hvor lang tid det tar, er opp til deg hvor fort og godt du lærer deg å kode hvis du ikke kan det. Desgin kan du lage slev eller så kan du jo bruke templates da er desginet kodet ferdig for deg 1 månde bør nok gå bra (er ikke noe mester i HTML, heller, er ganske ny til det selv.) Endret 12. mai 2005 av johnny Bravo Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Her er forresten linken til den offesielle Notepad 2 siden: HER. www.mygmex.com er byggd opp ved hjelp av tabeller, noe som man bør unngå. Lær deg heller skikkelig html og css, uten å bruke tabeller. Husk: Unngå alt som heter Frames. Endret 12. mai 2005 av _Adler_ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg anbefaler deg å laste ned og installere Notepad2 som er en meget bra editor. Du kan lese på htmldog.com som nevnt ovenfor, og stille spørsmål her underveis. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 ok takk for hjelpen har så vidt begynt , kjøpte meg akkurat Macromedia Dreamweaver MX 2004 , men er det lettere og bruke nodpad? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 ok takk for hjelpen har så vidt begynt , kjøpte meg akkurat Macromedia Dreamweaver MX 2004 , men er det lettere og bruke nodpad? Ja. Den sida du viser oss i første post der, er nok mest Photoshop-skills som ligger bak. Sida utstråler at det skal litt erfaring i photoshop til for å få det til, men kodemessig er den svært dårlig. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 (endret) har akkurat sett litt på hotmldog og w3schools , men hvordan starter jeg ? må jeg ikke lage index fila først eller hva den hett? lere utrolig fort så det er np;P Endret 17. mai 2005 av Yonaz Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Grunnen til at du skal ha en index.php eller .html er fordi HTTP-serveren leter etter den filen å vise. Ja, du må begynne å skrive den filen. Der må du ha doctype, en liten head som inneholder title og link til stylesheet, og deretter selve siden. Alt lærer du fra begynnelsen av ved å lese htmldog.com eller å søke på forumet. Hvis det er noe konkret du lurer på, spør i denne tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå